30بوک
کتاب عمومی
فلسفه
عمومی
جهان همچون اراده و تصور

جهان همچون اراده و تصور

(176)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
18112

علاقه مندان به این کتاب
153

می‌خواهند کتاب را بخوانند
8

کسانی که پیشنهاد می کنند
30

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب جهان همچون اراده و تصور

انتشارات مرکز منتشر کرد:
آرتور شوپنهاور، فیلسوف بلندآوازه‌ی آلمانی، برای فارسی‌زبانان ناشناخته نبوده است با این حال اکنون با گذشت نزدیک به دو قرن از انتشار اولین ویراست جهان همچون اراده و تصور، شاهکار او، این اثر در یک مجلد، به طور کامل، در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.
جلد اول کتاب حاضر در بردارنده‌ی ایده‌ی بنیادین نظام فکری شوپنهاور است که با چهار دفتر تقسیم شده، با ضمیمه‌ای حاوی نقدی استادانه بر فلسفه‌ی کانتی کامل می شود. تصویر برآمده از این بخش تصویری منسجم و مبتنی بر تجربه‌ی درونی و بیرونی است که سه دژ استوار فلسفه‌ی شوپنهاور، یعنی متافیزیک طبیعت، متافیزیک هنر، و متافیزیک اخلاق، را پدید می‌آورد.
جلد دوم تکمله‌ی مباحث مطرح در هر یک از چهار دفتر جلد اول، و نماینده‌ی عمری تأمل بر مسائل متعددی است که بنیان فلسفه‌ی او را تشکیل داده‌اند. این بخش حاوی پنجاه فصل در تکمیل مباحث جلد اول بوده، عمق و تنوع مندرجات آن نشان از پختگی و گستردگی اندیشه‌ی نویسنده دارد، و آن را به عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار در سراسر قلمرو ادبیات فلسفی متمایز می‌سازد.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب جهان همچون اراده و تصور اثر آرتور شوپنهاور


جهان همچون اراده و تصور مهم‌ترین اثر آرتور شوپنهاور فیلسوف آلمانی است. اولین نسخۀ این اثر در اواخر سال 1818 به زبان آلمانی منتشر شد. نسخۀ دوم این کتاب دو جلدی بود و در سال 1844 منتشر شد، جلد اول آن نسخۀ ویرایش شدۀ کتاب سال 1818 بود اما در جلد دوم شوپنهاور به تفسیر ایده‌هایی پرداخته بود که در جلد اول آن‌ها را توضیح داده بود. نسخۀ کامل‌تر این کتاب در سال 1859، یک سال پیش از مرگ شوپنهاور منتشر شد.

کتاب پیش روی شما نسخۀ کامل کتاب جهان همچون اراده و تصور بر اساس ترجمۀ انگلیسی این اثر از ای.اف.جی پین است که از روی آخرین ویراست آلمانی انجام گرفته است.

در کتاب جهان همچون اراده و تصور چه می‌خوانیم؟

شوپنهاور در جلد اول جهان همچون اراده و تصور به ایدۀ بنیادین نظام فکری‌اش پرداخته است و کتاب به چهار دفتر تقسیم می‌شود و ضمیمه‌ای نیز به آن افزوده شده که حاوی نقدی استادانه بر فلسفۀ کانتی است که این بخش مطالعۀ سه نقد کانت (نقد عقل محض، نقد عقل عملی و نقد قوه‌ی حکم) را بسیار آسان می‌سازد و شوپنهاور بدواً دین خود به آن استاد را اذعان کرده است، سپس او به نقد موشکافانۀ آن نکاتی می‌پردازد که معتقد است کانت در آن‌ها به خطا رفته است. تصویر برآمده از مطالعۀ این جلد نخست تصویر ساختار فکری ارگانیک و منسجمی مبتنی بر تجربۀ درونی و بیرونی است و سه دژ استوار را پدید می‌آورد.

جلد دوم تکمله‌ی مباحث موجود در هر یک از چهار دفتر اول است و نمایندۀ میوۀ رسیدۀ یک عمر تأمل بر مسائل متعددی است که موضوع اصلی فلسفۀ شوپنهاور پدید آورده است. ایدۀ بسیار گسترده و فراگیر جلد اول با تمام شاخ و برگش در جلد دوم، با ارجاعات متعدد به هنر و زندگی و علوم تجربی مورد بررسی، بسط و تأیید قرار می‌گیرد. 

از یک سو در جهان همچون اراده و تصور شاهد تیزبینی شوپنهاور در نگرش به جهان و روابط فراوان آن هستیم، یعنی خصوصیتی که وی در آن بی‌همتا است و از سوی دیگر تحت تأثیر قدرت روان‌شناختی و حتی بی‌رحمی‌ای قرار می‌گیریم که وی به یاری عمیق‌ترین زوایای جان آدمی را آشکار می‌سازد.

فهرست مطالب کتاب جهان همچون اراده و تصور

• یادداشت مترجم
• یادداشت ناشر
• مقدمه‌ی مترجم انگلیسی
• دیباچه‌ی ویراست نخست
• دیباچه‌ی ویراست دوم
• دیباچه‌ی ویراست سوم
جلد اول
• دفتر اول: جهان همچون تصور: منظر اول
• دفتر دوم: جهان همچون اراده: منظر اول 
• دفتر سوم: جهان همچون تصور: منظر دوم
• دفتر چهارم: جهان همچون اراده: منظر دوم
• ضمیمه: نقد فلسفه‌ی کانتی
جلد دوم
• دفتر اول: ضمایم دفتر اول از جلد اول/ نیمه‌ی اول
• ضمایم دفتر اول از جلد اول / نیمه‌ی دوم
• دفتر دوم: ضمایم دفتر دوم از جلد اول
• دفتر سوم: ضمایم دفتر سوم از جلد اول
• دفتر چهارم: ضمایم دفتر چهارم از جلد اول
• واژه‌نامه
• نمایه

خواندن کتاب جهان همچون اراده و تصور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

همۀ کسانی که آثار شوپنهاور را خوانده‌اند و حتی کسانی که با نظرات او موافق نیستند، تصدیق می‌‌کنند که نثر هیچ‌کس به لحاظ زیبایی سبک و قدرت و سلاست تعبیر از نثر او برتر نیست اما سبک شوپنهاور در کنار تمام این ویژگی‌ها بسیار سخت‌خوان است. بهتر است کسانی کتاب جهان همچون اراده و تصور را مطالعه کنند که پیش از این آثار شوپنهاور و یا دیگر فلاسفه را مطالعه کرده‌اند.

دربارۀ نویسندۀ کتاب جهان همچون اراده و تصور

جهان همچون اراده و تصور

آرتور شوپنهاور فیلسوف و نویسندۀ آلمانی بود که در سال 1788 به دنیا آمد و در سال 1860 در 72 سالگی از دنیا رفت. او را بیشتر به خاطر اثرش با نام «جهان همچون اراده و تصور» می‌شناسند که در سال 1818 منتشر و در سال 1844 ویراست دوم آن با پنجاه فصل تکمیلی در دو جلد منتشر شد. او در این کتاب تنها یک اندیشه واحد را از چشم‌انداز‌های مختلف مورد بررسی قرار داده است. شوپنهاور با تکیه بر ایدئالیسم استعلایی ایمانوئل کانت یک سیستم متافیزیکی و اخلاقی الحادی ایجاد کرد و ایده‌های ایدئالیسم آلمانی معاصرش را رد ‌کرد. او یکی از اولین متفکران فلسفۀ غرب بود که اصول مهمی از فلسفۀ هندی مثل زهد، انکار نفس و مفهوم مایا را به اشتراک گذاشت و تایید کرد.

با این‌که شوپنهاور در طول عمرش طرفداران چندانی نداشت اما آثارش پس از مرگ بر روی رشته‌های مختلفی از جمله فلسفه، ادبیات و علم تأثیر گذاشتند. نوشته‌هایش در زمینۀ زیبایی‌شناسی، اخلاق و روانشناسی بر بسیاری از متفکران و هنرمندان همچون فردریش نیچه، اروین شرودینگر و آلبرت انیشتین، روانکاوانی همچون زیگموند فروید و کارل یونگ، نویسندگانی همچون لئو تولستوی، هرمان هسه، خورخه لوئیس بورخس و مارسل پروست تأثیر بسیاری گذاشته است و خود این هنرمندان نیز این تأثیر را تایید کرده‌اند. از دیگر آثار آرتور شوپنهاور می‌توان به مسئلۀ بنیادین اخلاق، هنر خوشبختی، هنر خودشناسی، هنر همیشه بر حق بودن و هنر پیر شدن اشاره کرد.

امتیازات

کتاب جهان همچون اراده و تصور از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را دریافت کرده است.

حواشی حول محور کتاب

- بسیاری گلایه کرده‌اند که فلسفۀ شوپنهاور تیره و بدبینانه است، اما تحقیق بی‌طرفانه نشان داد که این فلسفه بدبینانه‌تر از تعالیم مذاهب برهمایی، بودایی و مسیحی نیست یعنی مذاهبی که همگی در وعظ رهایی از این زندگی زمینی به عنوان مقصود اعلی هم‌داستان‌اند. 

- اعتقاد شوپنهاور به توانایی هنر به ویژه موسیقی در کتاب جهان همچون اراده و تصور، در ارائۀ بینش متافیزیکی عمیقاً بر نظریه‌های زیبایی‌شناسی آهنگساز آلمانی ریچارد واگنر تأثیر گذاشت و فلسفۀ ارادۀ او و همچنین دیدگاه قاطع او از عقل که معتقد بود نمی‌تواند ماهیت واقعی واقعیت را درک کند، تأثیر قابل توجهی بر فلسفۀ فردریش نیچه گذاشت.

تحلیل سی بوک از کتاب جهان همچون اراده و تصور

نشر مرکز کتاب جهان همچون اراده و تصور از آرتور شوپنهاور را با ترجمۀ رضا ولی یاری منتشر کرده است.

آرتور شوپنهاور در کتاب جهان همچون اراده و تصور این ادعای کانت را تکرار کرد که با توجه به ساختار شناخت انسان، شناخت اشیاء آن‌گونه که واقعاً هستند غیر ممکن است. بهترین چیزی که می‌توان به دست آورد در نهایت تصویری نسبتاً سطحی از اشیا است. گرچه کتاب جهان همچون اراده و تصور پس از انتشار تأثیر چندانی نداشت اما بدبینی شوپنهاور تبدیل به عقیده‌ای بالقوه برای نسل بعدی روشنفکران اروپایی شد که امیدشان به اصلاحات دموکراتیک در سراسر قارۀ اروپا با شکست انقلاب‌های 1848 از بین رفت.

اگر از کتاب جهان همچون اراده و تصور خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

- در باب حکمت زندگی معروف‌ترین اثر آرتور شوپنهاور فیلسوف آلمانی است. در این کتاب آرتور شوپنهاور به توضیح و تایید افکار خود در خصوص حکمت عملی و دستیابی به سعادت پرداخته و بعضی از سخنان خردمندانی همچون هومر، ارسطو، گوته و سعدی را نیز نقل کرده است و خود سخنان جالبی به آن‌ها افزوده است.

فلسفۀ شوپنهاور اثر برایان مگی فیلسوف بریتانیایی که گسترده‌ترین و جامع‌ترین کتاب‌ در مورد این فیلسوف بزرگ است. این کتاب شامل بیوگرافی مختصری از شوپنهاور، بیانی سیستماتیک از اندیشه‌های او و بحثی انتقادی در مورد موضوعاتی است که این فیلسوف بزرگ مطرح کرد و تأثیری که بر طیف وسیعی از هنرمندان و متفکران گذاشت.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (5)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • روزبه غیاثی
    • پاسخ به نظر

    یکی از مهمترین کتب تاریخ فلسفه.

  • تصویر کاربر

    • کورش پرویزی
    • پاسخ به نظر

    ضمن سلام ترجمه کتاب وزینی چون این کتاب فقط و فقط میبایست توسط اشخاصی اشنا با واژه ها و مفاهیم عمیق منویات فلاسفه ای چون کانت و هگل و نیچه صورت پذیرد و ترجمه هایی اینچنینی نه فقط به اگاهی و نحوه تفکر خواننده کمکی نمی کند بلکه خواننده را در رهگذر تعقل و تفکر در مسیری نادرست قرار میدهد خصوصا با این قیمت!!

    • تصویر کاربر

      • مهدی اصلانی
      • پاسخ به نظر

      اتفاقا ترجمه خوبی کردن آقای ولی یاری از ترجمه عنوان کتاب میشه متوجه شد.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی