آن فروترین

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
177

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آن فروترین

انتشارات افکار منتشر کرد:
در قرن سیزدهم سوداگران بودند، کشیشان و سربازان. در قرن بیستم جز سوداگران نیستند. در دکانشانند چون کشیشان در کلیساها. در کارخانه‌هاشانند چون سربازان در پادگان‌ها. با اقتدار تصویرشان خود را تا سرتاسر دنیا می‌گسترانند. روی دیوارها پیداشان می‌کنیم. به‌روی اکران‌ها، در روزنامه. تصویر کندرشان، تصویر شمشیرشان است. قرن سیزدهم با قلب‌ها سخن می‌گفت. لازمش نبود که بلند حرف بزند تا شنیده شود. آوازهای قرون وسطی به‌زحمت پرسروصداتر از برف‌هایی است که بر برف می‌افتند. قرن بیستم با چشم‌ها سخن می‌گوید و از آنجا که بینایی حسی است دمدمی بایدش که زوزه بکشد با نورهای متجاوز فریاد کند، رنگ‌هایی کرکننده، تصاویری مأیوس‌کننده از زور شادبودن. تصاویری کثیف از زور تمیز بودن. تهی از هر سایه‌ای چون رنجی. تصاویری تسلی‌ناپذیرانه‌ی شاد. چراکه قرن بیستم از برای فروختن سخن می‌گوید پس بایدش که چشم را بنوازد. نواختن و کورکردن در عین حال. خیره می‌کند. قرن سیزدهم چیزی برای فروختن ندارد- خدا بی‌بهاست، قیمت فروش دانه‌ی برف افتاده بر میلیاردها دانه‌ی برف.
از متن کتاب
کریستیان بوبن، نویسنده‌ی گوشه‌گیر فرانسوی، برای خوانندگان ایران آشناست. اثر او به نام آن فروترین (Le Très-Bas) که نخستین بار در 1992 منتشر شد، همچنان که در مقدمه‌ی مترجم کتاب حاضر اشاره شده، یکی از بسیار اثر اما شاید مشهورترین آن‌هاست که درباره‌ی زندگی راهب مسیحی، فرانسوای اسیزی، بنیان‌گذار فرقه‌ی فرانسیسکن که به قدیس حامی حیوانات شهرت دارد، منتشر شده.
مترجم اثر حاضر، خانم طیبه هاشمی، بیشتر با ترجمه‌ی آثار فارسی به فرانسوی، به‌ویژه اشعار سهراب سپهری، عباس کیارستمی و علیرضا روشن در آن سو شهرت دارد. این ترجمه که به سال‌ها پیش باز می‌گردد، نخستین اثر اوست که به زبان فارسی منتشر می‌شود. مترجم علاوه بر گزینش زبانی وفادار به متن اصلی، رسم‌الخط متفاوتی را متناسب با آهنگ خوانش متن به کار برده است. از این مترجم آثار دیگری در باب معرفی اندیشه‌وران معاصر فرانسوی در نشر افکار در دست انتشار است.
ناشر
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی