30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
اسلام
خیریه در جوامع اسلامی

خیریه در جوامع اسلامی

(0)
نویسنده:

900,000ریال

810,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
53

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب خیریه در جوامع اسلامی

انتشارات مهرستان منتشر کرد:
عقاید اسلامی الهام بخش کمک های خیریه در طول چهارده قرن بوده؛ اگرچه به این موضوع در تاریخ اسلامی کمتر توجه شده است. امی سینگر در کتاب خیریه در جوامع اسلامی، مفاهیم کلی و ساختارهای خیریه اسلامی، از جمله تعهدهای سالانه و فعالیت های داوطلبانه را در طول زندگی مسلمانان و در همه سطوح جامعه بررسی می کند. کمک های خیریه، فرهنگ و جامعه اسلامی را در هر دوره تاریخی شکل می دهد.
این کتاب زمینه های تاریخی، اوضاع اجتماعی، جنسیت، سن و... را به تصویر می کشد. از آغاز اسلام تا به امروز، این عوامل با عقاید مذهبی آمیخته شده و اشکال گوناگون خیریه را به وجود آورده اند. نویسنده با استفاده از متون نوشتاری، ساختارها، تصاویر و اشیا در هر بخش، انگیزه های کار خیر و تاثیرهای آن بر فقیرو غنی را بررسی می کند. همچنین در بخش های مختلف، سیاسی سازی مبحث خیریه را کاوش می کند و نشان می دهد که مطالعه فعالیت های خیریه کارمنحصربه فردی است که از طریق آن می توان گذشته را بررسی کرد. این کتاب شیوا و در دسترس، توجه علاقه مندان به کسب دانش درباره ماهیت جامعه اسلامی ونقش خیریه در طول تاریخ را جلب می کند.
AMY SINGER CHARITY IN ISLAMIC SOCIETIES
و از این كتاب:
شاید زمان بازنگری مطالعات خیریه فرا رسیده باشد. حتی مطالعات خیریه دولت های جدید در جوامع اسلامی کافی است، تا درخصوص این تصور طولانی که غرب یهودیان و مسیحیان) و به ویژه سنت ها و فعالیت های خیریه در آمریکا، قوی ترین الگوی خیریه و بشردوستی در تاریخ است، شک و تردید به وجود آید.» (امی سینگر)
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی