سفرنامه ویلیامز جکسن

(2)

3,600,000ریال

3,240,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
357

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سفرنامه ویلیامز جکسن

انتشارات ایران شناسی منتشر کرد:

آبراهام والنتاین ویلیامز جکسن(1937-1862 میلادی) از پیشگامان مطالعات ایرانی در آمریکا بود که از او به عنوان نخستین ایران شناس بزرگ آکادمیک آمریکایی نیز یاد می شود. جکسن که حدود 40 سال وظیفه ی تدریس زبانهای هند و ایرانی در دانشگاه کلمبیا را نیز به عهده داشت، یکی از محققان خوش نام در رشته ی زبان، ادبیات و ادیان ایران باستان به شمار می رود که برای مطالعات و مشاهدات ایران شناسی خود پنج مرتبه به ایران سفر کرد.
سفرنامه ی حاضر مربوط به سال های 1907و 1910 میلادی است. ارزش این کتاب را می توان در بررسی اوضاع و احوال اجتماعی و زندگی مردم دانشت. جکسن در مسیر مسافرتش از باکو و حاشیه ی دریای مازندران تا شرق ایران، یعنی مشهد و نیشابور، جلوه های فراوانی از فرهنگ، زندگی اجتماعی، آداب، باورها و مناسک مردم را ثبت و ضبط کرده است. این دانشمند در کنار گزارش رویدادهای سفر در این کتاب، اطلاعات کامل و جامعی از تاریخ، ادیان و فرهنگ مردم ایران نیز ارائه کرده است.

فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • پاسخ به نظر

    کتاب رو یکی از دوستانم به من معرفی کرده بودند. اما با توجه به شناختی از این ایرانشناس و اوستاشناس سراغ داشتم، حدس میزدم که توی این سفرنامه که دومین سفرنامۀ جکسن هست با اطلاعات خوب و ارزشمندی از ایران مواجه بشم که انصافاً هم همین طور بود.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی