30بوک
کتاب عمومی
علمی
ریاضیات
المپیادهای ریاضی ایران و نتایج جهانی از آغاز تا 1400

المپیادهای ریاضی ایران و نتایج جهانی از آغاز تا 1400

(0)

1,750,000ریال

1,400,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
426

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب المپیادهای ریاضی ایران و نتایج جهانی از آغاز تا 1400

انتشارات شباهنگ منتشر کرد:
مسابقات المپیاد جهانی ریاضی در سال 1959 میلادی به ابتکار کشور رومانی و با شرکت کشورهای بلوک شرق سابق یعنی رومانی، مجارستان، چکسلواکی، لهستان، اتحاد جماهیر شوروی، آلمان شرقی و بلغارستان آغاز شد. این برنامه تا سال 1962 به‌همین روش ادامه یافت تا این‌که در سال 1963 یوگسلاوی، در سال 1964 مغولستان و در سال‌های بعد به‌تدریج دیگر کشورها به المپیاد پیوستند. از آن تاریخ این مسابقات هر ساله غیر از سال 1980 برگزار شده‌اند.
اولین حضور تیم ایران در صحنه‌ی المپیاد ریاضی جهانی، در بیست‌و‌هشتمین المپیاد بود که در سال 1366 (1987 میلادی) در کوبا برگزار شده بود. در سال 1365 کارشناسان گروه ریاضی وزارت آموزش و پرورش با شرکت در سی‌و‌هشتمین کنفرانس جهانی آموزش ریاضی، مقدمات دعوت جمهوری اسلامی ایران را برای شرکت در این المپیاد فراهم ساخته بودند .خوشبختانه تیم کشورمان در این المپیاد به نتیجة نسبتاً قابل توجهی دست یافت و همین انگیزه‌ای شد تا فعالیت برای برگزاری مسابقه‌های سال‌های بعد با تحولات عمیق‌‌تری همراه باشد.
همزمان با شرکت تیم‌های دانش‌آموزی کشورمان در المپیاد‌های ریاضی زمینه‌ی مناسب برای شرکت در المپیاد‌های علمی جهانی فراهم شد و موفقیت‌های همه ساله‌ی این تیم‌ها در مسابقات جهانی باعث افتخار دانش‌دوستان بوده است.
رتبه ایران در سال‌های اول اغلب یک رقمی بوده است، حتی یک بار نیز به رتبه‌ی نخست دست یافتیم. ولی متأسفانه در سال‌های اخیر رتبه ما افت زیادی کرده است و در آخرین المپیاد جهانی ریاضی بدترین رتبه‌مان را در تاریخ کسب کرده‌ایم.
یکی از هدف‌های ما از انتشار این کتاب‌ها ضبط تاریخچه شرکت در این مسابقات است تا هرگونه بررسی تحلیلی از آنها عملی باشد. و این به‌خاطر عدم دسترسی آسان به منابع موثق کار دشواری بوده است. از اهمیت تاریخی قسمت اول این کتاب همان بس که سؤال‌های طرح‌شده، حاصل تلاش‌های بسیارِ (بعضی وقت‌ها چندین شبانه‌روزی) طراحان اعضای کمیته المپیاد است که طی چهار دهه با شوق و پشتکار فراوان انجام داده‌اند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی