30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
اسلام
بانوان محدث شیعه

بانوان محدث شیعه (چاپ و نشر بین الملل)

(0)
نویسنده:

770,000ریال

693,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
49

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بانوان محدث شیعه

انتشارات شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر کرد:
ویژگی کتاب حاضر، این است که اولاً صرفا پیرامون بانوان محدث شیعه نگاشته شده و از معرفی سایر زنان دانشمند که در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی فعالیت داشتند، صرف نظر کرده‌است.
ثانیاً شرح حال تفصیلی از زنانی ارائه گردیده که در هیچ یک از کتاب رجال، تراجم و شرح حال نویسی شیعه، نامی از آنها به میان نیامده و مدخل ویژه‌ای به آنها اختصاص داده نشده و تنها از طریق سلسله اسناد روایات، گزارش‌های تاریخی یا ضمن شرح حال راویان مرد به راوی بودن آنها می‌بریم.
ثالثاً گرچه در شرح حال زنان محدث شیعه، نهایت دقت و تتبع برای دستیابی به احوال شخصی و علمی بانوان محدث شیعه از بین کتب روایی، رجالی، تاریخ نسب‌شناسی و ادب صورت گرفته است؛ اما هدف اساسی این پژوهش، صرفاً معرفی بانوان محدث شیعه نبوده‌است؛ بلکه ایده و انگیزۀ اصلی از تألیف آن، بررسی علل و عواملی است که تا عصر تألیف کتب اربعه (قرن پنجم هجری)، کارکردهای حدیثی زنان شیعه را تحت تأثیر قرار داد. مروری بر اسناد کتب روایی و رجالی و تراجم شیعه، بیانگر حضور کم‌رنگ زنان شیعه در این عرصۀ نقل و گزارش حدیث است.
کتاب حاضر در سه فصل تنظیم یافته است:
فصل اول، به بیان گزارشی ازتاریخ تدوین حدیث شیعه از عصر پیامبر تا عصر تألیف کتب اربعه شیعه (قرن پنجم) می‌پردازد.
فصل دوم، در دو بخش «بانوان راوی عصر رسالت» و «بانوان راوی در عصر حضور» به شرح حال بانوان محدث شیعه و فعالیت‌های علمی و ذکر نمونه‌های روایی آنها اختصاص یافته است.
در فصل سوم کتاب که بخش اصلی آن و بازگوکنندۀ ایدۀ نویسنده در تألیف این اثر است، مجموعه‌ای از عوامل مؤثر اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی بر کمّ و کیف فعالیت‌های حدیثی بانوان شیعه و تنگ شدن دایرۀ تلاش‌های علمی زنان شیعه در دو محور «زمینه‌های عام» و «زمینه‌های خاص» بررسی شده‌است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی