اسید سولفوریک

(0)
نویسنده:

600,000ریال

540,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
395

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اسید سولفوریک

انتشارات قطره منتشر کرد:
مرگ در برابر دوربین‌ها: به این طریق است که طراحان برنامه‌ای تلویزیونی به‌نام «اردوگاه» می‌کوشند که مخاطب صددرصدی پیدا کنند. اما درمیان زندانیان دانشجویی هست با زیبایی خیره‌کننده به نام پانونیک که می‌خواهد قواعد بازی را برهم زند. آیا این دختر جوان با شجاعت و تمام ارزش‌های اخلاقی‌اش موفق می‌شود که از این جهنم جان سالم به‌در برد؟ رمانی تکان‌دهنده که در آن نویسنده در خلال رابطه‌ای خاص میان شکنجه‌گر و قربانی، بیداد رسانه‌ها و نیز بی‌اعتنایی مردم دربرابر این بیداد را به‌تصویر می‌کشد. به‌راستی کدام‌یک گناه‌کارترند؟ طراحان این برنامه یا آنان که دربرابر ظلم و قساوت سکوت می‌کنند؟
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب اسید سولفوریک اثر آملی نوتومب 


کتاب اسید سولفوریک اثر نویسندۀ فرانسوی آملی نوتومب است. این کتاب اولین بار در سال 2005 منتشر شد. نویسنده در این کتاب به جزئیات افکار و رفتار افرادی پرداخته است که در یک برنامۀ تلویزیونی واقع‌نما که اردوگاه کار اجباری را بازسازی کرده، شرکت می‌کنند.

برنامۀ تلویزیونی واقع‌نما، برنامه‌ای است که بخش‌هایی از زندگی واقعی آدم‌ها را نشان می‌دهد. این برنامه از سال 2000 ابتدا در تلویزیون‌های آمریکا و سپس کشورهای دیگر رواج یافت. در این گونه برنامه‌ها به جای هنرپیشه‌ها، مردم عادی، دانشجویان و مردم خاصی حضور دارند که در موقعیت‌های ویژه‌ای قرار می‌گیرند و موقعیت آن‌ها از تلویزیون پخش می‌شود. این‌که چه مقدار این برنامه‌ها بر مبنای داستان‌های از پیش تهیه شده باشد یا تماماً بر مبنای واقعیت، بستگی به نوع و هدف‌گذاری برنامه دارد.

در کتاب اسید سولفوریک چه می‌خوانیم؟

کتاب اسید سولفوریک دربارۀ یک برنامۀ تلویزیونی واقع‌نما به نام «تمرکز» است که جمعیتی به طور تصادفی انتخاب شده و آن‌ها را می‌ربایند و قرار است در آن شرکت کنند. شرایط زندگی در این اردوگاه اسفناک است، زندانیان سوءتغذیه شدید دارند و مورد توهین و ضرب و شتم نگهبانان قرار می‌گیرند. هر روز دو زندانی را انتخاب می‌کنند و آن‌ها را در مقابل دوربین می‌کُشند. 

زدنو، یکی از نگهبانان، عاشق پانونیک قهرمان کتاب و زندانی در اردوگاه می‌شود اما نام او را نمی‌داند چون زندانی‌ها را با شماره می‌شناسند. زدنو می‌خواهد نام واقعی پانونیک را بداند و آماده است که برای پیدا کردن نام او، حتی تمام زندانیان نزدیک به پانونیک را بکشد. رسانه‌ها شوکه می‌شوند و برای همین این برنامه بیننده‌های بیشتری پیدا می‌کند. این برنامۀ تلویزیونی زمانی که تهیه‌کنندگانْ حق مرگ یا زندگی زندانیان را به بینندگان می‌دهند، کم‌کم به وضعیت جنون‌آمیزی می‌رسد.

خواندن کتاب اسید سولفوریک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

رمان اسید سولفوریک آملی نوتومب پس از انتشار جنجال آفرید. او در این رمان اخلاق و قضاوت را زیر سؤال برده و ذهن خواننده را به شدت درگیر می‌کند. به راستی زمانی که پای خود انسان در میان نباشد آیا برایش جان دیگران مهم است؟ یا انسان امروزه به هر قیمتی فقط به دنبال سرگرم شدن است؟

دربارۀ نویسندۀ کتاب اسید سولفوریک

اسید سولفوریک

بارونس فابین کلر نوتومب که بیشتر با نام مستعار آملی نوتومب شناخته می‌شود، در سال 1967 به دنیا آمد. او بخشی از دوران کودکی‌اش را در آسیا سپری کرد. او نویسنده‌ای پرکار است که اولین رمانش «بهداشت قاتل» را در بیست و شش سالگی منتشر کرد. تقریباً از آن زمان سالی یک کتاب از او منتشر می‌شود و رمان‌هایش جزو پرفروش‌ترین آثار ادبی هستند و به چندین زبان ترجمه شده‌اند. عنوان بارونس را فیلیپ پادشاه بلژیک به او اعطا کرده است. رمان طنز او «ترس و لرز» دربارۀ زندگی شرکتی در ژاپن برندۀ جایزۀ فرهنگستان فرانسه در سال 1999 شد و نویسنده در سال 2015 به عضویت آکادمی سلطنتی زبان و ادبیات فرانسه در بلژیک در آمد.

از دیگر آثار آملی نوتومب که به فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان به «پدر کشی»، «بالون‌ها»، «اولین خون»، «نام‌های بی‌جنسیت»، «جنایت کنت نوویل»، «قلبت را به تپش وادار»، «آنته کریستا»، «خطابه‌ها» و «سفر زمستانی» اشاره کرد.

امتیازات

کتاب اسید سولفوریک از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 3.6 از 5 را دریافت کرده است.

تحلیل سی بوک از کتاب اسید سولفوریک

نشر قطره کتاب اسید سولفوریک از آملی نوتومب را با ترجمۀ مینا رحیمی منتشر کرده است.

کتاب اسید سولفوریک رمانی تکان‌دهنده است که در آن نویسنده سعی دارد رابطه‌ای خاص میان شکنجه‌گر و قربانی، بیداد رسانه‌ها و بی‌اعتنایی مردم در برابر شکنجه و عذاب دیگران را به تصویر بکشد. او سعی دارد این سؤال را به ذهن خواننده بیندازد که به راستی کدام گروه گناه‌کار‌ترند؟ طراحان چنین برنامه‌ای یا مردمی که در برابر ظلم و قساوت سکوت می‌کنند؟

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی