باد زرد (پالتویی)

(0)
نویسنده:

1,100,000ریال

990,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
70

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب باد زرد

انتشارات آماره منتشر کرد:

آرتو شاید غربترین چهره ادبیات مدرن باشد،کسی که تاثیرش بر تفکر، تئاتر و ادبیات همچنان پابرجاست. شاعری پیشرو که عمرش در تیمارستانها فرانسه تباه شد تا، همانطور که خودش درباره وینست ونگوگ گفته بود، جامعه از شر افشاگریهایش در امان بماند: *ما پیوسته از ترس نعره کشیدیم، ترس از: گرسنگی، احتیاط، تنفر، خیانت چند شاور، این شرایط ما را مسموم کرد، جادو کرد تا تنها راه، خودکشی باشد، ما همه به دست جامعه خودکشی کردیم.
به باور آرتو، ونگوگ به دلیل دیوانگی از دنیا نرفت،بلکه مرگ او بخاطر این بود که جسمن تبدیل به میدان جنگی برای مبارزه های شیطانی درگیر آن بوده است: غلبه گوشت و خون بر روح، یا غلبه روح بر جسم و گوشت و خون؟ ونگوگ به باور آرتو در تمام طول زندگیاش با عزمی راسخ و انرژیای غریب به دنبال خود میگشت. او مینویسد: ونگوگ به دلیل طغیان یک جنون، یا ترس از عدم موفقیت خودکشی نکرد. برعکس، خودآگاهی جمعی جامعه برای تنبیه او به دلیل فرار از چنگالاش او را به مرز خودکشی کشاند. او تازه به موفقیت رسیده بود و به این که کیست و چیست پی برده بود. و این ویژگی تمامی هنرمندان راستین در طول تاریخ بشری است.
علیرضا کوشک جلالی
برنده جایزه افتخاری تئاتر شهر کلن/ آلمان در سال 2016. عضو دائمی هیئت ژوری انتخاب بهترین شخصیت تاتری سال، در شهر کلن آلمان، دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت ارشاد.
برای نمایشنامه پا برهنه، لخت، قلبی در مشت (بیش از 1000 بار اجرا در کشورهای آلمان، سوئیس، اوکراین، بورکینا فاسو، روسیه، آمریکا، ایران، ترکیه... و فستیوال های بین المللی) جایزه نمایشنامه نویسی آلمان را دریافت کرد. چهار نمایشنامه هاز او به زبان آلمانی در انتشارات تاتر مونیخ آلمان به چاپ رسیده است.
بیش از 20 نمایشنامه، ترجمه، دفتر شعر، قصه، تحقیق و ... از او در انتشارات قطره، نمایش، افراز، مهر نوروز، به چاپ رسیده است. بیش از 45 نمایش در آلمان و 35 نمایش در ایران به روی صحنه برده و جوایز زیادی در زمینه کارگرداتنی و نویسندگی در فستیوال -های تاتری بین- المللی کسب کرده است. در سال 1387 برای اولین بار، به عنوان کارگردان اپرا در شهر دورتموند، اپرایی مخصوص کودکان را به صحنه برد. در چند سال اخیر توجه مخصوصی به تاتر شهرستان ها داشته. حاصل کارش: چندین کارگاه آموزشی بازیگری کارگردانی و اجرای 15 نمایش در شهرستان بوده است.

فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی