30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
اروپا
تاریخ فشرده آلمان

تاریخ فشرده آلمان

(0)
نویسنده:

2,200,000ریال

1,870,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1061

علاقه مندان به این کتاب
28

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تاریخ فشرده آلمان

انتشارات مرکز منتشر کرد:
«جیمز هاؤز خیلی خوب خواننده را راهنمایی می‌کند... و با آوردن مثال‌های امروزی نشان می‌دهد تاریخ آلمان، از گذشته‌های دور تا همین اواخر، باعث شده این کشور، اگر نگوییم بازیگر کلیدی، دست‌کم باید بگوییم یکی از بازیگران کلیدی رهبری جهان باشد». نشریه‌ی بوک‌لیست

مؤلف در این تاریخ فشرده‌ی درخشانی که توجه صدها هزار خواننده را به خود جلب کرده می‌نویسد «مطالعه‌ی گذشته سودی ندارد مگر آن که به روشن شدن امروز کمک کند».

جیمز هاؤز ( -1960) زبان و ادبیات آلمانی را در دانشگاه‌های آکسفورد و کالج دانشگاهی لندن خوانده، و بعد در دانشگاه‌های مینوث، شفیلد و سوانزی زبان آلمانی تدریس کرده است. او در سال 2015 نامزد جایزه‌ی کتاب‌های سیاسی سال شد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

    • نوع کالا
    • دسته بندی
    • موضوع اصلی
    • موضوع فرعی
    • نویسنده
    • مترجم
    • نشر
    • شابک
    • زبان کتاب
    • قطع کتاب
    • جلد کتاب
    • تعداد صفحه
    • وزن
    • نوبت چاپ
    • سال انتشار
    • فارسی
    • رقعی
    • شومیز
    • 296 صفحه
    • 268 گرم
    • 2
    • 1403

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب تاریخ فشرده‌ی آلمان اثر جیمز هاوز

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب تاریخ فشرده‌ی آلمان از سایت گودریدز امتیاز 3.7 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب تاریخ فشرده‌ی آلمان از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب تاریخ فشرده‌‌ی آلمان:

تاریخ فشرده‌ی آلمان کتابی جدید و خواندنی از نویسنده و مورخ بریتانیایی جیمز هاوز است. این کتاب در سال 2017 منتشر شد و نویسنده در این کتاب نشان می‌دهد که چه چیزهایی آلمان رومی را از آلمان غیررومی جدا می‌کند و چگونه این ویژگی‌ها در طول تاریخ پس از باستان باعث تمایز مردم آلمان و تغییر تاریخ این کشور شده است.

واکنش‌های جهانی به کتاب تاریخ فشرده‌ی آلمان:

«جیمز هاوز خیلی خوب خواننده را راهنمایی می‌کند... و با آوردن مثال‌های امروزی نشان می‌دهد تاریخ آلمان، از گذشته‌های دور تا همین اواخر، باعث شده این کشور، اگر نگوییم بازیگر کلیدی، دست‌کم باید بگوییم یکی از بازیگران کلیدی رهبری جهان باشد». -نشریۀ بوک‌لیست

چرا باید کتاب تاریخ فشرده‌ی آلمان را بخوانیم؟

کتاب تاریخ فشرده‌ی آلمان، یک کتاب تاریخ کوتاه و مختصر است که می‌توانید آن را خیلی سریع مطالعه کنید اما مطالب آن را یک عمر به خاطر خواهید سپرد. این کتاب متنی محرک و آموزنده دارد و برای کسانی است که دوست دارند دربارۀ تاریخ آلمان اطلاعات کاملی به دست بیاورند یا قصد دارند به آلمان مهاجرت یا سفر کنند.

جملات درخشانی از کتاب تاریخ فشرده‌ی آلمان:

«سیسرو، فیلسوف، مرد سیاسی و حقوق‌دان رومی، می‌نویسد که در مارس سال 60 پیش از میلاد موضوع اصلی گفتگوها در رم تهدید پناهجویان بربر بود. آن‌ها به دلیل ناآرامی‌ها و جنگ‌های مناطق شمالی‌تر به منطقه‌ی قبلاً رومی شده‌ی گالیا کیسالپینا (در واقع، شمال ایتالیای امروزی) سرازیر شدند. به نظر می‌رسید قدرت جدید و مشکل‌آفرینی در گالیا ترانس آلپینا وجود دارد که هنوز مغلوب نشده است. در سال 58 پیش از میلاد، ژولیوس سزار، فرماندار جدید گالیا کیسالپینا، که مشتاق جنگی بود تا به کمک فتوحات آن به شهرت برسد و بدهی‌های خود را تسویه کند، به مردمان آن منطقه نامی داد: گِرمانی (ژرمن‌ها). سزار از نخستین اشاره به ژرمن‌ها در صفحه یک کتاب تاریخ پرفروش خود، جنگ گالیک، مردم ژرمن را به این نظر پیوند می‌دهد که «آنها آن سوی راین زندگی می‌کنند.» او نقشه‌ای خالی را برای خوانندگان خود پر می‌کند؛ همان‌طور که آفریقای مرکزی برای استنلی خالی بود، آن سوی رودخانه‌ی راین هم برای سزار خالی بود و ایده‌ی بزرگ خود را بی‌درنگ دریافت که می‌شود نقشه‌ی خالی را پر کند. روم و گالیا هم از نظر طبیعی و هم از نظر فرهنگی همپوشانی دارند، اما آن سوی رودخانه‌ی راین سرزمین قومی به‌طور کامل متفاوت است.»

«نه خدایان یا کاهنان واقعی، نه ملک شخصی، نه نظم اجتماعی، نه کشتزارهای ذرت برای نان، نه روشی برای اندازه‌گیری فاصله‌ها، با جنگل‌های وسیع پر از جانوران وحشی، و جنگ پیوسته میان قبیله‌ها، در واقع بربریت محض، و بدون هیچ نویدی به سود روم تا آنان را تحت اداره‌ی خود در آورد. اما این انسان‌شناسی نیست، سیاست است. نکته‌ی اصلی این است که بین کرانه‌ی چپ راین (جایی که سزار در آن پیروز شده است) و ساحل راست (که دوبار بدون هیچ موفقیتی به آن حمله کرده است) تضادی نشان دهد. در این طرف گالیایی‌ها مستقرند: آنها در زمین‌های حاصلخیز کشاورزی می‌کنند، خدایانی پسندیده را می‌پرستند که به راحتی می‌توان آنها را در پانتئون یونانی-رومی جا داد. آنها قوانین بنیادی، انتخابات بدوی، نوعی نظم اجتماعی دارند و دروئیدهایشان حتی با حروف یونانی می‌نویسند، که گواهی است مسلم که قابلیت پذیرفتن تمدن را دارند. سزار برای مردم خود کشوری کامل را یافته است که برای رومی‌سازی مناسب و برای اخذ مالیات آماده است. اما در آن سوی رود راین، ژرمن‌ها ساکن‌اند.»

«جمهوری روم که پس از قتل سزار درگیر مبارزات درونی و تبدیل شدن به امپراتوری بود، دیدگاه خود را در مورد راین حفظ کرد: گالیایی‌های متمدن اینجا، ژرمن‌ها آنجا. البته از مردم غیرمتمدن هم می‌شود استفاده‌هایی کرد. اولین امپراتور روم، آگوستوس، به شیوه‌ی ژولیوس سزار محافظان شخصی خود را از میان ژرمن‌های شمال سرزمین راین برمی‌گزید. همان‌طور که هرود کبیر، پادشاه یهودیه‌ی منصوب روم چنین می‌کرد. اما در سال 17 پیش از میلاد، گروه جنگی بزرگی از ژرمن‌ها از رود راین عبور کردند و نماد مقدس لژیون پنجم، درفش عقاب‌نشان آن را به چنگ آوردند و با آن پیروزمندانه از رودخانه گذشتند و به سرزمین خود بازگشتند. امپراتوری تازه‌تأسیس روم نمی‌توانست اجازه دهد نمادهایش به این نحو مورد تمسخر قرار گیرد، به این سبب نیروهای خود را برای نخستین حمله‌ی بزرگ راهبردی بسیج کرد: تسخیر کامل، گرمانیا»

تحلیلی بر کتاب تاریخ فشرده‌ی آلمان‌:

آلمان کشوری است که بسیار مورد تحسین قرار گرفته اما بسیاری نیز از این کشور می‌ترسند. این کشور بارها و بارها کانون رویدادهای جهانی مختلف بوده است؛ اصلاحات، دو جنگ جهانی و فروپاشی دیوار برلین را پشت سر گذاشته است. این کشور تا سال 1871 به عنوان کشوری مدرن شناخته نمی‌شد اما امروزه آلمان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد و پرچمدار لیبرال دموکراسی است. اما در تاریخ این کشور دقیقاً چه گذشته است؟ شاید اکنون زمان آن رسیده است که تاریخ واقعی آلمان را درک کنیم.

در کتاب تاریخ فشرده‌ی آلمان چه می‌خوانیم؟

جیمز هاوز در کتاب تاریخ فشرده‌ی آلمان، به تاریخ بسیار مختصر کشور آلمان از زمان ژولیوس سزار تا آنگلا مرکل پرداخته است. او تلاش کرده است تا تاریخ دو هزار سالۀ آلمان را در یک جلد جمع کند. او در این کتاب به رویدادهای تاریخی عمده و تفاوت‌های مذهبی و منطقه‌ای کشور آلمان پرداخته است. هاوز معتقد است که ایجاد مرزهای نظامی به دست ژولیوس سزار و تعیین مرزها برای مردم آلمان در شرق و غرب رود البه عمیقاً بر توسعۀ سیاسی این کشور تا به امروز تأثیر گذاشته است. 

هاوز کتابش را با طرح کلی رویدادهای مختلف آغاز کرده است و به نبردها و پادشاهان تاریخی آلمان پرداخته است و در انتها به سال 2019 و چالش‌هایی می‌رسد که آلمان امروزه با آن‌ها روبه‌رو است. هاوز همچنین در کتاب تاریخ فشرده‌ی آلمان نشان می‌دهد که چگونه آلمان به کشوری تبدیل شد که به‌خاطر دستاوردهای نفیس خود در هنر، الهیات، فلسفه و علم مورد ستایش قرار گرفت و در عین حال به دلیل زوال اخلاقی‌اش در نازیسم و رایش سوم بدنام شد. او معتقد است گاهی اوقات شکست تاوان سنگینی دارد. 

میزان فروش کتاب

پرفروش‌ترین کتاب غیرداستانی ساندی تایمز در سال 2018

اگر از کتاب تاریخ فشرده‌ی آلمان لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

انشعابات پروتستان، کاتولیکِ شرق و غرب و مذاهب مختلف کشور آلمان به خوبی در متن این کتاب توضیح داده شده است و نقشه‌ها، تصاویر و نمودارهای جذاب هاوز متن کتاب را بسیار ساده و خواندنی کرده است. جیمز هاوز در این کتاب نکات روشن‌کننده‌ای را دربارۀ شخصیت‌های تاریخی و جنبش‌های فرهنگی آلمان ذکر کرده که می‌تواند نقطۀ شروع خوبی برای کاوش بیشتر باشد. بنابراین اگر از مطالعۀ این کتاب لذت بردید، کتاب‌های زیر را نیز بخوانید.

خانه‌های تاریخ  اثر آنا گرین و کاتلین تروپ، خوانشی انتقادی از تاریخ و نظریه در سدۀ بیستم است. این کتاب مروری بر نظریه‌هایی است که در سدۀ گذشته به یاری مورخان آمده است. نویسندگان به ترتیبی تاریخی و با اتکا بر معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین منابع، نظریه‌های تاریخی را از تجربه‌گرایی تا انواع و اقسام رویکردهای پست مدرن بررسی کرده‌اند.

راه‌های ابریشم اثر پیتر فرانکوپن است که در این کتاب تاریخ جهان را از دیدگاهی نو روایت کرده است. پیتر فرانکوپن استاد تاریخ دانشگاه آکسفورد است و با پشتوانۀ زبان‌ها و فرهنگ‌های گوناگونش نگاهی چندمنظری به پیوندگاه شرق و غرب انداخته است.

دربارۀ جیمز هاوز: مورخ مشهور بریتانیایی

تاریخ فشرده آلمان

جیمز هاوز در سال 1960 به دنیا آمد. او رمان‌نویس و مورخ مشهور بریتانیایی است که یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های رسمی هر دو ژانر بوده است. او همچنین اقتباس‌های نمایشی از دو اثر خود را به رشتۀ تحریر در آورده است. او از سال 2008 در دانشگاه آکسفورد و دانشگاه بروکس به تدریس نویسندگی خلاق مشغول است و برای ساخت یک مجموعه مستند هشت قسمتی مشاور و همکار بی‌بی‌سی شد. هاورز در گلاسترشایر، ادینبورگ و شروپشایر بزرگ شد. 

او مدرک کارشناسی‌اش را از کالج هرتفورد در رشتۀ زبان آلمانی دریافت کرد. بین سال‌های 1985 تا 1986 او مسئول کاوش در کارخانۀ آهن بلناون بود که اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. او به تحصیل در مقطع دکترا ادامه داد و شش رمان منتشر کرد که دو تا از رمان‌هایش پرفروش‌ترین رمان‌های ساندی تایمز شدند و با اقتباس از این دو رمان دو فیلم نیز ساخته شده است. کتاب تاریخ فشردۀ انگلستان او در سال 2020 منتشر شد و به رتبۀ چهارم در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی تایمز رسید. جیمز هاوز در سال 2015 نامزد دریافت جایزۀ کتاب‌های سیاسی سال شد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی