گذر از شکاف بازارهای بزرگ

(0)
نویسنده:

2,100,000ریال

1,890,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
164

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب گذر از شکاف بازارهای بزرگ

انتشارات برآیند منتشر کرد:
آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده‌اید که چرا برخی از محصولات با فناوری پیشرفته ورود پرشوری به بازار دارند، اما قبل از اینکه همۀ سهم بازار را از آن خود کنند، ناگهان ناپدید می‌شوند؟ جفری مور نویسندۀ گذر از شکاف (Crossing the Chasm) در کتابش به این پرسش مهم پاسخ می‌دهد. او از «شکافی» صحبت می‌کند که بازار اولیه را از بازار اصلی جدا می‌کند.

گذر از شکاف نوعی استراتژی بازاریابی و فروش است. در این استراتژی به شکافی اشاره می‌شود که بین اولین مشتریان هر فناوری جدید و عمدۀ مشتریان آن وجود دارد. چالش بازاریابان و تیم‌های فروش، عبور از این شکاف و نفوذ موفقیت‌آمیز به بازار اصلی است. جفری مور، استدلال می‌کند که در چرخۀ حیات پذیرش فناوری پنج دسته مشتری متفاوت وجود دارد: نوجویان، پذیرندگان آغازین، اکثریت پیش‌گام، اکثریت پیرو و دیرپذیرندگان.

نوجویان و پذیرندگان آغازین، اولین کسانی هستند که از فناوری‌های جدید استقبال می‌کنند و تمایل بیشتری به ریسک‌کردن و آزمایش محصولات جدید دارند. اکثریت پیش‌گام که نمایانگر بخش عمده‌ای از بازار هستند، محافظه‌کارتر و محتاط‌ترند. آن‌ها به شواهد و مدارک بیشتری نیاز دارند تا حاضر شوند خرید کنند. اینجاست که شکاف ظاهر می‌شود، زیرا عبور از آن نیازمند رویکردی متفاوت با رویکرد پذیرندگان آغازین است. کلید عبور از شکاف، تمرکز بر بازار هدف یا بخش خاصی از آن است. این بخش، کوچک‌تر و پذیراتر و نشان‌دهندۀ جایگاهی برای گسترش و ورود به بازار گسترده‌تر است. پس از شناسایی این بازار باید کوشید که با ایجاد ارزش برای مشتری، نیازها و نگرانی‌های خاص او را رفع کرد. به‌طور کلی، نکتۀ مهم گذر از شکاف این است که بازاریابی و فروش موفق محصولات نوآورانه نیازمند درک عمیق از بازار هدف و تمایل به انطباق و تنظیم استراتژی است.

کتاب گذر از شکاف نوشتۀ جفری مور در درجۀ اول برای متخصصان و سازمان‌های درگیر در بازاریابی و فروش محصولات با فناوری پیشرفته مفید است. این کتاب به‌طور خاص بر چالش‌هایی تمرکز می‌کند که شرکت‌ها هنگام انتقال از پذیرندگان اولیه و نوجویان به مشتریان اصلی با آن‌ها مواجه هستند. این کتاب به‌ویژه برای افراد مشغول در حوزۀ فناوری، از جمله کارآفرینان، مدیران محصول، بازاریابان و فروشندگان مرتبط است. این کتاب بینش‌ها و استراتژی‌های ارزشمندی را برای موقعیت‌یابی، راه‌اندازی و مقیاس‌بندی مؤثر محصولات با فناوری پیشرفته در بازار ارائه می‌دهد.

در حالی که تمرکز اصلی کتاب گذر از شکاف بر بخش فناوری است، اصول و استراتژی‌های موردبحث می‌تواند برای سایر صنایعی که نوآوری را تجربه می‌کنند و با چالش‌هایی برای به‌دست‌آوردن پذیرش جریان اصلی بازار روبه‌رو هستند نیز کاربردی باشد. به‌طور کلی، گذر از شکاف منبعی ارزشمند برای همۀ کسانی است که درگیر ارائۀ محصولات با فناوری پیشرفته به بازار و پیمایش پیچیدگی‌های فرایند پذیرش است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی