درس گفتارهای ادبیات جهان (از حماسه گیلگمش تا هزارتوهای بورخس)

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
680

علاقه مندان به این کتاب
15

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب درس گفتارهای ادبیات جهان

انتشارات نیلوفر منتشر کرد:
کتاب درس‌گفتارهای ادبیات جهان (از گیلگمش تا هزارتوهای بورخس) اثر گرنت ال.وات، استاد و پژوهشگر آمریکایی است. کتاب درواقع ترجمه‌ی 47 درسگفتار ویدئویی از گرنت ال.وات است که توسط شرکت آموزشی TTC در سال 2007 تهیه شده است. این کتاب را جمعی از مترجمان با سرویراستاری عظیم طهماسبی به فارسی برگردانده‌اند.
آن‌چه در این کتاب موضوع پژوهش بوده، تاریخی از داستان گفتن و نوشتن و روایت و شعر و نمایش توسط بشر است؛ از حماسه‌های یونانی تا ادبیات کلاسیک چین، از داستان‌های هندی تا شعر کهن ژاپن، از بیوولف آلمانی تا کمدی الاهی دانته، از ادبیات روس و غولی به نام داستایفسکی تا هاکلبری‌فین آمریکایی مارک تواین، از اشعار دیکنسون تا رابیندرانات تاگور، همچنین دوبلینی‌های جیمز جویس تا نمایشنامه‌های بکت.
در این کتاب همان‌طور که مشخص است، نقد و بررسی و تحلیل آثار بزرگ جهان و نه‌تنها منحصراً اروپا مدنظر بوده و این کتاب را می‌توان یکی از بهترین منابع برای خواندن و یاد گرفتن ادبیات جهان دانست. سیر تاریخی‌ای که در این مجموعه دنبال شده، به خواننده و پژوهشگر دید درستی می‌دهد از آن‌چه قرن‌ها در ادبیات رخ داده، اعم از مکاتب تاریخی و گونه‌های مهم ادبی که به‌ وجود آمدند یا از بین رفتند، و به شناخت عمیق‌تر علاقه‌مندان یا پژوهشگران از ادبیات و جایگاه آن طی قرون کمک می‌کند.
بریده‌ای از کتاب:
«در پایان این مجموعه درمی‌یابیم که در طول تاریخ، داستان‌ها نیز به اندازه‌ی کشف آتش برای بشر اهمیت داشته‌اند. کشف آتش ضامن بقای فیزیکی بشر بود، ولی این داستان‌ها بودند که بقای روحی و معنوی و فکری و عاطفی ما را تضمین کرده‌اند.»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی