ریاضی نهم آبی (6856)

(0)

2,650,000ریال

1,855,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
88

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ریاضی نهم آبی

انتشارات کانون فرهنگی آموزش منتشر کرد:
کتاب ریاضی نهم آبی قلم چی با هدف آشنایی مخاطبین با نمونه سوالات متنوع آزمون های کانون، تیزهوشان، ورودی مدارس دولتی و … تألیف شده است. هر فصل کتاب شامل چندین بخش مجزا است، درخت دانش (که راه را نشان می دهد)، درس نامه های نکته ای و خلاصه و سوالات چهار گزینه ای از بخش های هر فصل محسوب می شوند. پاسخ نامه تشریحی در پایان کتاب آورده شده است. لحن کتاب کاملاً رسمی است. فهرست دقیق کتاب صفحات شروع سر فصل ها را نیز مشخص کرده است و استفاده از آن را برای مخاطب ساده می سازد.
آموزش (درسنامه)
این کتاب همانند کتاب درسی شامل 8 فصل است. در ابتدای هر فصل درخت دانش وجود دارد. مخاطب با درخت دانش، گام به گام پیشرفت خود را ارزیابی می کند و میزان تسلط خود، روی هر فصل را مشخص می کند. درخت دانش مسیرهای پیش رو را مشخص کرده است تا مخاطب به راحتی بتواند به مقصود نهایی خود برسد. هر فصل کتاب به چند درس تقسیم و برای هر درس، درس نامه ای جدا در نظر گرفته شده است. طبقه بندی درس ها نیز بر اساس شماره صفحات کتاب درسی صورت گرفته است به طوریکه در بالای هر درس شماره صفحات آن در کتاب درسی، بیان شده است. درس نامه های کتاب بسیار خلاصه و نکته وار هستند، حجم بسیار کمی دارند و عمدتا نکات اصلی و کلیدی را بیان می کنند و صرفا جهت یاد آوری گفته شده اند که در بسیاری از موارد، جوابگوی پاسخ به سوالات کتاب نخواهند بود. پس بهتر است بگوییم مخاطبی که قصد استفاده از این کتاب را دارد باید از قبل روی کتاب درسی مسلط باشد زیرا در اینجا خبری از درس نامه های گام به گام و پله پله نیست.
دانش آموزان ضعیف نمی توانند با درس نامه ها ارتباطی بر قرار کنند، زیرا به دنبال منبعی هستند که توضیحات آن کامل باشد. بنابراین مخاطب درس نامه ها دانش آموزانی هستند که تسلط کافی پیدا کرده اند و فقط به دنبال یادآوری هستند. درس نامه ها بسیار ساده بیان شده اند و درک آن ها کار ساده ای خواهد بود. البته مثال ها نیز تاثیر زیادی در سرعت یادگیری دارند. هر چند تعداد مثال ها بسیار کم است اما با مرور آن ها درک درس نامه ها آسان خواهد بود. درس نامه ها صرفاً مطالب پایه ای را پوشش می دهند و کم پیش آمده است که به مطلبی فراتر از کتاب درسی اشاره شود. از این رو می توان گفت درس نامه های کتاب واقعاً جوابگوی نیاز مخاطب برای شرکت در آزمون های تیزهوشان یا ورودی مدارس برتر نخواهد بود. جای خالی بسیاری از مباحث پیشرفته که همواره در آزمون های حساس آورده شده اند به شدت احساس می شود. در یک بررسی کلی می توان به این نکته رسید که درس نامه های کتاب منبع قوی برای مخاطبین به حساب نمی آیند و اگر مخاطب بخواهد از کتاب استفاده کند از قبل باید مطالب پایه ای و فراتر را آموزش دیده باشد.
تست (تمرین)
سوالات کتاب ریاضی نهم آبی قلم چی به صورت چند گزینه ای و پس از درس نامه ها قرار داده شده اند. سوالات به صورت پیمانه ای هستند و هر پیمانه معمولاً شامل بسته های 10 یا 20 تایی سوال هستند. پیمانه ها تنها برای دسته بندی سوالات انجام شده اند تا مخاطب برای هر پیمانه متناسب با زمان مشخص شده، زمان برای پاسخگویی در نظر بگیرد. سوالات دو پیمانه متنوع هستند و تمامی مباحث گفته شده در درس نامه را شامل می باشند. البته در بسیاری موارد سوالاتی مشاهده می شود که درس نامه آن ها ذکر نشده است. بنابراین اگر روی درس نامه های کتاب درسی تسلط ندارید، فعلاً به سراغ سوالات نروید. سوالات سطح بندی شده اند و معمولاً ترکیب هر سطحی در هر پیمانه دیده می شود، اما معمولاً سوالات ابتدایی ساده تر اند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی