30بوک
کتاب کمک درسی
کمک درسی
والدین و معلمان
راهنمای تدریس فارسی دوم دبستان

راهنمای تدریس فارسی دوم دبستان

(0)

1,250,000ریال

1,000,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
184

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب راهنمای تدریس فارسی دوم دبستان

انتشارات دانش آفرین منتشر کرد:
زبان هر کشور در فرهنگ آن کشور جایگاه به خصوصی دارد. زبان کشور ما فارسی است و به جهت شکل دادن هویت فرهنگی ما و همچنین به دلیل آن که زبانی که در فضای آموزشی کشور ما به کار می‌رود، زبان فارسی است این زبان برای مردم کشور ما علی الخصوص دانش آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است. باید متذکر شد که عدم تلاش برای حفظ گسترش زبان می‌تواند زمینه‌های پسرفت را به تدریج فراهم نماید.
کودکان ابتدا در محیط زندگی خود و در خانواده زبان فارسی را یاد می‌گیرند. پس از آن، نخستین مکانی که در آن به خواندن و نوشتن زبان فارسی می پردازند، مدرسه است. از این‌رو آموزش این درس به شیوه اصولی از مهم‌ترین اهداف کلاس‌های درس مدرسه است. چراکه زبان فارسی گذرگاهی برای دست یافتن به دنیای معانی و مفاهیم علوم گوناگون می‌باشد.
کتاب راهنمای تدریس فارسی دوم دبستان شامل دو بخش است. بخش اول به بررسی ابزارها، رسانه‌ها، رویکردها و اهداف کتاب درسی کتاب فارسی دوم دبستان می‌پردازد. به این‌صورت که تاثیر مثبت استفاده از این ابزارها ذکر می‌شود و نحوه به‌کارگیری آنها در راستای بالا بردن کیفیت آموزشی توضیح داده شده است. در بخش دوم، تمامی دروس کتاب فارسی دوم ابتدایی ارائه شده و نحوه‌ی تدریس هر درس قدم‌به‌قدم آموزش داده شده است.
به‌عنوان مثال در درس دوم، ابتدا اهدافی که در طی آموزش این درس انتظار می‌رود که به دست آورده شوند. ذکر شده؛ و چگونگی آموزش و یا روش تدریس ذکر گردیده سپس وسایل و رسانه‌هایی که معلمان می‌توانند از آنها برای انتقال بهتر و پویاتر مطالب به کار گیرند، در کتاب گنجانده شده اند. در ادامه نیز مراحل تدریس این درس به تفصیل شرح داده شده است. این مراحل شامل بحث های گروهی دانش آموزان و مدیریت گروه‌ها توسط معلم، نگاه دقیق‌تر به دانش واژگان، تحلیل و استنباط متن درس، تمرین‌های خوانداری و نوشتاری و ارزشیابی از فعالیت‌های درسی است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی