30بوک
کتاب عمومی
سبک زندگی
آداب اجتماعی
نوشتارهایی در باب زندگی اخلاقی

نوشتارهایی در باب زندگی اخلاقی

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
146

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نوشتارهایی در باب زندگی اخلاقی

انتشارات علم منتشر کرد:
با توجه به اینکه اخلاق می تواند بسیار مسئولیت آور باشد، ما به غیر اخلاق گرایانی که سوال می کنند اصلا چرا باید اخلاقی عمل کنیم، چه باید بگوییم؟ این پرسش ما را به اندیشیدن درمورد ارزش های غایی، یعنی عمیق ترین اهدافی که بر اساس پان ها زندگی می کنیم می کشاند، و این جایی است که ما تمایل داریم از قید و بند محدودیت های مربوط به استدلال فلسفی رهایی یابیم.
در اینجا ما از مرز های نامشخص بین فلسفه و روانشناسی عبور می کنیم و دیگر نمی توانیم زنجیره هایی از استدلال را پیدا کنیم که قرار است تک تک افراد منطقی را متقاعد کنند. مادامی که نتوانیم خودمان را جای دیگران بگذاریم و احساس کنیم که رنج آنها نیز همانند رنج ماست، استدلال اخلاقی راه به جایی نمی برد. اگر احساس بدون عقل کور است، عقل بدون احساس عقیم است.
در طول ۲۵ سال گذشته، کمتر مواقعی بوده است که من سرپرستی دست کم یک سازمان را که برای بهبود وضعیت حیوانات تلاش می کند بر عهده نداشته باشم، ضمن اینکه من با گروه هایی که برای کمک به برخی از فقیرترین مردم جهان فعالیت می کنند همکاری داشته ام، همچنین نامزد سبزها در مجلس سنای استرالیا بوده ام. بارها وسوسه شده ام که امر مبارزه را به دیگران واگذارم و پشت میز کارم بنشینم. اما تصور می کنم که فقط نوشتن و آموزش مهم نیست بلکه تلاش برای رقم زدن تفاوت از طریق مواجهه مستقیم و بی واسطه هم مهم است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی