فهم و تحلیل عملکرد مالی بانک ها

(0)

600,000ریال

540,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
113

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فهم و تحلیل عملکرد مالی بانک ها

انتشارات بورس منتشر کرد:
نهادهای پولی و مالی نقش اساسی در توسعه اقتصادی هر کشور ایفا می کنند . این نهادها در ایران مشتمل بر بانک های تجاری ، تخصصی ، دولتی و خصوصی می شوند که در زمینه های تجاری یا تخصصی ( مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن و موارد مشابه) فعالیت می کنند. بانک ها همچنین یکی از موسسات خدماتی هستند که با نبض حیاتی اجتماع ، یعنی اقتصاد سر و کار دارند و قادرند با تصمیمات و سیاست های اعتباری خود موجبات توسعه و رشد اقتصادی یا توقف و رکود اقتصادی را فراهم آورند .
تجزیه و تحلیل عملکرد مالی فرآیندی است که طی آن مشخصات و ویژگی های بارز مالی و عملیاتی واحد اقتصادی با استفاده از صورت های مالی و سایر اطلاعات مالی مشخص می‌شود و استفاده کنندگان از صورت های مالی را در امر تصمیم گیری یاری می کند. به طور کلی هر واحد اقتصادی به منظور برنامه ریزی و تعیین خط مشی آینده ، اطلاعات و گزارش های حسابداری را مورد بررسی قرار می دهد. از آنجا که اطلاعات حسابداری به خودی خود قابل استفاده نیستند ، باید ثبت ، طبقه بندی و در قالب صورت های مالی خلاصه شوند.
فهم و تحلیل عملکرد مالی بانک ها شامل مطالعه ارتباط بین مجموعه ای از عملکرد مالی در یک مقطع و مطالعه روند آنها در طول زمان در قالب کمیته های مرتبط با یکدیگر و به شکل سازمان یافته است؛ بنابراین تجربیات گذشته ، راهنمای نسبتا کاملی برای انجام و تنظیم برنامه های آتی خواهد بود . نتیجه عملیات و وضعیت مالی سالهای گذشته هر شرکت در صورت های مالی آن منعکس شده است؛ لذا صورت های مالی سالهای پیش دارای تجارب گذشته بسیاری است.
با توجه به مباحث فوق در سالهای اخیر کتب متعددی در حوزه مدیریت مالی و امور بانکداری توسط اعضای هیات علمی دانشگاه ها و دانشجویان برگردان و نگارش شده است . علی رغم تعدد کتاب های مذکور ، مطالب بیان شده در مجموعه حاضر به طور تخصصی به فهم و تحلیل عملکرد مالی بانک ها می‌پردازد. کتاب شامل فصل های زیر می باشد:
• فصل 1: بانک و بانکداری در ایران
• فصل 2: ارزیابی عملکرد مالی بانک ها
• فصل 3: صورت های مالی بانک ها
• فصل 4: تجزیه و تحلیل عملکرد مالی بانک ها
• فصل 5: ارزیابی عملکرد مبتنی بر سود اقتصادی
• فصل 6: عوامل موثر بر عملکرد مالی بانک ها
• اصطلاحات ضروری
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی