30بوک
کتاب کمک درسی
کمک درسی
المپیاد
الفبای المپیاد ریاضی

الفبای المپیاد ریاضی

(0)

850,000ریال

680,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
263

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب الفبای المپیاد ریاضی

انتشارات دانش پژوهان منتشر کرد:
از آن جا که المپیاد کامپیوتر یکی از جوان ترین المپیادهاست، فقدان منابع مناسب همواره یکی.از مشکلات دانش آموزان علاقمند می باشد. این در حالی است که المپیاد کامپیوتر به علت ابتکاری بودن آن، شاید بیش از هر المپیاد دیگری مستلزم تمرین و ورزیدگی فکری است.
در مراحل اولیه ی المپیاد کامپیوتر چیزی بیش از مباحث مقدماتی.ترکیبیات، شمارش و استقرا مورد نیاز نمی باشد، اما همین ها تنها در آغوش ابتکار و خلاقیت کنجر به حل مساله می شوند. کتاب الفبای المپیاد ریاضی دانش پژوهان جوان.با بحث و بررسی این مطالب و نیز تکیه بر حل تمرین، این آمادگی را ایجاد می کند و این خود اولین گام است. در فصل اول این کتاب مفاهیم پایه ای آنالیز.ترکیبی، که پایه ی المپیاد کامپیوتر می باشد، مورد بحث قرار گرفته است. فصل دوم و سوم به معرفی روش های اساسی شمارش و اثبات.مسایل ترکیبیاتی یعنی تناظر یک به یک، دو گونه شمردن و اصول شمول و عدم شمول می پردازد.فصل چهارم این کتاب که مهم ترین فصل کتاب الفبای المپیاد ریاضی دانش پژوهان جوان نیز می باشد به بررسی مهم ترین مبحث المپیاد کامپیوتر یعنی استقرا می پردازد.
از آن جا که برای درک هر مبحث و تسلط بر آن تمرین و ممارست.بسیار لازم است، در پایان هر فصل تمارینی گنجانده شده، برخی از آن ها آسان و برای مرور مطالب.آن فصل می باشد و بقیه ی مسایل که در المپیادهای ریاضی و کامپیوتر کشورهای.مختلف نیز مطرح شده اند، برای ایجاد و مهارت بیش تر علاقه مندان درج شده است. حل اکثر این تمرین ها در انتهای هر فصل آورده شده است.
در انتهای کتاب نیز دو پیوست آمورده شده است که در پیوست اول توضیحاتی در مورد.المپیاد کامپیوتر و نحوه ی برگزاری آن آمده است و سپس به معرفی کتاب های مناسب در زمینه ی المپیاد کامپیوتر پرداخته است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی