30بوک
کتاب عمومی
فرهنگ، مرجع و دایرة المعارف
فرهنگ و مرجع
دایره المعارف مصور جادوگری و جادوگران

دایره المعارف مصور جادوگری و جادوگران

(0)

25,000,000ریال

22,500,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1375

علاقه مندان به این کتاب
20

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دایره المعارف مصور جادوگری و جادوگران

انتشارات سایان منتشر کرد:
پروفسور سوزانا لیپسکام، نویسنده، برنامه‌ساز تلویزیون، استاد برنده‌ی جایزه‌ی رشته‌ی تاریخ در دانشگاه روهامپتون و عضو «انجمن سلطنتی تاریخ» و «آکادمی آموزش عالی» است. تحقیقاتش بر تاریخ انگلستان و فرانسه‌ی سده شانزدهم تمرکز دارد. حوزه‌ی علاقه‌مندی‌های خاصش عبارت‌اند از نقاط تلاقی تاریخ ادیان، جنسیت، سیاست، اجتماع، روان شناسی، زندگی زنان معمولی، مذهب، ازدواج و تمایلات جنسی و حوزه‌های جادوورزی و محاکمه جادوگران. تا‌کنون، پنج کتاب از لو در مقام نویسنده و یک کتاب در مقام همکار نویسنده منتشرشده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب دایره‌المعارف مصور جادوگری و جادوگران اثر سوزانا لپیسکام

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

دایره‌المعارف مصور جادوگری و جادوگران از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

دایره‌المعارف مصور جادوگری و جادوگران از سایت آمازون امتیاز 4.8 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی دایره‌المعارف مصور جادوگری و جادوگران:

دایره‌المعارف مصور جادوگری و جادوگران اثر سوزانا لپیسکام مورخ تاریخ انگلیسی دربارهٔ باورهای جادویی و علوم خَفیه است. این کتاب اولین‌بار در سال 2020 منتشر شد و تاریخچه‌ای خارق‌العاده و جالب از بحث‌برانگیزترین موضوعات جهان را ترسیم می‌کند. این کتاب همهٔ تاریخ جادو و جادوگران را در برمی‌گیرد. از پرستش حیوانات باستانی، جادوگری و شمن‌گرایی، کیمیاگری و پیشگویی گرفته تا جادوورزی مدرن و بازگشت جادو و جادوگری به ادبیات، سینما و تلویزیون در قرن بیست‌ویکم را در این کتاب بخوانید.

واکنش‌های جهانی به دایره‌المعارف مصور جادوگری و جادوگران:

«کتاب دایره‌المعارف مصور جادوگری و جادوگران یک مرور کلی از تاریخ جادو است که بیشتر بر جادوگری و جادوگران متمرکز شده است. نثر این کتاب بسیار ساده است و تصاویر جالب رنگی آن بسیار برای خوانندگان جذاب است.» - بوک‌لیست

چرا باید کتاب دایره‌المعارف مصور جادوگری و جادوگران را بخوانیم؟

با مطالعهٔ این کتاب با تاریخ فریبندهٔ جادوگری، جادو و خرافات در طول قرن‌ها آشنا شوید. این کتاب جامع‌ترین تاریخچهٔ مصور دربارهٔ جادو، جادوگری و جادوگران است. با خواندن این کتاب درک بهتری از ریشه‌های جادوگری خواهید داشت و متوجه می‌شوید که چرا اجداد ما به خرافات باور داشتند و از جادو و جادوگری می‌ترسیدند. خواندن این کتاب را به هر کسی که به معنویت‌گرایی، ماوراءالطبیعه، جادو و تلاقی تاریخ، جادو و معنویت علاقه‌مند است توصیه می‌کنیم.

جملات درخشانی از دایره‌المعارف مصور جادوگری و جادوگران:

«مردمان میان‌رودان باستان ـ سرزمینی میان دو رودخانه‌ی دجله و فرات در عراق امروزی ـ در جهانی سرشار از آیین‌های جادویی زندگی می‌کردند. سومری‌ها، آشوری‌ها و بابلی‌ها همواره از جن‌گیرها و طالع‌بین‌ها برای محافظت در برابر موجودات فراطبیعی بدنهاد و اطلاع از رویدادهای آینده کمک می‌گرفتند. از عصر سومری‌ها که نخستین شهرها را در حدود 4000 قبل از میلاد بنیان نهادند، تا عصر بابلی‌ها، در بازه‌ای بیش از سی‌هزار سال، میان‌رودان سرزمینی بود که در آن جادو بخشی از زندگی روزمره‌ی مردمان به حساب می‌آمد. در مجمع ایزدانِ رسمی مردمان میان‌رودان، علاوه بر خدایانی چون اِنلیل، ایزد آسمانِ آشوری و اِئا، ایزد خرد، مجموعه‌ای از دیوها هم حضور داشتند، از جمله لاماشتو که زنان باردار را تهدید می‌کرد و نامْتارو، دیو عذاب و مصیبت که باید از آن‌ها دلجویی می‌کردند و خشم‌شان را فرو می‌کاستند. پدیده‌های طبیعی مثل سیل و رعدوبرق یا بیماری‌های همه‌گیر، به‌رغم پیشرفت‌های مردمان میان‌رودان، از نظر علمی قابل‌فهم نبودند، و بنابراین مردم در همه‌ی سطوح جامعه توضیحات فراطبیعی را ترجیح می‌دادند. اعتقاد بر این بود که مصایب و بلایا، یا ناشی از مامیتو است (نفرین‌های ساحره‌ها) یا از سوی قربانیانی که (گاه ناآگاهانه) مرتکب گناهِ ناخشنودسازی خدایان می‌شوند، یا ناخواسته نشانه‌های الهی را نادیده می‌گیرند.»

«مردمان نورس به نوژن‌های فراوانی باور داشتند که همگی زن بودند و اِلف‌ها و دُورف‌ها را شامل می‌شدند. با این حال، سه نوژن اصلی، در چاه اُرد (سرنوشت) در آسگارد، منزلگاه خدایان، زندگی می‌کردند. این سه، آب این چاه را تا پای بزرگ‌ترین درخت جهان موسوم به «ایگدِراسیل» حمل می‌کردند تا به آن طراوت و شادابی ببخشند. درخت ایگدِراسیل، محل تلاقی قلمروهای خدایان، انسان‌‌ها، غول‌ها و مردگان بود. این سه نوژن، پای ایگدِراسیل می‌نشستن دو ریشه‌های آن را همچون تاروپاد پارچه به هم می‌بافتند و به این ترتیب، سرنوشت هر موجود زنده‌ای را می‌آفریدند. این سیطره‌ی بر سرنوشت، آن‌ها را حتی از خدایان نیز قدرتمندتر می‌ساخت، طوری که می‌توانستند نیروهای نیکی و شرارت باشند. اعتقاد بر این بود که نوژن‌ها در هنگام تولد هر کودکی بر بالین او حاضر می‌شدند تا سرنوشتش را مشخص کنند. به مادری که نوزاد را به دنیا آورده بود، «نوژن ناگرِتور» (کاچیِ مخصوص نُورن‌ها) می‌دادند. وقتی مادر کاچی را می‌‌چشید، دیگران به نوژن‌ها توصیه می‌کردند که سرنوشت نیکویی برای نوزاد رقم بزنند. می‌گویند این سه نورن، الهام‌بخش خلق ساحره‌های نمایشنامه‌ی «مکبثِ» شکسپیر بوده‌اند که پیشگویی‌هایشان سرنوشتی فاجعه‌بار برای مکبث رقم زد.»

«برخی نشانه‌ها و نمادها را خودِ جادوگران یهودی خلق می‌کردند، اما بیش‌ترشان از فرهنگ‌های دیگر آمده بود. شناخته‌شده‌ترین‌شان «کاراکتریا» است؛ برگردان عبری Charaktêres که واژه‌ای یونانی است برای اشاره به نمادهایی شبیه حروف الفبا که معمولاً از چند خط با دایره‌های کوچک ساخته می‌شوند. اعتقاد بر این بود که این نمادها ذاتاً قدرت‌های اسرارآمیزی دارند. «کاراکتریا» اغلب در متون کابالیستی قرون وسطا دیده می‌شود، اما خاستگاه‌هایش دست‌کم به هفتصدسال پیش از پیدایش کابالا در سده‌ی سیزدهم می‌رسد. اعتقاد بر این است که حدود هزار و پانصدسال پیش وارد سُنت سِحر و جادوی یهودیان شده است. هیچ‌کس با اطمینان نمی‌داند خاستگاه دقیقش کجاست. برخی گمان می‌کنند که از هیروگلیف‌های مصری مشتق شده و برخی دیگر خاستگاهش را به خط میخی اقوام میان رودان می‌رسانند، اما محتمل‌ترین منبع، کتب و متون سِحر و جادوی یونان باستان است. برخی‌شان شبیه نشانه‌هایی هستند که در پاپیروس‌های یونانی و سنگ‌های قیمتی جادویی یافته‌اند، در حالی‌ که برخی دیگر به نظر می‌رسد حروف الفبای یونانی و عبری باشند که دایره‌هایی به بالایشان افزوده شده است. این نمادها در طول سده‌ها حفظ شده‌اند، چون اعتقاد بر این بود که کتابت و رونوشت گرفتن دقیق و بی‌کم‌وکاست از نوشته‌های جادویی بسیار مهم و حیاتی است. این نمادها طوری ماندگار شده‌اند که زبان‌های معمول همیشه در حال تغییر نشدند.»

دربارهٔ دایره‌المعارف مصور جادوگری و جادوگران‌:

کتاب دایره‌المعارف مصور جادوگری و جادوگران گزارشی جامع از جادو، خرافات، افسانه‌ها و مسائل ماورالطبیعی در طول تاریخ است. با خواندن این کتاب با افسانه‌های ژاپنی، جادوگران هندی و تفاوت‌های بین جادوی سیاه و سفید آشنا خواهید شد. نویسنده سعی دارد تا حقیقت پشت افسانه‌های رایج مانند داستان‌های عروسک‌های وودو و اویجا را نیز در این کتاب آشکار کند و نویسنده در ادامه شیفتگی رایج انسان‌ها به طلسم‌ها، خرافات و مسائل ماوراء‌الطبیعی را مورد بررسی قرار داده است. بررسی ویژگی‌های ویژه در جنبه‌های جادو، مانند استخوان‌های اوراکل چین باستان، شوالیه‌های معبد و جادو در فیلم‌ها و همچنین بررسی گیاهان و معجون‌هایی مانند ترنجبین و بلادونا نیز از جمله موضوعات جذاب این کتاب است و نویسنده در کنار تمام این مطالب به بررسی تاریخچهٔ پیشگویی، طالع‌بینی، کف بینی و تاروت نیز پرداخته و در ادامه به جادو در ساختارهای برخی ادیان نیز اشاره کرده است. از دیگر ویژگی‌های این متن جذاب می‌توان به 500 تصویر تمام رنگی کتاب اشاره کرد که به موضوع کتاب جان بخشیده‌اند. کتاب دایره‌المعارف مصور جادوگری و جادوگران‌ مقدمه‌ای عالی بر جادو و جادوگری محسوب می‌شود.

بخشی از فهرست مطالب کتاب دایره‌المعارف مصور جادوگری و جادوگران‌

• پیدایش آیین و مناسک؛ سِحر و جادو در عصر پیشاتاریخ
• جادو در همه‌ی شئون بشر؛ سِحر و جادو در میان‌‌رودان
• نیروی جهان‌گستر؛ سِحر و جادو در مصر باستان
• طلسم‌هایی برای زندگی پس از مرگ
• معجزات و جادوی ممنوعه؛ سِحر و جادوی باستانی عبرانیان
• قدرت مُغ‌ها؛ سِحر و جادو در ایران باستان
• استمداد از خدایان؛ سِحر و جادو در یونان باستان
• تفسیر اراده‌ی خدایان؛ طالع‌بینی در یونان باستان
• جادو و اسطوره‌های یونان باستان
• قدرت حکومت. علم و خرافات؛ سِحر و جادو در روم باستان
• پوشیده از هاله‌ای از رمز و راز؛ فرقه‌های سرّی
• گیاهان شفابخش
• اکسیرهای حیات و ممات؛ سِحر و جادو در چین باستان
• در تمنای هماهنگی و همسازی با کائنات؛ پیشگویی چینی
• وزارت جادوگری؛ سِحر و جادو در ژاپن باستان
• دانش ایزدان؛ سِحر و جادو در هند باستان
• چرخه‌ی کیهان؛ سِحر و جادو در تمدن مایا

اگر از خواندن کتاب دایره‌المعارف مصور جادوگری و جادوگران‌ لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• دایره‌المعارف مصور ادیان جهان اثر جان باکر دربارهٔ دین‌های مختلف جهان است. دین بر تمامی ابعاد زندگی انسان تأثیر گذاشته است و هزاران سال است که انسان‌ها در پی کشف معنی و حقیقت وجود خویش به به دین رسیدند. با کمک این کتاب با تاریخ دین و دین‌داری آشنا خواهید شد و دربارهٔ مردمانی خواهید آموخت که هزاران سال پیش با باورها و اعتقادات مشترک گرد هم جمع می‌شدند و به عبادت و مراقبه می‌پرداختند.

• دایره‌العمارف مصور تاریخ جهان اثر آدام هارت دیویس و شما را با بیشتر مباحث تاریخ صدسالهٔ تمدن مصر باستان آشنا می‌کند. این کتاب شامل دوره‌های مهم اصطلاحات مذهبی اروپای قرن هفدهم و انقلاب سدهٔ نوزدهم نیز می‌شوید و به تاریخ‌ جنگ‌هایی مثل جنگ داخلی انگلستان یا انقلاب روسیه نیز پرداخته است.

دربارۀ سوزانا لیپسکام‌: مورخ انگلیسی

دايره المعارف مصور جادوگري و جادوگران

پروفسور سوزانا لیپسکام مورخ، نویسنده، گویندهٔ رادیو و تلویزیون و استاد تاریخ دانشگاه روهامپتون است که تاکنون جوایز زیادی برنده شده است. او یکی از اعضای انجمن سلطنتی تاریخ و عوض آکادمی آموزش عالی است که عمدهٔ تحقیقاتش بر قرن شانزدهم، تاریخ انگلستان و فرانسه متمرکز است و او به‌ویژه، به تلاقی موضوعاتی مانند مذهب، جنسیت، سیاست، اجتماع و روان بر زندگی عادی زنان، ایمان، ازدواج، تمایلات جنسی، جادوگری و محاکمهٔ جادوگران علاقه‌مند است. او تا به امروز پنج کتاب تاریخی نوشته است و در کتابی دیگر دستیار نویسنده بوده است. مقالات او در روزنامه‌های مختلف بریتانیا منتشر شده است و ستونی منظم برای مجلهٔ «تاریخ امروز» دارد. او تاکنون در 18 مجموعه مستند تاریخی تلویزیونی برای شبکه‌های بی‌بی‌سی و نشنئال جئوگرافیک حضور داشته است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی