مقتل اهل بیت (چاپ و نشر بین الملل)

(0)
نویسنده:

4,270,000ریال

3,843,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
46

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مقتل اهل بیت

انتشارات چاپ و نشر بین الملل منتشر کرد :
کتاب مقتل اهل بیت، اثری از محمود شریفی است و توسط انتشارات بین الملل به انتشار رسید.

مقتل اهل بیت
مقتل به معنی محل کشتار بوده و جایی است که شخصی در آن محل کشته شده است. در عین‌حال، اصطلاح «مقتل» برای کتاب‌هایی کاربرد دارد که در آن‌ها حادثه خونباری توصیف شده و کشته شدن شخصیتی مهمی را بازگو می‌کند.

از مقتل های مشهور می‌توان به مقتل اهل بیت اشاره کرد و از آن‌جا که شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران ایشان در تاریخ بی‌نظیر و دردآورتر از دیگر قربانیان است، از مهم‌ترین مقتل اهل البیت خوانی در عزاداری‌ها و سوگواری‌ها است.

در گذشته، جلسات مقتل‌خوانی به معنای خواندن از روی کتاب‌های «مقتل» بوده است بنابراین بازگویی حوادث عاشورا بر مبنای یک منبع معتبر بنا شده بود و شنوندگان با اطمینان به مقتل اهل البیت گوش می‌دادند.

با اتکا به خواندن از روی کتاب مقتل اهل بیت نه تنها مداحان خود را از گرفتاری گناه انتساب نادرست به اهل بیت رها می‌کنند، بلکه شنوندگان نیز از اعتبار مطالب اطمینان بیشتری دارند.

متاسفانه در بسیاری از موارد در برخی از مجالس عزاداری اهل بیت، بعضی از سخنرانان و مداحان، موضوعات و مطالبی را بیان می‌کنند که نه تنها هیچ گونه ارتباطی با اهل بیت ندارد بلکه کاملا بدون سند و اعتبار هست به طوری که برخی موارد موجب ضعف و توهین به مقام عصمت و عزت اهل بیت می‌گردد.

به همین خاطر کتاب های مقتل از جمله مقتل اهل البیت که از منابع موثق و شناخته شده هست و در تنظیم آن، اصول اعتقادی شیعه و معیارهای پذیرش روایات و اخبار به اندازه‌ای رعایت شده از بهترین راهکارهای مناسب برای جلوگیری از این رویکردهای اشتباه است.

کتاب مقتل اهل بیت، برگزیده‌ای یک جلدی از ترجمه مجموعه سه جلدی شهادت المعصومین (علیهم السلام) می‌باشد.این مجموعه شامل چهارده بخش است که هر بخش به یک معصوم مربوط می‌شود.

مقتل هر یک از معصومین (علیهم السلام) به طور معمول شامل نه فصل زیر است:
فصل اول: در این بخش، ابتدا به شخصیت معصوم پرداخته شده و سپس تاریخ تولد، شهادت، مدت زندگی و امامت، لقب‌ها، کنیه، نام پدر، نام مادر و فرزندان ذکر شده‌اند.
فصل دوم: در فصل دوم مقتل اهل بیت به رنج‌ها، شکنجه‌ها و آزارهایی که به هر معصوم زده شده است، می‌پردازد.
فصل سوم: در این فصل، اخباری که توسط خداوند متعال و پیامبر و معصومان دیگر درباره شهادت هر معصوم داده شده است بیان شده‌اند.
فصل چهارم: وصیت‌های حضرت که شامل وصیت‌هایی است که هر معصوم، قبل از شهادت داشته است.
فصل پنجم: در این بخش، حوادثی که در زمان احتضار معصوم رخ داده است نوشته شده است.
فصل ششم: در این قسمت از مقتل اهل البیت، دلایل و جریان شهادت آن بزرگواران آورده شده است.
فصل هشتم: حوادث پس از شهادت هر معصوم.
فصل نهم: مرثیه‌ها.

کتاب مقتل اهل بیت به قلم محمود شریفی با شمارگان 1000 نسخه و 712 صفحه در سال 1402 توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل انتشار یافت.



فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی