30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
اسلام
جنبش های فکری و دینی

جنبش های فکری و دینی

(0)

4,000,000ریال

3,600,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
218

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب جنبش های فکری و دینی

انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر کرد:
هجوم غرب صنعتی به سرزمین‌ های اسلامی از جمله: شبه قاره هند، ترکیه عثمانی، مصر و مغرب عربی، بویژه از آغاز قرن نوزدهم میلادی به بعد، واکنش‌های متفاوتی را در میان نخبگان مسلمان پدید آورد که جریان‌ها و جنبش‌های فکری و دینی اسلامی معاصر از پیامدهای آن می‌باشد.
جریان‌هایی که اگرچه ریشه در تاریخ و فرهنگ اسلامی داشتند، اما در ظرف زمانی مزبور با شکل و محتوا و رویکردهای تازه‌ای احیاء و به صورت چهار جنبش سنت‌گرایی، سلفی‌گری، نوگرایی، احیاء و اصلاح فکر دینی رخ نمودند.
اثر حاضر بخشی از مطالعه‌ای دراز دامن در این‌باره است که با کاوش در تاریخ تقابل دو تمدن اخیر شرق و غرب، به تحلیل چگونگی پیدایش طلایه‌داران این ماجرا، و سیر تحول و تطور اندیشه‌های آنان پرداخته است، اندیشه‌هایی که هم اینک در جهان اسلام پیروان و مخاطبان فراوانی دارد و رویدادهای فرهنگی، دینی و اجتماعی سترگی را رقم زده است.
بی تردید دست‌آوردهای بیش از دو قرن رویارویی، مجاهدت و اندیشه ورزی، با همه آزمون‌ها، خطاها، فرازها و فرودهایی که داشته، سرمایه‌ای ارجمند است که در بوته نقد عالمانه عیار آن‌ها معین، و دستمایه‌ای برای پیشرفت و خروج از بحران کنونی می‌گردد
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی