30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
ادیان و اقلیت ها
نمادگرایی قومی و ملی گرایی

نمادگرایی قومی و ملی گرایی (رویکرد فرهنگی)

(0)

1,000,000ریال

900,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
204

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نمادگرایی قومی و ملی گرایی

انتشارات فرهامه منتشر کرد:
آنتونی اسمیت بیش از چهار دهه به طور جدی و مؤثر درباره ماهیت، خاستگاه و پیامدهای ملی گرایی پژوهش کرده است. این استخراج عالی و مختصر از یافته ها و نتیجه گیری های اصولی او برای هر فرد علاقه مند به این پدیده مهم، بسیار ارزشمند است.
واکر کونور، کالج میدلبری، ایالات متحده آمریکا
این کتاب با روشنی، حساسیت و نکات ظریف و دقیق تحلیلی نگاشته شده که به شاخصه های دانش پژوهی آنتونی اسمیت بدل شده است و استخراج استادانه ای از تفسیر نمادگرایی قومی را در زمینه ملی گرایی ارائه می دهد؛ مکتب فکری ای که این نویسنده را تأثیر گذارترین پدر بنیان گذار خود بر می شمارد. نویسنده در این اثر با نثر پرطراوت و موجز، در حالی که به لحاظ بیانی، از رویکرد نمادگرایی قومی در مقابل حملات منتقدان آن، دفاعی الزام آور صورت می دهد، یک مرور اجمالی منصفانه و متعادل به لحاظ بحث کلامی در زمینه مطالعات ملی گرایی ارائه می دهد.
آویل رونوالد، استاد تاریخ، دانشگاه جورج تاون، ایالات متحده آمریکا
آنتونی اسمیت شرحی کاملا قدرتمند و واضح از زندگی کاری خود را که در راستای مطالعه ملی گرایی بوده، به ما ارائه کرده است. با انجام این کار، ما در نقش یک جامعه تاریخی از نظر فرهنگ، توضیحی روشن و قانع کننده از ملت داریم؛ بنابراین، این کتاب صرفا شرح مختصری از رویکرد نمادگرایی قومی برای مطالعه ملل و ملی گرایی نیست؛ بلکه یک تجزیه و تحلیل بسیار قانع کننده از پدیده های مهم است؛ کتابی که خوانندگان آن به درک عوامل قدرتمندی تمایل دارند که شکل گرفته اند و در حال شکل دادن به سرنوشت ما هستند.
استیون گروسبی، استاد ادیان، دانشگاه کلمسن، ایالات متحده آمریکا
آنتونی دی. اسمیت، استاد برجسته ملی گرایی و قومیت دانشکده اقتصاد لندن و یکی از بنیان گذاران حوزه بین رشته ای مطالعات ملی گرایی به شمار می آید. وی رویکردی به نام «نمادگرایی قومی» را برای مطالعه ملل و ملی گرایی ایجاد کرده که به ماهیت گروه های قومی و ملل و همچنین لزوم در نظر گرفتن ابعاد نمادین آنها مربوط می شود. این کتاب گزارش مختصری از رویکرد نمادگرایی قومی در زمینه مطالعات ملل و ملی گرایی ارائه می دهد و در عین حال سهم آنتونی اسمیت را در این رویکرد و کاربرد آن در موضوعات محوری ملل و ملی گرایی بیان می کند. همچنین، در بر گیرنده شرح کلی از مشارکت اسمیت در این رویکرد و کاربرد آن در موضوعات محوری پیرامون ملل و ملی گرایی است. کتاب مذکور پیشینه نظری ظهور نمادگرایی قومی را در یک استدلال پایدار و نظام مند آغاز می کند و تجزیه و تحلیل آن را در زمینه شکل گیری ملل، پایداری و تغییر آنها و نقش ملی گرایی توضیح می دهد. افزون بر این، نشان می دهد یک رویکرد نمادگرایی قومی، مکملی مهم و اصلاحی برای باورهای فکری گذشته و حال در این زمینه ایجاد کرده و انتقادات نظری اصلی را که در یک رویکرد نمادگرایی قومی مطرح شده، بررسی می کند. این کتاب با گردآوری و بسط چکیده های کوتاه قبلی از رویکرد آنتونی اسمیت، خلاصه ای از جنبه های نظری فعالیت وی را در این زمینه از سال 1989 نشان می دهد که برای دانشجویان و همۀ علاقه مندان به موضوعات مطرح شده با مطالعه قومیت ها، ملل و ملی گرایی مفید خواهد بود. آنتونی دیوید استفن اسمیت استاد بازنشسته ممتاز ملی گرایی و قومیت از دانشکده اقتصاد لندن، رئیس مجمع مطالعات قومیت و ملی گرایی و سردبیر مجله ملل و ملی گرایی است. وی نویسندۀ 19 کتاب و بیش از 100 مقاله و شماری از کتاب های مربوط به ملی گرایی و قومیت است. گفتنی است، کتاب های وی به 21 زبان ترجمه شده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی