تعارض

(0)

1,800,000ریال

1,620,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
40

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تعارض

انتشارات میردشتی منتشر کرد :

کتاب تعارض (چرا در تله میافتیم، چگونه از آن بیرون برویم؟) به قلم آماندا ریپلی و با ترجمه مهدی قراچه داغی نگاشته شده. در معرفی کتاب نیز آمده:
وقتی در خانه با همسرمان اختلاف‌نظر پیدا می‌کنیم و کارمان به مخالفت و درگیری می‌کشد، متوجه نیستیم که در واقع، کار به تعارض کشیده است. البته تنها در جمع خانواده نیست که این وضع شکل می‌گیرد، چراکه درسازمان‌های کاری و شرکت‌ها و موسسات مختلف هم شاهد چنین اوضاعی هستیم.
این مطلب در کتاب تعارض بحث و بررسی می‌شود و راهکارهای بسیار موثری برای جلوگری از صدمات ناشی از این تعارض‌ها که هم کارکنان و هم صاحبان سازمان ها با آن درگیرند پیشنهاد می‌شود. ضمن اینکه باید توجه داشت تعارض همیشه بد نیست، بلکه جنبه های مفید گوناگون هم دارد. اشخاص موفق در روابط زناشویی و محیط های کاری کسانی‌اند که این دو نوع تعارض را از هم تمیز دهند و در هر زمینه، روش و رفتاری مناسب را به کار گیرند.
برشی از کتاب
این کتابی درباره‌ی نیروی مرموزی است که سبب می‌شود مردم در منازعات ایدئوژیکی،کلاه‌برداری‌های سیاسی و خشونت‌ها گروه‌های خلاف کار عقل‌شان را از دست بدهند. نیرویی که سبب می‌شود شب‌ها بیداری بکشیم و با همکاران، خواهران و برادرمان و سیاست‌مدارانی که هرگز آن‌ها را ملاقات نکرده‌ایم در تعارض و اختلاف قرار بگیریم.
تعارض بزرگ متفاوت از اصطکاک مفید، تعارض سالم است. این یکی تعارض خوب است، نیرویی است که سبب می‌شود ما انسان‌های بهتری شویم. تعارض خوب با بخشودن تفاوت دارد، رابطه‌ای با تسلیم‌شدن ندارد، می‌تواند پر استرس باشد، می‌تواند ما را عصبانی کند اما شان و منزلت ما دست‌نخورده باقی می ماند. در تعارض خوب به روی واقعیت‌ها گشوده باقی می مانیم، به این شکل که هرگز نمی‌گویی ما از همه چیز در همه مواقع با خبریم، بدین معنا نیست که ما جواب هه‌چیز را می‌دانیم، بدین معنا نیست که همه‌ی ما در پیوند و اتصال با هم هستیم. ما به تضاد سالم احتیساج داریم تا بتوانیم از خود دفاع کنیم، یکدگیر را بفهمیم. در راه بهتر‌شدن قدم برداریم. امروزه ما به آن بیشتر احتیاج داریم و نه کمتر.
در تضاد بزرگ، برعکس، زمانی اتفاق می‌افتد که خوب در برابر بد قرار می‌گیرد، شرایطی است که ما «ما» می‌شویم و آن‌ها «آن‌ها».در تضاد بزرگ قواعد و قوانین طبیعی برای درگیری وجود خارجی ندارد. در این شرایط هر رویارویی با طرف دیگر، به هر شکلی که باشد، بار بیشتری پیدا می‌کند. مغز به شکل دیگری کار می‌کند و رفتار متفاوتی نشان می‌دهد. ما به شکلی فزاینده به بارتری خود اعتماد می‌کنیم و هر زمان با آن بیشتر از ناحیه‌ی طرف مقابل گیج و سردرگم می‌شویم. وقتی با آن‌ها رودررو می‌شویم، به شکل شخصی یا تلفنی، احساس می‌کنیم به نفس‌مان تنگ شده است، احساس فشار می کنیم، عصبانی می‌شویم و تحت تاثیر حرف و رفتار طرف مقابل خشمین می‌گردیم.
کتاب تعارض در «انتشارات کتابسرای میردشتی» به چاپ رسیده است. برای مطالعه بیشتر در مورد این کتاب و هم‌چنین دانلود کتاب تعارض به این صفحه رجوع کنید. هم‌چنین به صفحه روان‌شناسی می‌توانید سایر کتاب های این حوزه را مطالعه کنید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی