شماره‌ی دو

(0)

1,300,000ریال

1,170,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
391

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شماره‌ی دو

انتشارات قطره منتشر کرد:
در سال ۱۹۹۹، یک آزمون بازیگری برگزار می‌شود که قرار است طی آن بازیگرانِ نقش‌های کتاب افسانه‌ای هری پاتر انتخاب شوند. مارتین هیل یک پسر ده‌ساله‌ی انگلیسی - فرانسوی است که همراه پدرش در لندن زندگی می‌کند. تهیه‌کننده‌ی مجموعه‌ی هری پاتر کاملاً اتفاقی و بی‌هیچ درخواستی از طرف مارتین از او دعوت می‌کند تا در این آزمون شرکت کند. درنهایت، تنها دو نفر برای ایفای نقش قهرمان جِیکِی رولینگ باقی می‌مانند: مارتین هیل و دَنیل رَدکلیف. این کتاب داستان پسرکی است که با رؤیای هری پاتر شدن به خواب می‌رود، ولی در آخرین لحظه نقش از دست او سُر می‌خورد و به دست دَنیل رَدکلیف می‌افتد. مارتین چطور از پس این ناکامی بر خواهد آمد؟ چطور در مواجهه با موفقیت و زندگی رؤیایی دَنیل رَدکلیف از شرّ یادآوری دائمی شکستی که زندگی‌اش را دگرگون کرده خلاص خواهد شد؟ داوید فوئنکینوس این ایده‌ی درخشان را به رمانی جذاب تبدیل کرده است. این کتاب فقط در مورد مقایسه و شکست نیست؛ فوئنکینوس با شوخ‌طبعی خاص خود تعریف نسبی موفقیت را نیز زیر سؤال می‌برد و به بررسی اتفاقات بازسازی‌شده‌ای می‌پردازد که می‌توانست هرگز رخ ندهد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب شماره‌ی دو اثر داوید فوئنکینوس


کتاب شماره‌ی دو رمانی تخیلی از داوید فوئنکینوس است که در سال 2022 منتشر شد. در سال 2020 که طی همه‌گیری بیماری کرونا اکثر مردم خانه‌نشین شده بودند، داوید فوئنکینوس برای اولین بار، اولین قسمت هری پاتر را با پسرش از تلویزیون تماشا کرد. او اطلاعات کمی در مورد جهان هری پاتر داشت و بنابراین کمی کنجکاو شد و شروع به جست‌وجو دربارۀ فیلم‌ها و جی.کی رولینگ نویسندۀ کتاب‌های هری پاتر کرد و کم‌کم جذب سرنوشت رولینگ شد و ایدۀ نوشتن شماره‌ی دو به سرش افتاد.

داستان کتاب شماره‌ی دو مربوط به مجموعه فیلم‌های موفق هری پاتر می‌شود. در سال 1999 تهیه‌کنندگان فیلم‌های هری پاتر از صدها کودک تست گرفتند تا بتوانند پسری را پیدا کنند که نقش قهرمان داستان‌های هری پاتر را بازی کند. تنها دو نفر باقی ماندند: دنیل ردکلیف و مارتین هیل نوت! در انتها این دنیل ردکلیف بود که انتخاب شد و زندگی‌اش برای همیشه تغییر کرد و حالا داوید فوئنکینوس در کتاب شماره‌ی دو به سرنوشت مارتین هیل و دیگر کسانی که انتخاب نشدند نگاهی انداخته است.

خلاصه داستان شماره‌ی دو

رمان شماره‌ی دو داستانی تخیلی از یک پسر جوانی به نام مارتین هیل است. نویسنده داستان زندگی این پسر را از زمان تولدش روایت می‌کند تا زمانی که این پسر به سی سالگی می‌رسد. او حدوداً ده ساله بود که تصمیم گرفت در فیلم هری پاتر بازی کند و درست مثل هری پاتر نیز عینک گردی می‌زند و موهای نامرتبی دارد. او در مراحل آزمون انتخاب بازیگران هری‌ پاتر در سال 1999 به مرحلۀ نهایی می‌رسد اما در مقابل دنیل ردکلیف، شکست می‌خورد و نمی‌تواند بر این حس ناکامی خود غلبه کند. پس از موفقیت مجموعه فیلم‌های هری پاتر او که در همه جا شاهد موفقیت روز افزون دنیل ردکلیف است، حس می‌کند که این پسر سرنوشت او را دزدیده است.

خواندن کتاب شماره‌ی دو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب شماره‌ی دو، رمانی جذاب با داستانی متفاوت است. اگر به رمان‌ علاقه دارید حتماً این کتاب را بخوانید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب شماره‌ی دو

شماره‌ی دو

داوید فوئنکینوس در سال 1974 به دنیا آمد. او نویسنده و فیلمنامه‌نویس فرانسوی است که در پاریس ادبیات و موسیقی خواند. رمان La délicatesse او پرفروش‌ترین رمان فرانسه است و فیلمی بر اساس آن در سال 2011 با بازی آدری توتو ساخته شد. در سال 2014 او جایزۀ رنودو را برای نوشتن رمان «شارلوت» دریافت کرد.

امتیازات

کتاب شماره‌ی دو از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را دریافت کرده است.

تحلیل سی بوک از کتاب شماره‌‌ی دو

نشر قطره کتاب شماره‌ی دو از داوید فوئنکینوس را با ترجمۀ شهرزاد سلحشور منتشر کرده است. نویسنده در این کتاب به ترس و وحشت افرادی پرداخته که در به دست آوردن فرصتی بزرگ شکست می‌خورند. او در رمان شماره‌ی دو نشان می‌دهد که این افراد چطور خود را سرزنش می‌کنند و در نهایت با این کابوس کنار می‌آیند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی