شاهنامه برای همه (دو زبانه)

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
134

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شاهنامه برای همه

انتشارات جامی منتشر کرد:
حکیم توس شاهنامه را با نام خداوند جان و خرد آغاز می کند که از این بهتر نیز چیزی به ذهن انسان خطور نمی کند. آنگاه می گوید: هر آن کس که داناست تواناست و از دانش دل پیر برنا و جوان می شود.
و در ستایش خرد می گوید: خرد و رفتار درست افسر شهریاران و زیور نامداران و مایه ی زندگی و بهترین راهنمای بشر است. آن گاه در بیان فلسفه ی آفرینش عالم و آدم، به چهار عنصر باد، آب، آتش و خاک اشاره می کند و از به وجود آمدنی سپهر و کائنات سخن می گوید و سپس به آفرینش بهترین موجود روی زمین یعنی انسان، که دارای خرد و اندیشه است، می پردازد. ادامه ی سخن فردوسی در ستایش دانش و کمال انسانی است که رعایت اصول اعتقادی و اجتماعی را سبب نیک بختی و سعادتمندی می داند و گرایش به نیکی و راستی و دوری از بدی و زشتی را بهترین سرمایه، برای موفقیت در این راه، می شمارد.
فردوسی درباره ی سبب فراهم آوردن شاهنامه می گوید: آنچه در شاهنامه سروده ام افسانه نیست، بلکه رویکرد به خرد و اندیشه است. آنچه در شاهنامه آمده، داستان ها و نامه های باقی مانده از دوران باستان است که پراکنده بود و فردوسی آنها را تنظیم کرده و به نظم در آورده و فرهنگ و آیین نامداران را زنده کرده است و اینکه آنها چگونه می زیستند و آثار و یادگاری برای ما بر جا نهادند که خواندن و دانستن آن، راه و روش خردمندانه زیستن را به آیندگان نشان می دهد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی