قدرت پشیمانی

(0)
نویسنده:

1,990,000ریال

1,791,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4437

علاقه مندان به این کتاب
48

می‌خواهند کتاب را بخوانند
5

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قدرت پشیمانی

انتشارات مون منتشر کرد:
«ذره‌ای پشیمان نیستم.» تابه حال چنین حرفی به گوشتان خورده؟ افراد بادی به غبغب می‌اندازند و با افتخار آن را به زبان می‌آورند و آدم خیال می‌کند با فیلسوفی دنیادیده طرف است. اما این جمله و احساساتی مانند آن خیالاتی بیش نیستند و حتی اگر حقیقت داشته باشند، برای ادامه روند زندگی خطرناک‌اند. پشیمانی جزئی جدانشدنی از زندگی تمامی انسان هاست. مهم این است که با پشیمانی چطور مواجه شویم و چگونه از قدرت آن برای تصمیم گیری بهتر، عملکرد مناسب‌تر و دستیابی به معنای والاتر زندگی استفاده کنیم.
پس از چند سالی که در فضای علمی بوده‌ام و به مغفول‌ترین احساساتمان اندیشیده‌ام، آنچه در دیگران کشف کرده‌ام در خودم نیز یافته ام: پشیمانی مرا به انسان بدل می‌کند. پشیمانی عملکرد مرا بهتر می‌کند. پشیمانی به من امید می‌دهد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

کتاب قدرت پشیمانی 

کتاب قدرت پشیمانی


بخشی از کتاب قدرت پشیمانی:
«وقتی کسی می‌گوید از گذشته‌اش پشیمان نیست، در حرفش تردید نکنید. تصور کنید بازیگری است که دارد نقشی را بازی می‌کند و این‌قدر نقشش را تکرار کرده و جدی بازی کرده که باورش شده واقعی است. همۀ ما دچار خودفریبی‌های روانی می‌شویم. گاهی حتی برای سلامتی لازم است. ولی چنین بازی‌هایی غالباً برای فرار از سختی‌های راهی است که به خشنودی واقعی می‌انجامد.»


متاسفانه هر کسی که بی‌خوابی را تجربه کرده باشد، می‌داند که پشیمانی یک هیولای شاخدار است که زیر تخت پنهان شده و نیمه‌های شب دست‌های چسبناکش را به دور مغز می‌پیچد. همه فکر می‌کنند پشیمانی حسی منفور و آزاردهنده است اما دنیل اچ پینک نظر دیگری دارد. او در هفتمین کتابش با عنوان قدرت پشیمانی به موضوع پشیمانی پرداخت و آن را در سال 2022 منتشر کرد. این کتاب به سرعت تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز شد و مطبوعات آن را بهترین کتاب سال معرفی کردند. 

دنیل پینک در کتاب قدرت پشیمانی دربارۀ جادوی تغییر دهندۀ زندگی یعنی تغییر ذهنیت صحبت کرده است، هیچ‌کسی نمی‌تواند به شما بگوید که چطوری این هیولای شاخدار زیر تخت را بُکشید اما دنیل پینک از شما می‌خواهد مستقیم به چشمانش نگاه کنید و از آن چیزی بیاموزید و پشیمانی را مثل دیگر احساسات خود به رسمیت بشناسید. پس این کتاب دربارۀ قدرت دگرگون‌کنندۀ احساس پشیمانی است. احساسی که همیشه آن را دست‌کم گرفته‌ایم اما پشیمانی در نهایت یک احساس ارزشمند است. 

معرفی کتاب قدرت پشیمانی اثر دنیل اچ پینک

کتاب قدرت پشیمانی اثر دنیل اچ پینک با ترجمۀ مهرسا شرع الاسلام و خسرو فرزاد یکی از جسورانه‌ترین و الهام‌بخش‌ترین کتاب‌هاست. دنیل پینک هفت کتاب بسیار کاربردی در زمینۀ تجارت، کار، خلاقیت و رفتار نوشته است و نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز و نویسندۀ کتاب‌های معروف «انگیزه»، «ما همه فروشنده‌ایم» و «کِی (ترفندهای عملی زمان سنجی عالی)» است و حالا کتاب قدرت پشیمانی را بر اساس فلسفۀ پشیمانی و تأثیر آن بر روی زندگی مردم نوشته است.

زندگی بدون پشیمانی، فلسفه‌ای است که بسیاری از مردم بر اساس آن زندگی می‌کنند. دنیل در کتاب قدرت پشیمانی جسورانه ادعا می‌کند که این شعار مزخرف و یا حتی خطرناک است. تصمیم گرفتن در زندگی ملزم به فدا کردن انتخاب‌های دیگر است و در نهایت ممکن است باعث پشیمانی شود. همه پشیمان می‌شوند و پشیمانی در واقع بخش اساسی زندگی ما است. انسان سالم قطعاً در زندگی احساس پشیمانی خواهد کرد. پینک معتقد است احساس نفرت ما از پشیمانی بیشتر از وسواس جهانی نسبت به مثبت‌اندیشی ناشی می‌شود اما شما در هر صورت نمی‌توانید از این احساس اجتناب کنید.

در واقع او استدلال می‌کند که پشیمانی یک ویژگی متمایز انسانی است و ما باید پشیمانی را بپذیریم و از آن درس بگیریم. درک این‌که احساس پشیمانی چیست به ما کمک می‌کند تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیریم و در محل کار یا مدرسه عملکرد بهتری داشته باشیم و معنای بیشتری به زندگی‌مان بیاوریم. پینک با تعریف داستان‌های مختلف و با تکیه بر تحقیقات در حوزۀ روان‌شناسی اجتماعی، علوم اعصاب و زیست‌شناسی مفروضات رایج در مورد احساسات و رفتار مردم را به چالش کشیده است. پینک بزرگ‌ترین نظرسنجی جهان در مورد پشیمانی را در آمریکا و 105 کشور برگزار کرد و با استفاده از این نظرسنجی چهار تأسف اصلی اکثر مردم را شناسایی کرد. این چهار تأسف و پشیمانی شامل «پشیمانی از رابطه‌‌ها»، «پشیمانی‌های اخلاقی»، «پشیمانی‌های بنیادی» و «پشیمانی بابت فرصت‌های از دست رفته» است.

نویسنده در کتاب این چهار پشیمانی و تأسف را به تفصیل شرح داده و معتقد است با درک این‌که مردم بیشتر از چه چیزی پشیمان می‌شوند می‌توانیم بفهیم که چه چیزی بیشترین ارزش را دارد. نویسنده در این کتاب انواع پشیمانی و دلیل به وجود آمدن پشیمانی و همچنین راهکارهایی برای شناسایی و درک پشیمانی ارائه کرده است. 

«به نظرم فلسفۀ مبارزه با پشیمانی را آن‌قدر روی پوستشان نوشته‌اند، در ترانه‌ها خوانده‌اند و در کتاب‌ها و سخنرانی‌ها گفته‌اند که همه خیال می‌کنند از بدیهیات است و کسی سر آن بحثی ندارد. چرا بیهوده خودمان را ناراحت کنیم؟ سری را که درد نمی‌کند دستمال می‌بندند؟ وقتی از همه جا نور مثبت‌گرایی می‌بارد، چرا خودمان را اسیر تاریکی کنیم؟ وقتی هزاران هزار امکان برای فردا پیش رو داریم، چرا بابت کارهای دیروزمان پشیمان باشیم؟ هر کسی چنین حرف‌هایی را بی‌درنگ می‌پذیرد چون شمّی درونی به او می‌گوید همه درست است و مو لای درزش نمی‌رود. غافل از این‌که یک ایراد نه چندان جزئی در کار است. همه سرتاپا غلط است.»

خلاصه کتاب

نویسنده در کتاب این چهار پشیمانی و تأسف را به تفصیل شرح داده و معتقد است با درک این‌که مردم بیشتر از چه چیزی پشیمان می‌شوند می‌توانیم بفهیم که چه چیزی بیشترین ارزش را دارد. نویسنده در این کتاب انواع پشیمانی و دلیل به وجود آمدن پشیمانی و همچنین راهکارهایی برای شناسایی و درک پشیمانی ارائه کرده است. 

«به نظرم فلسفۀ مبارزه با پشیمانی را آن‌قدر روی پوستشان نوشته‌اند، در ترانه‌ها خوانده‌اند و در کتاب‌ها و سخنرانی‌ها گفته‌اند که همه خیال می‌کنند از بدیهیات است و کسی سر آن بحثی ندارد. چرا بیهوده خودمان را ناراحت کنیم؟ سری را که درد نمی‌کند دستمال می‌بندند؟ وقتی از همه جا نور مثبت‌گرایی می‌بارد، چرا خودمان را اسیر تاریکی کنیم؟ وقتی هزاران هزار امکان برای فردا پیش رو داریم، چرا بابت کارهای دیروزمان پشیمان باشیم؟ هر کسی چنین حرف‌هایی را بی‌درنگ می‌پذیرد چون شمّی درونی به او می‌گوید همه درست است و مو لای درزش نمی‌رود. غافل از این‌که یک ایراد نه چندان جزئي در کار است. همه سرتاپا غلط است.»

نیم قرن تحقیق نشان می‌دهد که برخورد صحیح با پشیمانی یعنی نادیده نگرفتن اما غرق نشدن در آن، حداقل دو فایده دارد. ابتدا این‌که می‌تواند ما را در تصمیم‌گیری هوشیارتر بکند. یک مطالعه نشان داد که مذاکره‌کنندگان پشیمان، در تعاملات بعدی بهتر عمل کردند و تصمیم‌های بهتری گرفتند. تأمل در پشیمانی‌های قبلی می‌تواند به ما کمک کند وارد یک مسیر ناموفق و اشتباه نشویم. دوم این‌که پشیمانی می‌تواند عملکرد ما را در طیف وسیعی از وظایف بالا ببرد. افرادی که از عملکرد خود در حل مسئله پشیمان می‌شوند در تلاش‌های بعدی برای حل مشکلات خود بهتر عمل می‌کنند. حتی شنیدن پشیمانی دیگران می‌تواند طرز فکر ما را تغییر دهد تا بهتر عمل کنیم. 

خواندن کتاب قدرت پشیمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

آشنایی با احساسات یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی هر انسانی است. آشنایی با احساساتی که فکر می‌کنیم منفی هستند مثل پشیمانی بسیار مهم‌تر است. اگر شما هم می‌خواهید نگا‌هتان را به اشتباهات گذشته تغییر دهید حتماً کتاب قدرت پشیمانی را بخوانید.

درباره نویسنده کتاب قدرت پشیمانی

نویسنده کتاب قدرت پشیمانی

دنیل اچ پینک در سال 1964 به دنیا آمد.  او نویسندۀ آمریکایی و پرمخاطب نیویورک تایمز است. پینک هفت کتاب نوشته که پنج جلد از آن‌ها در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز هستند. از میان آثارش می‌توان به کتاب‌های «کِی: ترفندهای علمی زمان سنجی عالی» و «ذهن کامل نو» اشاره کرد. او مجری و یکی از تهیه کنندگان برنامه‌های تلویزیونی نشنال جئوگرافیک در سال 2014 بود.  

پینک در اوهایو بزرگ شد و در سال 1982 از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد. مدرک دکترای حقوقش را از دانشگاه حقوق ییل دریافت کرد و سپس سردبیر مجلۀ حقوق و سیاست ییل شد. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکدۀ حقوق، بلافاصله شروع به کار در زمینۀ سیاست و اقتصاد سیاسی کرد. از سال 1993 تا 1995 دستیار ویژۀ وزیر کار بود. بین سال‌های 1995 تا 1997 متن سخنرانی‌های اَل گور، معاون رئیس جمهور بیل کلینتون را می‌نوشت. در سال 1997 کارش را رها کرد تا کسب‌وکار خودش را راه بیندازد و به نوشتن بپردازد. میلیون‌ها نسخه از کتاب‌هایش در سراسر جهان به فروش رسیده و به چهل و دو زبان ترجمه شده‌ و جوایز متعددی را از آن خود کرده‌اند. او در حال حاضر با خانواده‌اش در واشنگتن زندگی می‌کند.

 

واکنش ها به کتاب قدرت پشیمانی

دکتر برنه براون نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز و نویسندۀ کتاب‌های اطلس دل و با اقتدار برخاستن در مورد کتاب قدرت پشیمانی گفت: «دنیا به این کتاب نیاز دارد.»

«کتاب قدرت پشیمانی کاوشی قدرتمند در پشیمانی با کمک داستان‌سرایی است و نویسنده معنای درست پشیمانی را به شما معرفی می‌کند.» - فوربز

«پشیمانی مدت‌هاست که نشانه‌ای از ضعف تلقی می شود اما اگر این احساس نقطۀ قوت شما شود همه چیز تغییر خواهد کرد.» - واشنگتن پست

مضامین اساسی کتاب قدرت پشیمانی

پشیمانی 
همان‌طور که از نام کتاب پیداست، موضوع اصلی کتاب قدرت پشیمانی، همان پشیمانی است. پشیمانی یک احساس جهانی است و  ما همیشه می‌شنویم که باید گذشته را فراموش کنیم و آینده را به چنگ آوریم، تلخی را دور بزنیم و شیرینی را بچشیم و غیره. دنیل پینک معتقد است که این فلسفه یک مشکل جدی دارد و کاملاً اشتباه است. پشیمانی خطرناک یا غیرعادی نیست، یک حس سالم و بخشی جدایی‌ناپذیر از انسان است. در سال 2008 دانشمندان علوم اجتماعی دریافتند که در میان احساسات منفی، پشیمانی هم عمیق‌ترین و هم ارزشمندترین تجربۀ انسان است.

امتیازات

کتاب قدرت پشیمانی از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب قدرت پشیمانی

خوانایی کتاب و روان بودن 
چرا پشیمان شدن به این اندازه سخت است و حتی اجتناب از آن سخت‌تر؟ چرا پشیمانی آن‌قدر شایع است؟ آیا همۀ ما خودآزاری داریم؟ نه، حداقل همۀ ما مشکل خودآزاری نداریم فقط مغزمان برای بقا طراحی شده است! پشیمانی حال ما را بدتر می‌کند اما می‌تواند باعث شود که بهتر عمل کنیم. در واقع می‌توان این‌طور گفت که تنها راهی که باعث بهتر عمل کردن ما می‌شود حال ما را بدتر می‌کند.

پینک در کتاب قدرت پشیمانی با داستان‌ها و روایت‌های جذاب و خواندنی به شما نشان می‌دهد که پشیمانی واقعاً چیست و چگونه پشیمانی می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرید و در محل کار یا مدرسه عملکرد بهتری داشته باشید. با درک قدرت پشیمانی زندگی‌ای معنادارتر خواهید داشت. نویسنده می‌خواهد به خواننده نشان دهد که احساس ندامت، پشیمانی و حسرت را نباید احساسی منفی در نظر بگیرید و از وجودتان حذف کنید. اگر ما دچار احساس پشیمانی نشویم ممکن است دست به کارهای احمقانه بزنیم و بر اثر این کارها به روابطمان یا حتی خودمان صدمه بزنیم. 

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب قدرت پشیمانی را از فروشگاه اینترنتی کتاب سیبوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی