30بوک
کتاب عمومی
سیاست
عمومی
هرگز یک قدم هم پا پس نکش

هرگز یک قدم هم پا پس نکش

(0)
نویسنده:

4,200,000ریال

3,780,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
339

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب هرگز یک قدم هم پا پس نکش

انتشارات ثالث منتشر کرد:
مایک پمپئو که زمانی یکی از منتقدان دونالد ترامپ بود و در مورد تمایلات اقتدارگرایانۀ او هشدار می داد، پس از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هوادار سرسخت او شد. ترامپ پمپئو را یک سال به مقام ریاست سازمان سیا منصوب کرد و پس از آن، سه سال وزارت امور خارجۀ آمریکا را به او سپرد. پمپئو افسر سابق ارتش و فارغ التحصیل حقوق از دانشگاه هاروارد است. او مدتی نمایندۀ پارلمان و مدتی نیز سناتور بوده است. پمپئو در کتاب حاضر، خاطرات خود در دورۀ ریاست بر سازمان سیا و ایفای نقش به عنوان وزیر امور خارجۀ آمریکا را به تفصیل شرح داده و روایتی خواندنی از وقایع سیاسی، امنیتی و دیپلماتیک دوران ریاست جمهوری ترامپ به دست داده است؛ وقایعی مربوط به روابط آمریکا و ایران، مسائل خاورمیانه، بحران تسلیحات هسته ای، روابط با چین و روسیه و اروپا و... آنچه در این کتاب آمده، بازگویی شماری از مهم ترین و حساس ترین رخدادهای تاریخ معاصر جهان از منظر یک سیاستمدار نئوکان است که محافظه کاریِ سیاسی را با ایمان مسیحی در هم آمیخته و وفاداری اش را به چهره ای مناقشه برانگیز چون ترامپ حفظ کرده است. این کتاب روایتی است از پشت صحنه عملکرد اجرایی کابینۀ ترامپ و چالش های گوناگونی که آمریکای دوران ریاست جمهوری چهار سالۀ او با آن روبرو بوده است. روایت پمپئو بسیار جذاب و گیراست و تصویر جالبی از آنچه در صحنۀ سیاست آمریکا و جهان می گذارد ترسیم می کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

    • نوع کالا
    • دسته بندی
    • موضوع اصلی
    • موضوع فرعی
    • نویسنده
    • مترجم
    • نشر
    • شابک
    • زبان کتاب
    • قطع کتاب
    • جلد کتاب
    • تعداد صفحه
    • وزن
    • نوبت چاپ
    • سال انتشار
    • فارسی
    • رقعی
    • شومیز
    • 558 صفحه
    • 540 گرم
    • 2
    • 1402

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب هرگز یک قدم هم پا پس نکش اثر مایک پمپئو

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب هرگز یک قدم هم پا پس نکش از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب هرگز یک قدم هم پا پس نکش از آن خود کرده است:

• پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز

معرفی کتاب هرگز یک قدم هم پا پس نکش:

کتاب هرگز یک قدم هم پا پس نکش خاطرات مایک پمپئو وزیر خارجهٔ دولت ترامپ است که چهار سال عضو تیم امنیت ملی دولت آمریکا بود. این کتاب در سال 2022 منتشر شد. مایک پمپئو به خوبی توانسته آمال ایدئولوژیک خود را در قالب این خاطرات در کتاب به تصویر بکشد. او در این خاطرات از مهم‌ترین پیشرفت‌های سیاست خارجی دولت ترامپ و نقش خودش در این وقایع می‌گوید. پمپئو بخش قابل‌توجهی از خاطراتش را نیز به روابط ایالات متحده و عربستان سعودی اختصاص داده و از نیاز به روابط نزدیک با ریاض دفاع می‌کند.

واکنش‌های جهانی به کتاب هرگز یک قدم هم پا پس نکش:

«مایک یک قهرمان واقعی آمریکایی است و کشور آمریکا با خدمات او بهتر شده است. جهان در حال تغییر است و او در این کتاب داستان این تغییر را روایت می‌کند.» - مارک اندرسن

«مایک یک میهن‌پرست و یک رهبر واقعاً بااستعداد است و آژانس را در یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین دوره‌های تاریخ آمریکا رهبری کرد. توانایی بی‌نظیر او در ایجاد و رهبری تیم‌ها به شیوه‌ای بسیار موفق از طریق چالش‌های استراتژیک پیچیده، فوق‌العاده بود. اقدامات مایک همیشه بر دستیابی به بهترین نتایج برای مردم آمریکا متمرکز بود.» - تام هیگینز، افسر بازنشستهٔ سازمان اطلاعات مرکزی

«هرگز یک قدم هم پا پس نکش روایت آقای پمپئو از وضعیت آمریکا و دشمنانی‌ست که با آن روبه‌رو است. این کتاب بسیار جذاب و هیجان‌انگیز و در مواقعی وحشتناک است. اگر به جایگاه آمریکا در دوره‌ای از بحران‌های به‌ظاهر بی‌پایان اهمیت می‌دهید یا می‌خواهید از وضعیت واقعی آمریکا آگاه شوید حتماً این کتاب را بخوانید.» - ایان هیریسی علی، مؤسسهٔ هوور، دانشگاه استنفورد

چرا باید کتاب هرگز یک قدم هم پا پس نکش را بخوانیم؟

کتاب هرگز یک قدم هم پا پس نکش خاطرات مایک پمپئو است که مطالعهٔ آن بینشی از سیاست خارجی ایالات متحده در دوران دولت ترامپ به دست می‌دهد. پمپئو در این کتاب از اعتقادات شخصی خود گفته و به صراحت نظرات خود در مورد سیاست بین‌المللی را مورد بحث قرار می‌دهد و چالش‌ها و موفقیت‌هایش در وزارت امور خارجه را منعکس می‌کند.

تحلیلی بر کتاب هرگز یک قدم هم پا پس نکش‌:

به‌عنوان تنها عضو چهار سالهٔ سازمان امنیت ملی آمریکا و دولت رئیس‌جمهور ترامپ، مایک پمپئو در کتاب هرگز یک قدم هم پا پس نکش از تاثیرگذاری شخص خودش در ایجاد رابطه با رهبر کره شمالی و ورود به مساله بحران هسته‌ای این کشور گفته است. پمپئو به جد اعتقاد دارد که از اصول بنیادین آمریکا و ایمان مسیحی‌اش برای دست یابی به صلح در خاورمیانه بهره گرفته است. او در کتاب هرگز یک قدم هم پا پس نکش توضیح می‌دهد که چطور ترامپ را از مذاکره با ایران منصرف کرد، او در این کتاب از دیدگاه‌های ایران‌ستیزانه خودش و دونالد ترامپ صحبت می‌کند. پمپئو همچنین در این کتاب دیدار با رهبرهای مختلف دنیا، دیدار با ترامپ و اختلافاتش با دیگر اعضای کابینهٔ ترامپ را روایت کرده است. او از تحلیل  ژئوپلیتیکی می‌گوید که چطور توانست به دولت ترامپ کمک کرد تا رویکرد «اول آمریکا» را ایجاد کند که خرد واشنگتن را بر هم زد و او را به بدترین کابوس دشمنان آمریکا تبدیل کرد.

اگر از خواندن کتاب هرگز یک قدم هم پا پس نکش لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• خیلی زیاد اما همیشه ناکافی اثری از مری.ال ترامپ، برادرزادهٔ دونالد ترامپ چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده است. او در این کتاب با رویکردی روانشناختی به تحلیل ریشه‌های کودکی و خانوادگی خانوادهٔ ترامپ پرداخته است و دونالد ترامپ را یک جامعه‌ستیز و دچار ناهنجاری‌های متعدد معرفی می‌‌کند.

• یدک کتابی از پرنس هری، شاهزادهٔ بریتانیا است. این کتاب خاطرات پرنس هری از دوران کودکی تا بزرگسالی‌اش است و در این کتاب از رازهای زیادی پرده برداشته است. او در این کتاب از دورانی می‌گوید که در جنگ افغانستان شرکت داشته است و توضیح می‌دهد چطور در مورد کشتن افراد زیادی در افغانستان احساس شرم می‌کند. از نظر رسانه‌های این کتاب، عجیب‌ترین کتابی‌ست که به‌دست یکی از اعضای خاندان سلطنتی نوشته شده است.

• رونالد ریگان اثر دیوید برن استاد تاریخ دانشگاه باتیست کالیفرنیا است. ریگان هنرپیشهٔ سابق و چهلمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بود و نویسنده در این کتاب از زندگی رونالد ریگان از دوران کودکی تا نوجوانی و رسیدن به ریاست‌‌جمهوری می‌گوید.

دربارۀ مایک پمپئو‌: وزیر امور خارجهٔ ایالات متحده

هرگز یک قدم هم پا پس نکش

مایکل آر. پمپئو به عنوان هفتادمین وزیر امور خارجهٔ ایالات متحده و مدیر آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده خدمت کرد و برای چهار دوره در کنگره به نمایندگی از ناحیهٔ چهارم کانزاس انتخاب شد. او یکی از همکاران برجسته در مؤسسهٔ هادسون است که در آنجا بر ارتقای امنیت ملی ایالات متحده، رهبری فناوری و مشارکت جهانی تمرکز دارد. مایک در سال 1986 از آکادمی نظامی ایالات متحده در وست پوینت فارغ‌التحصیل شد و به‌عنوان افسر سواره‌نظام در ارتش ایالات متحده خدمت کرد و نیروهایی را رهبری کرد که در پردهٔ آهنین گشت‌زنی می‌کردند و به درجهٔ کاپیتانی رسید. او در سال 1991 ارتش را ترک کرد و سپس از دانشکدهٔ حقوق هاروارد فارغ‌التحصیل شد و سپس سردبیر مجلهٔ حقوق هاروارد شد. بعد از آن تقریباً یک دهه پیشروی دو تجارت تولیدی در جنوب مرکزی کانزاس بود، او ابتدا در صنعت هوافضا و سپس ساخت تجهیزات حفاری و تولید انرژی کار کرد. این دو شرکت مشاغل با کیفیت بالا را برای صدها شهروند کانزاس فراهم کردند.

زندگی حرفه‌ای مایک پمپئو:

در سال 2010، مایک شاهد رشد دولت بود و تصمیم گرفت برای کنگره نامزد شود. او برنده شد و سه بار دیگر به نمایندگی از جنوب مرکزی کانزاس انتخاب شد. مایک به‌رغم این‌که فردی خارجی و نسبتاً جوان بود نقش مهمی در کمیته‌های اطلاعاتی مجلس نمایندگان داشت و برای حفظ امنیت سربازان و دیپلمات‌های آمریکایی تلاش می‌کرد. او پس از مدتی مدیر آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده شد و این همان شانس او برای دفاع از ارزش‌های آمریکا بود. او جمع‌آوری اطلاعات و عملیات‌ها را بهبود بخشید و اطمینان حاصل کرد که رهبران آمریکایی بهترین اطلاعات را در جهان برای اتخاذ تصمیماتی در دسترس داشته باشند. رئيس‌جمهور دونالد ترامپ سخت‌کوشی پمپئو را دید و تصمیم گرفت او را هفتادمین وزیر امور خارجهٔ آمریکا کند. مایک به عنوان دیپلمات ایالات متحده و مذاکره‌کنندهٔ اصلی رئیس‌جمهور ترامپ، به تدوین سیاست خارجی ایالات متحده بر اساس آرمان‌های بنیان‌گذاران این کشور پرداخت. مایک تأکید ویژه‌ای بر تجدید اتحاد با متحدان کلیدی از جمله هند، ژاپن، استرالیا و کره‌جنوبی کرد و بزرگ‌ترین گردهمایی حقوق بشری که تاکنون در وزارت امور خارجه برگزار شده، تحت رهبری او برگزار شد. مایک همچنین تیمی را در پی همه‌گیری کرونا رهبری کرد که بزرگ‌ترین تلاش جهانی آمریکا به حساب می‌آمد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی