عشق و نفرت در قاب تحلیل

(0)
نویسنده:

1,850,000ریال

1,665,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
378

علاقه مندان به این کتاب
12

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب عشق و نفرت در قاب تحلیل

انتشارات قطره منتشر کرد:
سؤالات شما در باب عشق و در قاب تحلیل در این کتاب پاسخ داده می‌شوند؛ عشق و نفرت دو روی یک سکه! آیا عشقی که بیمار یا روانکاو تجربه می‌کند «واقعی» است؟ روانکاو چگونه باید به بیماری که به عشق اقرار می‌کند پاسخ دهد؟ چه میزان از این عشق «واقعاً» معطوف به شخص روانکاو است و چه میزان با دیگر چهره‌های گذشته‌ی بیمار جایگزین شده است؟ چگونه یک فرد می‌تواند به بیماری که با عشق انتقالی درگیر است کمک کند؟ مفهوم‌سازی عشق به‌عنوان «مقاومت» در کار تحلیلی به چه معناست؟ «عشق» روانکاو به بیمار تا چه اندازه می‌تواند نقش ایفا کند؟
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب عشق و نفرت در قاب تحلیل اثر گلن گابارد 

کتاب عشق و نفرت از گلن گابارد روانپزشک آمریکایی در سال 1996 منتشر شد. این روانشناس در کتاب عشق و نفرت در قاب تحلیل به مسئلۀ عشق و نفرت در روانکاوی پرداخته است. از نظر گلن گابارد احساسات پرشوری مثل عشق و نفرت در روان‌درمانی برانگیخته می‌شود. این احساسات ممکن است درمانگر را به طور فاجعه‌باری تضعیف کند. این احساسات معمولاً در طیف وسیعی رخ می‌دهد و چالش‌های بزرگی را پیش روی درمانگر و بیمار قرار می‌دهد.

در کتاب عشق و نفرت در قاب تحلیل چه می‌خوانیم؟

بنیان‌ روانکاوی معتقد بود که عشق روانکاو بیمار را درمان می‌کند اما فروید به جنبۀ تاریک عشق انتقالی نیز پی برد که می‌توانست مانع دشواری را برای درمان بیمار پیش روی درمانگر قرار بدهد. فروید معتقد بود که بیمار ممکن است بیش از حد به پزشک عادت کند و استقلال خود را از دست بدهد. آنچه فروید پیش‌بینی کرد در دوره‌ای که اصطلاح انتقال متقابل هنوز تعریف نشده بود، این بود که بیمار ممکن است به طور مشابهی تأثیر اغواکننده بر روانکاو داشته باشد. فروید خیلی زود با ماهیت دوسویۀ اغواگری در موقعیت تحلیلی آشنا شد و به این نتیجه رسید: زمانی که شخصی پیرو کسی است تسلیم آهنگ وسوسه‌انگیز عشق انتقالی می‌شود. حالا گلن گابارد در فصل‌های مختلف کتاب عشق و نفرت در قاب تحلیل به بررسی انتقال متقابل، تغییرات عشق و نفرت و احساسات مختلف بیمار و درمانگر پرداخته است.

خواندن کتاب عشق و نفرت در قاب تحلیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب بیشتر مناسب درمانگران است تا با مفهوم انتقال متقابل و مشکلات جلسات روان‌درمانی آشنا شوند.

دربارۀ نویسندۀ کتاب عشق و نفرت در قاب تحلیل

عشق و نفرت در قاب تحلیل

گلن گابارد در سال 1949 به دنیا آمد. او روانپزشک آمریکایی است که به خاطر نوشتن متون آموزشی حرفه‌ای برای این رشته به شهرت رسید. او استاد بالینی روانپزشکی کالج پزشکی بیلور در هیوستون، تگزاس است و همچنین به عنوان تحلیلگر آموزش و ناظر در مرکز مطالعات روانکاوی در هیوستون مشغول به کار است. گلن گابارد در دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه تگزاس تحصیل کرده است و مدرک دکترایش را از کالج پزشکی راش در شیکاگو در سال 1975 اخذ کرد و دورۀ دستیاری روانپزشکی خود را در دانشکده روانپزشکی کارل منینگر کانزاس گذراند. او بین سال‌های 1989 تا 1994 مدیر بیمارستان منینگر و از سال 1996 تا 2001 مدیر مؤسسۀ روانکاوی توپکا بود. گابارد 29 کتاب نوشته و بیش از 360 مقاله در زمینۀ روان‌درمانی، روانکاوی، نقض مرزهای حرفه‌ای و سلامت پزشک از او منتشر شده است. او بین سال‌های 2001 تا 2007 سردبیر مشترک مجلۀ بین‌المللی روانکاوی و دستیار سردبیر مجلۀ آمریکایی روانپزشکی بود. او اکنون یک مطب خصوصی دارد و استاد بالینی روانپزشکی در کالج پزشکی بیلور در هیوستون است.

امتیازات

کتاب عشق و نفرت در قاب تحلیل از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

تحلیل سی بوک از کتاب عشق و نفرت در قاب تحلیل

نشر قطره کتاب عشق و نفرت در قاب تحلیل از گلن گابارد را با ترجمۀ اورانوس قطبی نژاد آسمانی و حسن رحمانی شمس منتشر کرده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی