شهود (پالتویی)

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
734

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شهود

انتشارات آسیم منتشر کرد:
شهود هم مثل بینایی و لامسه، یا هر یك از حواس دیگر شما، یك حس است كه می‌توانید پرورش دهید و از آن استفاده بیشتری كنید یا بلااستفاده‌اش بگذارید. شهود اغلب حسی است كه در لحظه اكنون از عواقب تصمیم یا رفتار شما در آینده خبر می‌دهد. طبیعتا این حس بسیار مفید و كارساز است ولی چرا غالبا از آن استفاده نمی‌كنیم؟ پاسخ ساده است چون یاد نگرفته‌ایم. این كتاب به شما كمك می‌كند كه از این حس ارزشمند بهره ببرید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب شهود اثر دو زانتاماتا

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب شهود از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ شهود:

کتابِ خودیاریِ شهود اثر دو زانتاماتا، دومین کتاب از مجموعه کتاب‌های «شادی در زندگی شما» است که در سال 2017 منتشر شد. دو زانتاماتا در این مجموعه جنبه‌های مختلف زندگی را بررسی کرده و به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید بیشترین بهره را از زندگی ببرید. او در کتاب شهود، بر حس، نحوه‌ٔ تشخیص و تقویت شهود پرداخته و به شما نشان می‌دهد چطور از حس شهود در زندگی روزمره بهره ببرید.

چرا باید کتابِ شهود را بخوانیم؟

آشنایی با شهود و ادراک‌، زندگی‌تان را به میزان بسیار زیادی به سمت تغییرات مثبت هدایت خواهد کرد. شما با مطالعهٔ این کتاب شکیبایی و صبر را یاد خواهید گرفت و به مرور زمان، بذرِ آرامش دورنی‌تان کاشته خواهد شد، ریشه‌ خواهد گرفت و رشد خواهد کرد و می‌توانید بسیار قدرتمندتر در زندگی خود عمل کنید.

جملات درخشانی از کتابِ شهود:

«درواقع نه. دوران گذشته را با وضعیت کنونی مقایسه کنید. در طول تاریخ، تظاهرات احساسیِ انسان‌ها همواره به عقب رانده شده است، که البته به علت حضور کمرنگ زنان در جامعه، این موضوع در مورد آنها کمتر اعمال شده است و جامعه اجازهٔ تظاهر و پرورش و استفاده از احساس را در کودکی و بزرگسالی بیشتر به آنها داده است. برای هزاران سال، انسان‌ها بر سر قلمرو و منابع با یکدیگر در نزاع بوده‌اند و برای بقا عمدتاً به زور بازو اتکا می‌‌شد و کسانی که از لحاظ بدنی قوی‌تر بودند شانس بیشتری برای بقا داشتند. پس برای کشتن دیگران یا چپاول اموالشان، لازم بود که احساسات و رجوع به ضمیر باطن نیز تعطیل شود. در دورهٔ حاضر، اگرچه هنوز جنگ وجود دارد، اما در خیلی جاها، آرامش است، آرامشی که حداقل چندین دهه به طول انجامیده است. بسیاری از ما می‌توانیم با اطمینان خاطر از وضعیت بقا به وضعیت شکوفایی، یا... طبیعی برویم. در جنگ بودن طبیعی نیست. نادیده گرفتنِ جریانِ بی‌وقفهٔ حسیّاتتان طبیعی نیست. وضعیت‌های عملیاتی که در زمان جنگ کاملاً طبیعی هستند و برای بقای فرد ضروری‌اند، بعد از جنگ کاملاً غیرطبیعی هستند و تأثیری ویرانگر بر زندگیِ خوب جاری دارند. کاملاً امکان‌پذیر است که تغییر وضعیت داد و در وضعیت شکوفایی قرار گرفت. استفاده از احساس‌ها و شهودتان بخش بزرگی از این تغییر است.»

«صرفِ شناسایی شهود به‌عنوان یک حس باعث جهشی رو به جلو خواهد شد. شهود در ساده‌ترین شکلش، می‌تواند به شما پیش‌آگاهی دهد که آیا تجربهٔ پیش‌رو برایتان مفید خواهد بود یا نه. ذهنتان دشمنتان نیست. وظیفهٔ ذهن این است که صرفاً پردازندهٔ حواس باشد و البته که این کار را به بهترین نحو انجام می‌دهد. شهود به کنار، اغلب مردم معمولاً بی‌گفت‌وگو به حواسشان اعتماد می‌کنند. اگر شیر را بو کنید و ببینید بوی گندیدگی می‌دهد، احتمالاً به بویایی‌تان اعتماد می‌کنید و لزومی نمی‌بینید که شیر را بخورید و حالتان بد شود تا بهتان ثابت شود. نیازی ندارید خود شیر چیزی را به شما اثبات کند، بویش کافی است. با این حال، خیلی‌ها به‌رغم اینکه مشخصاً حس بدی راجع به چیزی دارند به سراغش می‌روند، درگیر بحثش می‌‌شوند، درگیر انجامش می‌شوند، و در آخر تنها چیزی که حال می‌شود پشیمانی است. چند بار شده به خود گفته‌اید، «می‌دانستم یک جای کار ایراد دارد!» یا «حسم می‌گفت آخرش خوب نمی‌شود!» در این گونه موارد، شهودتان فریاد می‌زند و پیش‌آگهی می‌دهد، اما با فشار نادیده‌اش می‌گیرید و آخر کار متوجه می‌شوید که شهودتان از اول می‌خواست چه بگوید. آن‌وقت شرایط به‌وضوح همان چیزی را به شما نشان می‌دهد که شهودتان تمام مدت می‌دانست. باید به شهودتان اعتماد داشته باشید وگرنه تبدیل به چیزی ناراحت‌کننده می‌شود که اصلاً اگر نبود بهتر بود.»

«از طرف دیگر، این‌طور نیست که شهود، شما را از تمام تجربیات و رویدادهای دردناک باز دارد، حال هرقدر که آن را پرورش داده باشید. چیزهایی وجود دارد که در نگاه اول اصلاً دیده نمی‌شوند و لازم است که به‌عنوان درس آنها را زندگی کرد. این تجربیات اغلب بسیار دردناک هستند اما همیشه درس‌های مهمی به ما می‌دهند. پرهیز کامل از آنها به معنای ردِ رشد عاطفی است و اگرچه که ممکن است در آن زمان این‌طور به نظر نرسد، صرف‌نظر کردن از آنها اصلاً انتخاب خوبی نیست. شهودتان هرگز دشمنتان نیست. اگر شهودتان شما را وارد یک تجربهٔ دردناک عاطفی می‌کند، به‌خصوص تجربه‌ای که یادآور زندگی دوران کودکی‌تان است، به این دلیل است که رشد کنید و رهایش کنید. شاید خودتان در لحظه‌ای واقعاً‌ خواسته‌اید که از محدودیتی رها شوید یا مانعی را از سر راهتان بردارید و ارزش خودتان را بیشتر کنید. شهودتان می‌خواهد شما را به آنجا برساند، اما بعضی وقت‌ها جاده‌ای که به مکانی زیبا می‌رود گِل و پر از دست‌انداز و مانع و چاله است. ضرب‌المثلی است که می‌گوید، بدون باران رنگین‌کمان نخواهید داشت. اما همین که محدودیت یا مانع برداشته می‌شود، آزاد می‌شوید. دیگر مجبور نیستید با آن زندگی کنید. اغلب این چالش‌ها به‌شکل روابط احساسی ظاهر می‌شوند. ممکن است با کسی آشنا شوید و خیلی سریع جذبش شوید اما در ادامه معلوم شود که شخصیت مردودی است.»

شهود چیست؟ و در کتابِ شهود چه می‌خوانیم؟

شهود نیز یک حس مانند دیگر حواس شما است. اکثر مردم آن را به‌نام وجدان یا احساس غریزی می‌شناسند، اما این حس خیلی بیشتر از وجدان است. شهود درواقع یعنی آگاه‌شدن از درون و اغلب همان حسی است که در زمان حاضر از عواقب آینده خبر می‌دهد. شهود غیب‌گویی نیست و می‌توانید به حس شهود اعتماد کنید. برخی به‌طور طبیعی شهود قوی‌تری دارند اما برخی باید استفاده و توسعهٔ آن را یاد بگیرند. یادگیری نحوهٔ تشخیص و توسعهٔ شهود به شما این امکان را می‌دهد که از این حس در طول زندگی و در تصمیمات کوچک و بزرگ هرروزه استفاده کنید. کتابِ شهود یک راهنمای ضروری برای یادگیری شهود، شنیدن صدای درونی و مدیتیشن است. همچنین می‌توانید با کمک شهود زندگی خود را آسان‌تر کنید.

اگر از خواندن کتابِ شهود لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب کارما اولین کتاب از مجموعهٔ «شادی در زندگی شما» اثر دو زانتاماتا است. کارما کلمه‌ای است که اغلب تصور می‌شود به‌معنای نفرین افرادی است که کارهای بد انجام می‌دهند، یا پاداش برای کسانی که کارهای خوبی انجام می‌دهند اما از نظر نویسنده کارما یک سیستم مجازات و پاداش نیست و در این کتاب به شما توضیح می‌دهد که کارما واقعاً چیست.

• کتاب بخشش سومین کتاب از مجموعهٔ «شادی در زندگی شما» اثر دو زانتاماتا است. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور بخشیدنِ یک شخص به خودِ شما در زندگی کمک می‌کند و چطور باری دردناک را از روی دوش ما برمی‌دارد. او به شما توضیح می‌دهد که چطور بخشش درواقع بدین معنا است که شما با درد خود صلح کرده‌اید و آماده‌اید که آن را رها کنید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی