30بوک
کتاب عمومی
فلسفه
عرفان
پایان ناخرسندی ژاك لكان و ظهور جامعه ‌ی لذت

پایان ناخرسندی ژاك لكان و ظهور جامعه ‌ی لذت

(0)
نویسنده:

2,500,000ریال

2,250,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
366

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پایان ناخرسندی ژاك لكان و ظهور جامعه ‌ی لذت

انتشارات ققنوس منتشر کرد:
هرچند مارکسیسم بیشترین روشنگری را در زمینه روی‌گردانی از جامعه سنتی و روی آوردن به مدرنیته انجام داده است، درک ماهیت گذار از جامعه بازداری به جامعه لذت نیازمند بینش روان‌کاوی است. نکته اساسی‌ای که باید درباره جامعه لذت بازشناخت این است که جستجوی لذت همواره در آن نافرجام بوده است. جامعه نه‌تنها لذتی را که وعده داده فراهم نکرده بلکه آن را بیش از پیش دسترس‌ناپذیر ساخته است. آنچه جامعه لذت آشکار می‌سازد امکان‌ناپذیری هر گونه تجربه مستقیم لذت است: اگر تلاش کنیم لذت را مستقیماً تجربه کنیم، ناگزیر آن را از دست می‌دهیم.
مک‌گوان در فصل نخست این کتاب بین جامعه بازداری و جامعه لذت تمایز می‌گذارد و سپس شاخصه‌های مختلف جامعه لذت و پیامدهای روی‌گردانی از جامعه بازداری و روی‌آوری به جامعه لذت فرمایشی را می‌کاود. او با تکیه بر آرای لکان و ژیژک در حوزه آثار گوناگون ادبی و سینمایی به کاوش شاخصه‌هایی می‌پردازد که در دگرگونی نظم اجتماعی موثرند.
تاد مک‌گوان پروفسور دانشگاه ورمونت است. او در مطالعات خود بر فلسفه هگل، روان‌کاوی، و اگزیستانسیالیسم متمرکز بوده و درباره فصل‌های مشترک این حوزه‌های اندیشه با سینما تامل کرده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی