جنوبگان (جهان یخی زمین)

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
98

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب جنوبگان

انتشارات مولی منتشر کرد:
در سال 2016، روزالی لوپز دانشمند و مایکل کرول هنرمند، به عنوان دو همسفر از طرف انجمن ملی علوم ایالات متحده با یکدیگر همراه شدند تا عازم کوه اربوس، جنوبی ترین آتشفشان فعال جنوبگان شوند. تدارکات مورد نیاز برای رسیدن به این مقصد و عملیات پیچیده ای که این دو نفر در پایگاه مک موردوی جنوبگان شاهد انجامش بودند، به نوعی تداعی کننده تدابیری بود که کاوشگران آینده، در هنگام استقرار زیستگاه در مریخ و مقاصد دورتر از آن باید بیندیشند. کتاب، که بسیار هیجان انگیز از آب در آمده، برای عموم خوانندگان جذاب است و آنها را با محیط منحصر به فرد و البته مشقت بار جنوبگان آشنا می سازد. اشاراتی که در کتاب وجود دارد، به خواننده نشان میدهد که شرایط محیطی جنوبگان تا چه اندازه به سیارات و قمرهای یخی دیگر در منظومه شمسی شبیه است.
کنکاش در زیرساخت ها، اکتشافات و مقرهای دورافتاده جنوبگان، بخش اعظم کتاب را که در آخر به مقصد نهایی یعنی قله کوه اربوس می رسد به خود اختصاص داده است. اینجاست که نگارندگان کتاب به کاوش در غارها و برج های یخی واقع در این کوه آتشفشانی می پردازند. آنها با عکسبرداری و تولید محتوای هنری از صحنه های بدیع بیشارویشان و با استفاده از قوه تخیل و خلاقیت، جنوبگان را نسخۀ زمینی سیارات و قمرهای فرازمینی می یابند و با ذوق هنری خود این موضوع را به خوبی به تصویر کشیده اند.
خواننده، به همراه نگارندگان، ضمن آشنا شدن با تاریخ اکتشافات و شرایط زمین شناختی و آتشفشانی این پهنه ناشناخته، بخشی بسیار جذاب از کوه اربوس و قاره جنوبگان را بازدید کرده و با برنامه جنوبگان انجمن ملی علوم ایالات متحده آشنا می شود. کتاب مملو است از تصاویر جذاب و نقاشی های خیره کننده ای که ضمن به نمایش گذاشتن زیبایی ها و عظمت شگفت انگیز این قاره ناشناخته و صعب، خیال آدمی را به جایی ورای این کره خاکی پرواز می دهد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی