قصه‌های ناتمام (شومیز)

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2417

علاقه مندان به این کتاب
33

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قصه‌های ناتمام

انتشارات روزنه منتشر کرد:
قصه‌های ناتمام نومه‌نور و سرزمین میانه مجموعه‌ای از حکایات است که وقایع روزگاران کهن سرزمین میانه را تا پایان جنگ حلقه بازگو می‌کند و شامل روایت پرهیجان گندالف درباره چگونگی فرستادن دورف‌ها به آن میهمانی معروف در بگ‌اند. نمایان شدن خدای دریا اولمو در پیش چشمان تور در سواحل بلریاند. و شرح مفصل سازوکار نظامی‌سواران روهان است. این کتاب شامل تنها داستان به جا مانده از روزگاران دیرین نومه‌نور پیش از سقوطش است، به‌علاوه تمام چیزهایی که از پنج ساحر، پلان تیری، یا افسانه امروت وجود دارد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

قصه‌های ناتمام 

کتاب قصه‌های ناتمام


بخشی از کتاب قصه‌های ناتمام:
«ریان زن هور با مردمانش در خانه هادور می‌زیست؛ اما آنگاه که خبر نیرنایت آرنویدیا به دور-لومین رسید و او باز خبری از سرورش نشنید، شوریده و پریشان، یکه و تنها در بیشه و بیابان آواره شد. ای بسا همان‌جا جان می‌سپرد اما الف‌های خاکستری به یاری‌اش آمدند. این مردمان را ماندگاهی در کوه‌های غرب دریاچۀ میت‌ریم بود؛ و الف‌ها زن را بدان سو رهنمون شدند، و او پیش از پایانِ سالِ مویه و اشک پسری زاد.»

اگر طرفدار کتاب‌های فانتزی، حماسی و هیجان‌انگیز باشید امکان ندارد کتاب ارباب حلقه‌ها و هابیت اثر جی‌.آر.آر تالکین فقید را نخوانده باشید و به تماشای مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها ننشسته باشید. قصه‌های ناتمام نومه‌نور و سرزمین میانه مجموعه‌ای از داستان‌ها و مقاله‌های جی‌.آر.آر تالکین است که هرگز در طول زندگی‌اش تکمیل نکرد اما پسرش کریستوفر تالکین این مجموعه داستان‌ها و مقاله‌ها را در سال 1980 در قالب یک کتاب منتشر کرد. کاری که کریستوفر برای میراث پدرش انجام داد بسیار قابل‌توجه است و بدون او ما نه کتاب قصه‌های ناتمام را داشتیم و نه کتاب سیلماریلیون که پیش از این کتاب منتشر شده بود. کتاب قصه‌های ناتمام حاوی خلاصه‌ای از وقایع ارباب حلقه‌ها است که از دیدگاه کلی روایت شده است.

معرفی قصه‌های ناتمام اثر جی.آر.آر تالکین

کتاب قصه‌های ناتمام اثر جی‌.آر.‌آر تالکین با ترجمۀ رضا علیزاده و محمدحسن شکوهی در ژانر ادبیات فانتزی نوشته شده است. برخلاف کتاب سیلماریلیون که آن نیز بعد از مرگ تالکین منتشر شد، کتاب قصه‌های ناتمام دقیقاً همان‌طور چاپ شد که تالکین آن را نوشته بود و مجموعه داستان‌های موازی با داستان‌های دیگر تالکین محسوب می‌شود. چون عمر تالکین به او مهلت نداد این داستان‌ها را به پایان برساند کتاب با عنوان قصه‌های ناتمام به چاپ رسید. با این‌که برخی از داستان‌های کتاب ناقص هستند اما اطلاعات خوبی دربارۀ سرزمین میانه به خواننده می‌دهند. 

هر داستان با مجموعه‌ای طولانی از یادداشت‌ها چاپ شده که ناهماهنگی‌ها و نکات مبهم در آن‌ها توضیح داده شده است. کریستوفر تالکین این کتاب را نیز مثل سیلماریلیون قبل از این‌که مطالعۀ آرشیو پدرش را به پایان برساند ویرایش و منتشر کرد. قصه‌های ناتمام اطلاعات دقیق‌تری از شخصیت‌ها، رویدادها و مکان‌هایی ارائه می‌کند که در ارباب حلقه‌ها به طور خلاصه به آن‌ها اشاره شده بود. کتاب شامل نسخه‌های افسانه‌هایی مثل خاستگاه گندالف و دیگر ایستاری‌ها (جادوگران)، مرگ ایسیلدور و از دست دادن حلقه و تأسیس پادشاهی روهان است که باعث می‌شود دانش خواننده در مورد سرزمین میانه تکمیل شود. کتاب از «فرزندان هورین» و «حدیث تور و آمدن او به گوندولین» آغاز می‌شود.

خلاصه داستان

کتاب چهار بخش اصلی دارد که داستان‌های این بخش‌ها خیلی از نقاط تاریک ارباب حلقه‌ها و هابیت‌ را روشن می‌سازد اما کریستوفر گفته است که پراکندگی نوشته‌ها بسیار زیاد بود و خلاءهای زیادی در داستان باقی مانده و کریستوفر صرفاً با گمانه‌زنی برخی داستان‌ها را تکمیل کرده است. کتاب شامل «وصف جزیرۀ نومه‌نور»،‌ «آلداریون و ارندیس»، «دودمان الروس: شاهان نومه‌نور» و «سرگذشت گالادریل و کله‌بورن و در باب آمروت شاه لورین» می‌شود. 

در بخش اول با عنوان حدیث تور و آمدن او به گوندولین، تالکین از مردی می‌گوید که وارد شهر مخفی الف‌ها – گوندولین - شده است. داستان از دور-لومین شروع می‌شود. ریان، همسر هور، به تازگی پسری به دنیا آورده بود که نام او را تور گذاشت. وقتی ریان از مرگ هور در جریان نبرد مطلع شد سر به بیابان گذاشت و دیگر هیچ‌وقت بازنگشت و دیده نشد. تور نزد نولدور دور-لومین بزرگ می‌شود و وقتی شانزده ساله می‌شود به دنبال تورگون پادشاه گوندولین می‌رود تا او را پیدا کند.

خواندن کتاب قصه‌های ناتمام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر طرفدار ارباب حلقه‌ها و هابیت هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری دربارۀ سرزمین میانه به دست آورید یا به ادبیات فانتزی علاقه‌مندید، خواندن کتاب قصه‌های ناتمام را از دست ندهید.

درباره نویسنده کتاب قصه‌های ناتمام

نویسنده کتاب قصه‌های ناتمام

جان رونالد روئل تالکین یا به اختصار جی.‌آر.آر تالکین در سال 1892 به دنیا آمد و در سال 1973 از دنیا رفت. او نویسنده، شاعر و واژه‌شناس انگلیسی بود که بیشتر برای خلق آثار فانتزی معروف شد و همه او را برای مجموعۀ معروف ارباب حلقه‌ها و هابیت می‌شناسند. از سال 1925 تا 1945 تالکین استاد راولینسون و بوسورث آنگلوساکسون و عضو کالج پمبروک بود که همگی در آکسفورد قرار دارند. او سپس در محوطۀ همان دانشگاه نقل‌مکان کرد تا استاد زبان و ادبیات انگلیسی کالج مرتون شود و تا زمان بازنشستگی‌اش در سال 1959 در همین سِمت باقی ماند. ملکه الیزابت دوم در سال 1972 تالکین را فرماندۀ نشان امپراتوری بریتانیا کرد. 

پس از مرگ تالکین، پسرش کریستوفر مجموعه‌ای از آثار را بر اساس یادداشت‌ها و دست‌نوشته‌های گستردۀ پدرش منتشر کرد. از میان این آثار می‌توان به کتاب سیلماریلیون اشاره کرد که داستان‌های قبل از ارباب حلقه‌ها و دوران دو درخت از ایلوواتار تا ملکور و به وجود آمدن الف‌ها و انسان‌ها بود. این کتاب به همراه قصه‌های ناتمام، هابیت و ارباب حلقه‌ها، مجموعه‌ای از داستان‌ها، شعرها، تاریخ تخیلی، زبان‌های ابداع شده و مقالات ادبی دربارۀ دنیای فانتزی آردا و سرزمین میانه را تشکیل دادند. با این‌که پیش از تالکین بسیاری از نویسندگانْ آثار فانتزی نوشته بودند اما هابیت و ارباب‌ حلقه‌ها به چنان موفقیتی رسید که تالکین را پدر ادبیات فانتزی مدرن نامیدند. 

واکنش ها به کتاب قصه‌های ناتمام

محقق پل.اچ کوچر با بررسی کتاب قصه‌های ناتمام خاطر نشان کرد که همۀ داستان‌های کتاب به سیلماریلیون، آکالابت یا ارباب حلقه‌ها مرتبط می‌شوند و عمدتاً کریستوفر تالکین آن‌ها را حاشیه‌نویسی کرده است. از نظر کوچر داستان‌ها حاوی برخی از بهترین نوشته‌های تالکین است و او داستان‌هایش را با جزئیات کامل نوشته است. او نقشۀ اصلاح شده را با نام مکان‌های اضافی که در داستان ارباب حلقه‌ها استفاده شده در کتاب قصه‌های ناتمام ذکر کرده است.

میزان فروش کتاب

موفقیت تجاری قصه‌های ناتمام نشان داد که مرگ تالکین نه تنها باعث نشده که آثارش دیگر خواستنی نباشد بلکه حتی چندین سال پس از مرگ او نیز خوانندگان به دنبال آثار جدیدی از او هستند.

تحلیل سی بوک از کتاب قصه‌های ناتمام

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب قصه‌های ناتمام را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سی‌بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی