در آمدی بر مبانی جامعه شناسی دین

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
188

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب در آمدی بر مبانی جامعه شناسی دین

انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر کرد:
کتاب مبانی جامعه شناسی دین شامل شش فصل است که فصل اول به کلیات و مفاهیم می‌پردازد و در ابتدا زندگی‌ نامه دکتر شریعتی، آثار و زمینه‌های فکری و شرایط اجتماعی وی مطرح می‌شود. هم‌چنین مفاهیمی هم‌چون دین در منظرگاه‌های مختلف، تعریف جامعه‌شناسی و جامعه‌شناسی دین در این فصل مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.
فصل دوم با عنوان نظریه دینی دکتر شریعتی گفت: مقایسه نظریه مارکس و شریعتی در این فصل مورد بررسی و تطبیق قرار گرفته است و نظریه دینی شریعتی به طور کامل طرح بحث می‌شود.
فصل سوم خاستگاه، منشأ پیدایش و مرحله آغازین دین بشر است که در این فصل، خاستگاه و منشأ دین مورد بررسی قرار گرفته و توحید به عنوان مرحله آغازین ادیان بشری یکی از بخش‌های مهم این فصل است.
در فصل چهارم ابزار و منابع فهم دین مدنظر قرار گرفته که منظور از منابع فهم دین، کتاب، سنت،‌ عقل و اجماع است که دکتر شریعتی از ابزارهای فهم دین به اجتهاد و علم نیز اشاره دارد.
فصل پنجم این کتاب، جهان‌بینی و ایدئولوژی نام دارد و تعریف جهان‌بینی، ارتباط جهان‌بینی و ایدئولوژی و معنای ایدئولوژی کردن دین در این فصل مورد نظر است، شالوده مباحث این فصل از نظر دکتر شریعتی مطرح می‌شود.
فصل ششم طبقات و مفسران دینی، ‌روحانیون و روشن‌فکران نام دارد و در آن به ارتباط بین روشنفکران و روحانیت پرداخته شده است. هم‌چنین نظر دکتر شریعتی درباره روحانیت و روشنفکران از جمله مباحث مهمی است که در این فصل به طور کامل به آن پرداخته شده است. شریعتی و روحانیت و شریعتی و روشنفکران از بخش‌های این فصل است و در انتها، کتاب‌شناسی تفصیلی و نمایه‌ها مطرح شده که امیدواریم این مباحث مورد نظر مخاطبان قرار گیرد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی