درباره عکاسی

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
429

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب درباره عکاسی

انتشارات چشمه منتشر کرد:
عکس هم تصویر واقعیت است هم تفسیر آن. مساعی متفکران برای اثبات این دو ویژگی محور مباحثات این کتاب است. پیش‌گامان نظریه‌ی عکاسی جنبه‌‌ی تصویرگری واقع‌گرایانه‌ی آن و پیشتازان فلسفه‌ی عکاسی جنبه‌ی معرفت‌شناختی عکاسی را مهم می‌دانستند. اما نظریه‌ی نوین عکاسی می‌کوشد نشان دهد که عکس علاوه‌بر حقیقت‌نمایی، می‌تواند محمل خیال‌پردازی نیز باشد. فلسفه‌ی عکاسی تلاشی است برای حفظ جایگاه یگانه‌ی عکاسی در میان سایر هنرها و درعین‌حال اثبات توانایی‌های آن در آفرینش تصویری فراسوی چارچوب‌های مکانیکی و خودکار و بهره‌مند از خلاقیت هنری.
تشریح دیدگاه راجر اسکروتن درباره‌ی ناتوانی عکاسی از بازنمایی به سبک نقاشی و نقدهای وارد بر آن، تبیین نظریه‌ی کندال والتون درباره‌ی شفافیت عکس و ترسیم چشم‌اندازی از جدیدترین نظریه‌های فلسفی به منظور بازتعریف عکاسی از موضوعات محوری این کتاب است. براساس نظریه‌ی نوین عکاسی، عکس را نه همچون یک تصویر، بلکه باید فرایندی در نظر بگیریم که صرفاً به تأثیر پرتوهای نور بر سطح حساس خلاصه نمی‌شود و همین فرایندِ پردازشِ عکس عرصه‌ی شکوفایی خلاقیت عکاس است.
نویسنده برای ایضاح مطالب نظری پیوسته از آثار عکاسان نام‌دار تاریخ عکاسی یاری می‌گیرد و نشان می‌دهد که گرچه عکس‌ها برای نگریستن خلق می‌شوند، اندیشه‌ی نهان در آن‌ها نیز به همان میزان شگفت‌انگیز است.i
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی