مدیریت رفتاری

(0)
نویسنده:

1,490,000ریال

1,341,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
108

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مدیریت رفتاری

انتشارات پیله منتشر کرد:
در هر کلاسی، دانش‌آموز یا دانش‌آموزان مختل کننده‌ی نظم کلاس وجود دارند، و قطعاً حذف آن‌ها از کلاس ممکن نیست. معلم باهوش کسی است که به جای مقابله با این دانش‌آموزان راه‌حلی بیابد که بتواند آن‌ها را نیز با کلاس همراه کند. تَشَرزدن و تهدید به تنبیه دم‌دست‌ترین و راحت‌ترین روش برای مقابله با این دانش‌آموزان است. حال آن­که نادیده گرفتن و تهدید مداوم آن‌ها در آینده عواقب و نتایجی بر روان این افراد دارد؛ این دانش‌آموزان همیشه در معرض بدرفتاری بزرگسالان قرار دارند و ما به عنوان بزرگسال باید در نظر داشته باشیم که این‌ها کودکان یا نوجوانانی هستند که باید در مدرسه اصلاح شوند و به جای لجبازی و حذف آن‌ها (مثلاً بیرون انداختن از کلاس) باید به بهبود رفتاری این دانش‌آموزان کمک کنیم. باید در نظر داشته باشیم توانایی مدیریت رفتاری علاوه بر این­که محیط کلاس را از حالت متشنج و تهاجمی خارج می‌کند، امکان همدلی در جهت اهداف کلاس را نیز فراهم می‌نماید.

در ابتدای امر، آن‌ها حالتی تدافعی خواهند داشت ولی بعد از مدتی، وقتی متوجه می‌شوند که شما همانند بقیه‌ی بزرگسالان نیستید، نوع واکنش‌شان تغییر می‌کند. باید به این نکته توجه داشت که نباید در برابرشان افراط و تفریط به خرج داد بلکه، با رفتاری مقتدر و در عین حال همدلانه پیش رفت .داشتن راه‌حل در برابر رفتارهای نادرست و توانایی مدیریت این قبیل رفتارها ما را در پیشبرد اهداف‌مان یاری خواهد کرد.

باید درنظر داشت که این کتاب روش‌ها و راه‌حل‌هایی برای رفتارهای مختل‌کننده و آسیب‌زننده را فراهم می‌کند و درباره‌ی اختلالات روانی و رفتاری عمیق سخنی به میان نمی‌آورد؛ کودکانی با این اختلالات، قطعاً نیازمند کمک‌های متخصصین این حوزه هستند و درمان و رفع آن‌ها از عهده‌ی معلم کلاس خارج است.

خواندن این کتاب برای آن دسته از معلم‌ها که می‌خواهند از طرفی کلاس را به درستی مدیریت کنند و از سوی دیگر مشکلات رفتاری دانش‌آموزانی که برهم‌زننده‌ی نظم کلاس هستند را نیز کنترل کنند، توصیه می‌شود.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی