مقتل الکرام (چاپ و نشر بین الملل)

(0)

1,200,000ریال

1,080,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
47

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مقتل الکرام

انتشارات شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر کرد:
کتاب حاضر در پنج فصل «کلیات»، «اهل البیت (ع)»، «اصحاب پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع)»، «رادمردان حسینی (ع)» و «زنان نقش آفرین» به تبیین مباحث می پردازد.
نویسنده در فصل نخست، به بررسی مفاهیم نظری، اصطلاحات و منبع شناسی پرداخته و فصل دوم به یاران امام حسین (ع) از اهل بیت ایشان اختصاص دارد. در این فصل جزئیات مهمی از شهدا و اسرای اهل بیت (ع) در کربلا مورد توجه قرار گرفته است.
فصل سوم کتاب به یاران آن حضرت از اصحاب پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) که سابقه صحابگی رسول خاتم (ص) و وصی او را داشته اند، می پردازد. فصل چهارم درباره سایر یاران حضرت اعم از آنان که در مسیر مکه به کربلا و بعد از آن به وی پیوسته اند یا از قبل همراه ایشان بوده و یا از میان کوفیان و بصریان با وی همراه گشته اند. این فصل شامل معرفی و بررسی یاران امام از جمله مسلم ابن عقیل، هانی ابن عروه، قیس ابن مصهر صیداوی و عبدالله ابن یقطر نیز می شود که قبل از ماجرای عاشورا در کوفه به شهادت رسیدند.
فصل پنجم شامل یاران آن حضرت از بین شیرزنان دلاوری همچون زینب (س) و عده ای دیگر همچون رباب (س) همسر امام می شود. توجه به این فصل به جهت اهمیت نقش بانوان و تکریم فوق العاده ایشان در قرآن و سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) است. زنان شهیدی همچون ام وهب نیز در این زمینه مورد عنایت ویژه هستند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی