تلخ و شیرین

(0)
نویسنده:

1,500,000ریال

1,350,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1707

علاقه مندان به این کتاب
23

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تلخ و شیرین

انتشارات نوین منتشر کرد:
كتاب تلخ و شیرین نوشتۀ سوزان كین، نویسندۀ نام‌آشنای آمریكایی دربارۀ تلخ‌ترین لحظات و تجربیات زیستۀ انسان‌هاست كه در آنها شادی نیز نهفته است. او در این كتاب و همانند كتاب قدرت سكوت، دست روی موضوعی می‌گذارد كه در میان ما وجود دارد اما كمتر دیده می‌شود. یك‌سوم از ما خودمان را به‌دلیل احساسات منفی مانند غم و غصه قضاوت و حتی تنبیه می‌كنیم. جامعه نیز ما را تشویق می‌كند كه تا می‌توانیم شاد باشیم و روی مثبت زندگی را ببینیم. اما چطور می‌توانیم در جامعه‌ای كه اندوه و اشتیاق را نادیده می‌گیرد، سالم‌تر زندگی كنیم؟ تلخ‌وشیرینی به ما نشان می‌دهد كه چطور با پذیرفتن غم و تبدیل آن به هنر، با درد مقابله كنیم. تلخ‌وشیرین دربارۀ درك این است كه روشنایی و تاریكی، تولد و مرگ و تلخ و شیرین همواره جفت یكدیگرند. مصیبت‌های زندگی ناگزیر با شكوه آن همراه است. اگر نتوانیم غم‌ها و اشتیاق‌هایمان را تغییر شكل دهیم ممكن است آن را به شكل آزار، سلطه یا بی‌توجهی به دیگران تحمیل كنیم. ولی اگر متوجه شویم كه همۀ انسان‌ها فقدان و رنج را می‌شناسند یا خواهند شناخت، می‌توانیم به یكدیگر رو آوریم. تبدیل درد به خلاقیت، تعالی و عشق قلب این كتاب است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

تلخ و شیرین

کتاب تلخ و شیرین اثر سوزان کین

اکثر مردم خودشان را به خاطر داشتن احساسات منفی و غم و غصه قضاوت و یا حتی سرزنش می‌کنند. جامعه نیز همیشه مردم را تشویق کرده تا می‌توانند شاد باشند و همیشه تنها به احساسات مثبت بها دهند و به دنبال این باشند که چطور هر روز شادمان‌تر از دیروز شوند و حالا چطور باید در چنین جامعه‌ای که اشتیاق و اندوه را نادیده گرفته، با احساس غم و اندوه کنار بیاییم؟ این را سوزان کین در کتاب تلخ و شیرین به شما یاد داده است.

کتاب تلخ و شیرین اثر سوزان کین نویسندۀ آمریکایی است. این کتاب با عنوان اصلی تلخ و شیرین: چطور اندوه و اشتیاق باعث بهبود ما می‌شود در سال 2022 منتشر شد. در این کتاب نویسنده بر روی پذیرش احساس غم و اشتیاق برای تجربۀ احساساتی والاتر -مثل زیبایی، شگفتی و تعالی- تمرکز کرده است تا از فشار جامعه برای دائماً مثبت بودن انتقاد کند. کتاب تلخ و شیرین در واقع کامل‌کنندۀ سخنرانی‌های سوزان کین در سخنرانی‌های تد TED با عنوان «قدرت پنهان آهنگ‌های غمگین و روزهای بارانی» است که در سال 2019 ارائه شد.

معرفی کتاب تلخ و شیرین اثر سوزان کین

کتاب تلخ و شیرین اثر سوزان کین با ترجمۀ علی حاج زوار کتابی خودیاری است. کتاب تلخ و شیرین ده سال پس از کتاب پرفروش قدرت سکوت سوزان کین منتشر شد. کتاب تلخ و شیرین بر این فرض استوار است که «نور و تاریکی، تولد و مرگ، تلخی و شیرینی» برای همیشه جفت خواهند بود و کنار هم خواهند ماند. کین خواننده را تشویق می‌کند تا احساسات غم و اشتیاقش را بپذیرد. توصیۀ کتاب به خوانندگان این است که هم تلخی و هم شیرینی زندگی را حس کنند و نویسنده معتقد است هم تلخی و هم شیرینی زندگی باعث عمیق‌تر و غنی‌تر شدن زندگی ما می‌شود. کین اولین خطوط کتاب را با مفهوم اشتیاق شروع می‌کند که خودش پس از پایان دادن به کارش در یک شرکت حقوقی و رابطه با یک موسیقیدان حس کرد. 

کین خاطر نشان کرد که مدت کوتاهی بعد از شروع نوشتن تلخ و شیرین، متوجه شد که مثل کتاب قدرت سکوت، این کتاب نیز مربوط به شیوۀ حضور در جهان است و درک درست این احساسات مثل داشتن یک قدرت برتر است اما فرهنگ و مردم عادی با این احساسات بیگانه‌اند. کتاب بخشی خاطرات است و در بخشی دیگر نویسنده نگاهی به علوم اعصاب، روانشناسی، معنویت، مذهب، اپی ژنتیک، موسیقی،‌ شعر و هنر انداخته است. سوزان کین سعی کرده در کتاب تلخ و شیرین نشان دهد چطور کمی مالیخولیایی بودن می‌تواند تجربیات ما از ارتباط، غم و مرگ را تغییر دهد. کین در کتاب تلخ و شیرین فایده‌های احساسات تلخ مثل خلاقیت، ارتباط و تعالی را به خواننده نشان می‌دهد. 

مثلا کین در کتاب تلخ و شیرین به تحقیقاتی اشاره کرده که نشان می‌دهد افرادی که با تلخی و شکنندگی‌های زندگی هماهنگ هستند و با وضعیت‌های مختلف زندگی مثل طلاق و نزدیک شدن مرگ کنار می‌آیند در نهایت می‌توانند معنای واقعی زندگی را دریابند و احساس قدردانی بیشتری نسبت به زندگی دارند و بیشتر بر روی مسائل عمیق زندگی متمرکز می‌شوند و کمتر احتمال دارد بسیار عصبانی شوند و یا زیاد تحریک‌پذیر نخواهند بود. کین در کتاب تلخ و شیرین به جنبه‌های مثبت احساسات تلخ و ناراحت‌کننده اشاره کرده و اظهار داشته مطالعاتی انجام شده که نشان می‌دهد افراد بسیار خلاق در دوران کودکی یتیم شده‌اند اما افراد خلاقی که والدینشان تا سن پیری عمر کرده‌اند به طور نامتناسبی مستعد غم و اندوه هستند؛ مردمی که در زمینه‌های هنری کار می‌کنند بسیار بیشتر از دیگران در معرض اختلالات خلقی قرار دارند؛ احساسات منفی هنرمندان باعث شده آثار بسیار ماندگاری خلق کنند و این‌که غم و اندوه اصلی‌ترین احساسی است که خلاقیت را به حرکت وا می‌دارد. کین در ادامه توضیح می‌دهد که غم مساوی با خلق آثار هنری منحصربه‌فرد نیست بلکه خلاقیت این قدرت را دارد تا مستقیم به چشمان غم نگاه کند و تصمیم بگیرد آن را به چیز بهتری تبدیل کند. 

خواندن کتاب تلخ و شیرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر حس می‌کنید نمی‌توانید با احساسات منفی خود کنار بیایید و تنها به دنبال تجربه‌کردن احساسات مثبت هستید و همیشه احساسات غم و اندوه و ناراحتی را از خود می‌رانید در تلۀ جامعه گرفتار شده‌اید و وقت آن است که کتاب تلخ و شیرین را بخوانید.

درباره نویسنده کتاب تلخ و شیرین

کتاب تلخ و شیرین اثر سوزان کین

سوزان هورویتز کین در سال 1968 به دنیا آمد. او نویسنده و مدرس آمریکایی است. کین نویسندۀ کتاب غیرداستانی قدرت سکوت است که این کتاب در سال 2012 منتشر شد. در این کتاب او استدلال می‌کند که فرهنگ مدرن غربی ویژگی‌ها و قابلیت‌های افراد درونگرا را دست‌کم گرفته و آن را کم ارزش می‌داند. در سال 2016 دنبالۀ کتاب قدرت سکوت را با تمرکز بر کودکان و نوجوانان درونگرا و خطاب به والدین و مربیان نوشت. 

سوزان کین مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ زبان انگلیسی از دانشگاه پرینستون و در سال 1989 گرفت و پس از تکمیل پایان نامۀ ارشدش توانست مدرک دکترای حرفه‌ای‌اش را در سال 1993 از دانشگاه حقوق هاروارد دریافت کند. کین هفت سال به عنوان وکیل در یک شرکت کار کرد و پس از آن تصمیم گرفت برای داشتن زندگی آرام‌تر و نوشتن و وقت گذراندن با خانواده از وکالت دست بکشد. کین سال‌های اشتغالش در رشتۀ حقوق و وال استریت را به گذراندن زمان در یک کشور خارجی تشبیه کرد.

واکنش ها به کتاب تلخ و شیرین

یکی از مفسران ونیتی فیر در مورد کتاب تلخ و شیرین گفت: «تلخ و شیرین خیلی دور از قدرت سکوت که از درونگراهای نادیده گرفته شده حمایت می‌کرد، نیست. حالا نویسنده به سراغ احساسات نادیده گرفته شده می‌رود.»

امتیازات

کتاب تلخ و شیرین از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

تحلیل سی بوک از کتاب تلخ و شیرین

مدت زمانی که طول می کشد بخوانی  
خواننده‌ای با سرعت مطالعۀ 250 کلمه در دقیقه حدوداً 6 ساعت و 56 دقیقه طول می‌کشد تا کتاب تلخ و شیرین را به طور کامل مطالعه نماید.

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، نگاهی به کتاب جرأت داشته باش نیز بیاندازید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فاطمه خراسانی
    • پاسخ به نظر

    کتابیه که ارزش خوندن رو داره و به نظرم این ترجمه از بقیه ی ترجمه ها روان تر و بهتره👌

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی