ایفی ژنی

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
194

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ایفی ژنی

انتشارات دامون منتشر کرد:
یوهان وولفگانگ فون‌گوته در 28/8/1749 در فرانکفورت متولد و در 23/3/1832 در وایمار آلمان چشم از جهان فروبست. او یکی از بزرگ‌ترین شعرا و نویسندگان کلاسیک جهان به‌شمار می‌آید.
گوته، ایفی‌ژنی را در 32 سالگی در مدت اقامت 4 ساله‌اش در ایتالیا به‌نگارش درآورد. در این مدت او اساطیر یونان را به‌طور دقیق مطالعه کرد و آموخت. با خدایان گوناگون یونان آشنا شد و برای نخستین‌بار توسط میتولوژی، ایران را شناخت؛ آموخت که «زئوس، خدای خدایان عاشق الهه‌ی «دانائه» و یا «دانایی» شد. والدین، دختر را در صندوقی پنهان کردند، اما زئوس به‌صورت باران طلایی درآمد، بارید. قطره‌های باران از منفذهای صندوق وارد و با دختر درآمیخت. الهه‌ی دانایی از خدای خدایان بارور گردید و خدای پارس (پرسه‌ئوس) متولد شد.
گوته از آن به بعد عشقی همراه با احترام نسبت به ایران یافت و تا آخر عمر در راه شناخت بیشتر فرهنگ ایران کوشید. به هنگام مرگ دو کتاب در کنار او بود؛ یکی کتاب مقدس و دیگری هزارویک‌شب.
دیوان شرقی غربی گوته مبین عشق او به حافظ، ایران و مشرق‌زمین است. در این مختصر مجال سخن نیست که شاهکار او یعنی «فآوست» نیز برگرفته از آثار ایرانی است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی