خیانت به انقلاب

(0)

1,655,000ریال

1,489,500 ریال

دفعات مشاهده کتاب
478

علاقه مندان به این کتاب
12

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب خیانت به انقلاب

انتشارات پیله منتشر کرد:
کتاب پیش رو که برای نخستین مرتبه در سال 1968 و در پنجاهمین سالگرد انقلاب نوامبر در آلمان به چاپ رسید، بسیار جنجال برانگیز شد و مورد انتقاد روشنفکرانی نظیر گونتر گراس و بسیاری از مورخین قرار گرفت و منتقدین نظریه زباستیان هافنر در مورد خیانت سران حزب سوسیال دموکرات به انقلاب را نادرست دانستند.
با این وجود هافنر هرگز از موضع خود کوتاه نیامد و در سال 1993 و در هفتاد و پنجمین سالگرد انقلاب نوامبر، نسخه جدیدی از این کتاب را با عنوان «خیانت» به چاپ رساند.
زباستیان هافنر حتی در سال 1997، دو سال قبل از مرگ خویش در آخرین گفتگوی مطبوعاتی خود نیز بار دیگر به دفاع از این نظریه پرداخت: «سران حزب سوسیال دموکرات به انقلاب خیانت کردند، آنها مقصر قتل کارل لیبکنشت و رزا لوکزامبورگ هستند و بدون آنها آدولف هیتلر به قدرت نمی‌رسید».
در سال 2018 نیز این کتاب بار دیگر به مناسبت یکصدمین سالگرد انقلاب نوامبر منتشر شد و باز هم بحث‌های فراوانی را در زمینه نقش سران حزب سوسیال دموکرات در سرکوبی این انقلاب به وجود آورده است، البته برخی از سران کنونی حزب سوسیال دموکرات نیز به دست داشتن سران سابق این حزب در سرکوب انقلاب سال 1918، معترف شده‌اند.
به هر ترتیب کتاب پیش رو در مورد رویدادهای این انقلابِ بی‌نهایت مهم، پُرپیامد و سرکوب شده، از جایگاه منحصر به فردی در تاریخ‌نگاری برخوردار است، کتابی که پس از گذشت سال‌ها همچنان با نظریاتِ جنجالی مطرح شده در آن، خواننده را به خود جذب می‌نماید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی