مقالات تئاتری شمس

(0)
نویسنده:

1,680,000ریال

1,512,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
192

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مقالات تئاتری شمس

انتشارات نیماژ منتشر کرد:
جستارهای مجموع‌شده در این کتاب، منتخب چیزهایی‌ست که من در ده سال گذشته به زبان فارسی یا ایتالیایی برای نشریات کاغذی و اینترنتی نوشته و منتشر کرده ام.

موضوعاتی که به فراخور بحث باید مطرح می‌شده است. از نگاه به فرهنگ اجرا و اجراگری، از اینکه باید دامنه‌ی اجرا را تا چه حد گسترانید و به چه کسی اجراگر گفت تا فرهنگ بدن و فضای غنی‌شده ی بدن اجراگر غربی و برعکس آن بدن فقیر و کم‌ ژست اجراگر تاریخی ایرانی! از ایده‌ی اجرا-شهر و تأثیرات زیربنایی تئاتر بر فضای شهری و اقتصاد محلی تا تمرکز بر تأثیرات تاریخی بدن و صاحت بدن اجراگر در سنت تئاتر غربی! از مفهوم خیابان به‌مثابه‌ی مکانی بی‌قرارداد برای تماشای اجرا تا بدن که خود می‌تواند جغرافیایی زنده و گوشتی برای تحقق اجرا باشد.

علی شمس متولد سال 1364 در شهر اراک، علاوه بر فعالیت های مطبوعاتی و اجرایی در حوزه هنر نمایش؛ از سال 1382 تا کنون، بالغ بر ده نمایشنامه تألیف نموده و در کنار فعالیت به عنوان دستیار کارگردان و بازی در سریال های تلویزیونی و نمایش های متعدد، بسیاری از نمایشنامه های خود را نیز کارگردانی و اجراء نموده است. وی از زمان عزیمت به ایتالیا جهت ادامه تحصیلات تخصصی در دانشگاه Sapienza شهر رم؛ علاوه بر برگردان فارسی برخی نمایشنامه های ایتالیایی و انتشار دو نمایشنامه “گربه در خون خودش” و “قلعه انسانات” خود به زبان ایتالیایی؛ با اجرای نمایشنامه های “خوتای نامک” و “قلعه انسانات” خود در ایتالیا، نقش مؤثری در معرفی هنر نمایش ایران معاصر در ایتالیا ایفاء نموده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی