قورباغه ات را ببوس

(0)

790,000ریال

711,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
35

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قورباغه ات را ببوس

انتشارات مرسل منتشر کرد:
کتاب « قورباغه ات را ببوس » بر پایه یک افسانه کلاسیک نوشته شده است که اغلب ما با آن آشنا هستیم؛ داستان شاهزادهای زیبا که توسط جادوگر به قورباغه ای زشت تبدیل شده بود و این طلسم تنها در صورتی باطل می شد که شاهدختی او را ببوسد. از قضای روزگار این شاهدخت در هنگام قدم زدن در جنگل متوجه قورباغه می شود و وقتی شاهزاده (قورباغه) داستان خودش را برای شاهدخت تعریف می کند، شاهدخت دل به دریا می زند و شانس خودش را امتحان می کند. لب های قورباغه ی زشت، بدبو و لزج را می بوسد و… .
این افسانه قدیمی، بسیاری از المان ها و عناصر افسانه های کلاسیک را در خود دارد: شاهزاده و شاهدخت زیبا، پایان دلانگیز و ازدواج دلداده ها، دگرگونی جادویی، جادوگر اهریمنی و این ایده که چیزی را قبل از آن که به نتیجه آن اطمینان داشته باشیم، امتحان کنیم. این تصور که یک بوسه می تواند فردی را از هیبتی زشت و هولناك به چهرهای زیبا و دوست داشتنی تبدیل کند، در دوران قرون وسطی بسیار رایج بود. به عنوان مثال جان ماندویل، در کتاب «سفرها»، داستان دختر بقراط را بازگو می کند که به اژدهایی ناموزون تبدیل شده بود و قرار بود در چنین وضعیت ناخوشایندی باقی بماند تا زمانی که شوالیه شجاع جرأت کرد او را ببوسد و رهایی بخشد. قورباغه ات را ببوس
اما به راستی معنا و مفهومی که در پشت چنین قصه هایی نهفته است، چیست؟ پرسشی که به نظر نمی رسد پاسخ ساده ای داشته باشد. این واقعیت که چنین داستان هایی از دیرباز در فرهنگ ها و ملت های مختلف حضور داشته، نشان می دهد که مفهوم تغییر، از زشت به زیبا برای ملل و فرهنگ های متعدد جذابیت دارد.
شاید ایده اصلی پشت این قبیل داستان ها آن باشد که لحظاتی در زندگی وجود دارد که می تواند کار یک عمر تلاش، مطالعه، مراقبه و مکاشفه را برایمان انجام دهد. لحظاتی که به قول معروف راه صد ساله را به یک شب می پیماید و تنها کسانی فرصت استفاده از چنین لحظاتی را بهدست می آورند که جرأت رویارویی با آن را داشته باشند؛ نا آزموده را بیازمایند، تبعات احتمالی ناشی از عدم موفقیت را بپذیرند و به قول معروف دل به دریا بزنند. قورباغه ات را ببوس
داستان این کتاب، داستان دل به دریا زدن است؛ داستان «خیره شدن در چهره خورشید» است و داستان جسارت پذیرفتن عواقب تصمیماتی است که نتیجه آنها از پیش مشخص نیست.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی