30بوک
کتاب عمومی
سیاست
مکاتب سیاسی
مارکسیسم و ستم بر زنان

مارکسیسم و ستم بر زنان

(0)
نویسنده:

1,500,000ریال

1,350,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
299

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مارکسیسم و ستم بر زنان

انتشارات چشمه منتشر کرد:
مارکسیسم و ستم بر زنان اثر لیز فوگل فقط یک کتاب میان صدها کتاب درباره ی فمینیسم نیست بلکه اثری است کلاسیک که در سراسر جهان بارها منتشر شده است و خوانندگان زیادی از بینش های اصیل آن بهره مند شده اند. تا قبل از انتشار این کتاب فمینیست ها معمولاً تصور میکردند که نظریه ی مارکسیستی حرف زیادی برای گفتن ندارد و نمی تواند ستم بر زنان، یعنی ریشه و بنیاد مردسالاری، را توضیح دهد. در واقع گویا ما با دو دیدگاه جداگانه روبه رو هستیم یکی نظریه ی مارکسیستی در توضیح استثمار اقتصادی و دیگری نظریه ی فمینیستی در زمینه ی توضیح سرکوب و ستم بر زنان.
لیز فوگل در کتاب مارکسیسم و ستم بر زنان از دیدگاهی واحد دفاع و این نظر را مطرح میکند که ستم بر زنان ناشی از موقعیت و جایگاه متفاوت آنها در بازتولید اجتماعی است. مطابق با این رویکرد، مبارزه ی طبقاتی دینامیسم اصلی توسعه ی اجتماعی و ویژگی اصلی جامعه ی طبقاتی یعنی تصاحب کار اضافی توسط طبقه ی مسلط است. با وجود این، تصاحب کار اضافی مستلزم تجدید مداوم طبقه ی کارگر از جمله جایگزینی نسلی این طبقه است که زنان در آن نقشی حیاتی دارند.
بنا به دیدگاه مارکس، تولید سرمایه داری به بازتولید مداوم نیروی کار نیاز دارد و بازتولید نیروی کار مستلزم تبدیل وسایل معاش به نیروی کار است. لیز فوگل بر مبنای نظریه ی بازتولید اجتماعی بنیاد ستم بر زنان را در همین جا و در کار خانگی برای تبدیل وسایل معاش به نیروی کار میداند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی