110 اصل زندگی

(0)
نویسنده:

390,000ریال

351,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
39

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب 110 اصل زندگی

انتشارات مرسل منتشر کرد:
شاید استفاده از واژه تکنولوژی در حوزه خانواده مرسوم نباشد و شاید بشود گفت این اولین بار است که از آن در حوزه خانواده استفاده می شود. حال مفهوم و معنای این واژه چه می تواند باشد؟
امروزه در تمام علوم و فنون و به تعبیری تکنولوژی، استانداردهایی را برای مشخص کردن یک محصول به کار می برند تا مشخص شود کیفیت این محصول در چه طبقه بندی قرار می گیرد. و در این سیستم از استانداردهایی همچون ISO با شماره هایی مثل 2002 و 2001 استفاده می شود.
حال سؤال این است که آیا ما در حوزه خانواده هم می توانیم استانداردسازی کنیم و شاخصه هایی را برای طبقه بندی خانواده عالی، خوب، متوسط و بد تعیین کنیم تا اگر خانوادهای دوست داشت خود را با آن شاخصه ها و استانداردها تطبیق بدهد، بداند کجای کار است؟ بله، واقعاً آیا این امکان وجود دارد تا خانواده ها بتوانند یک ارزیابی یا سنجش از خود داشته باشند؟ یا مثل دانشجویی که مثلا فیزیک می خواند و به او در پایان تحصیلات یک مدرک مهندسی می دهند، آیا می توانیم در تشکیل خانواده هم این کار را انجام دهیم و به شخص مدرک تشکیل خانواده بدهیم؟ یا زوجین اگر دوست داشته باشند بدانند پس از گذراندن ده بیست سال از زندگی مشترک چقدر در روابط زناشویی یا تربیت فرزند به موفقیت دست یافته اند، در کجای استاندارد قرار می گیرند؟
به نظر می رسد جواب این سؤال تا حدود زیادی بله است. یعنی ما می توانیم با تعریف استانداردهایی برای ازدواج با زندگی موفق این شاخصه ها را به دیگران هم معرفی کنیم.
شاید با مطالعه زندگی خانواده های خوشبخت در سراسر جهان بتوانیم این مهم را برای خانواده خود رقم بزنیم. گرچه لازم نیست در این مورد کار را برای خود سخت و طاقت فرسا کنیم و صدها جلد کتاب را بخوانیم و هزاران کار پژوهشی را دنبال کنیم. شاید فقط لازم باشد یک نگاه اجمالی و فهرست وار به ساختار خانواده های خوشبخت بیندازیم و شروع کنیم به ساختن خود و خانواده مان برای رسیدن به قله های این استانداردها.
به شرطی که دست از لجاجت و خودرأیی برداریم و به جای اینکه بگوییم خودمان بهتر می دانیم، باور کنیم امروزه می توانیم از علم و تکنولوژی خانواده برای بهتر زندگی کردن استفاده کنیم.
راستی می دانید خانواده های خوب چه ویژگی هایی دارند و شما چقدر به آنها نزدیک یا دور هستید؟
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی