30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
رمان خارجی
سیب ‌ها هرگز نمیافتند

سیب ‌ها هرگز نمیافتند

(0)

4,440,000ریال

3,996,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
336

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سیب ‌ها هرگز نمیافتند

انتشارات آموت منتشر کرد:
اگر مادرتان گم شده باشد، به پلیس اطلاع می‌دهید؟ حتی اگر پدرتان مظنون اصلی باشد؟
این دوراهی بزرگ پیش روی فرزندان خانواده دیلانی قرار گرفته است. خانواده‌ی دیلانی انسان‌های متشخصی در جامعه هستند. همه به والدین این خانواده، جوی و اِستن، غبطه می‌خورند. در زمین تنیس عالی هستند و ارتباط‌شان خارج از زمین بی‌نظیر است. حالا بعد از پنجاه سال زندگی مشترک، آکادمی تنیس خود را فروخته‌اند و آماده‌ی سال‌های طلایی زندگی‌شان هستند. اما چرا همه چیز خراب می‌شود؟ دختری ناشناس به نام ساوانا ناگهان دَرِ خانه‌یِ دیلانی‌ها را می‌زند و زندگی همه‌ی اعضای خانه را به چالش می‌کشد. ساوانا آینه‌ای از خطاهای ریز خانواده‌ی دیلانی است که عقده‌ی بزرگی در زندگی اطرافیان ایجاد کرده است.
موریارتی نشان می‌دهد عشق گاهی سخت است، و اشتباه در زندگی لازم است، و آسیب رساندن به خانواده اجتناب‌ناپذیر است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب سیب‌ها هرگز نمی‌افتند اثر لیان موریارتی

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

سیب‌ها هرگز نمی‌افتند از سایت گودریدز امتیاز 3.8 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

سیب‌ها هرگز نمی‌افتند از سایت آمازون امتیاز 4.2 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب سیب‌ها هرگز نمی‌افتند از آن خود کرده است:

• نامزد دریافت جایزهٔ بهترین رمان معمایی و هیجان‌انگیز سال 2021 در گودریدز

معرفی رمانِ سیب‌ها هرگز نمی‌افتند:

لیان موریاتی نویسندهٔ استرالیایی سرشناس را دنیا با رمان «دروغ‌های کوچک بزرگ» می‌شناسد؛ رمانی که سال 2017 سریالی با اقتباس از آن و با همین نام از شبکهٔ اچ‌بی‌اُ ساخته و پخش شد.  با بازی نیکول کیدمن  و موفقیت این سریال سبب شد نامِ این نویسنده بر سر زبان‌ها بیفتد. سیب‌ها هرگز نمی‌افتند، رمانی دیگر از این نویسنده است که سال 2021 منتشر شد و پس از انتشار خیلی زود به لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز راه‌ یافت. موریاتی در این رمان به موضوعاتی مانند ازدواج و رابطهٔ بین خواهرها و برادرها پرداخته و نشان می‌دهد چگونه افرادی که دوست‌شان داریم ممکن است عمیق‌ترین آسیب‌ها را به ما وارد کنند.

واکنش‌های جهانی به رمانِ سیب‌ها هرگز نمی‌افتند:

«لیان موریارتی در این کتاب بی‌نظیر است و برگ برندهٔ خود را رو کرده است.» - آسوشیتیدپرس

«شوخ‌طبعی معروف موریارتی و جهان‌بینی هوشمندانه‌اش دربارهٔ خانواده‌ها موجب خلق یک داستان سرگرم‌کننده و پیچیده شده است که تا آخرین صفحه شما را مجبور می‌کند حدس جدیدی دربارهٔ پایان داستان بزنید.» - ریل سیمپل

«بازی، شروع، قتل. کتاب معمایی جدید موریارتی ترکیبی از مشکلات زناشویی، کلاهبرداری، یک قتل و تنیس حرفه‌ای است. هر آنچه موریارتی لمس می‌کند به طلا تبدیل می‌شود.» - اینترتیمنت ویکلی

«موریارتی هنگام نگارش این کتاب در اوج هنر نویسندگی‌اش است. هیچ سرنخی در داستان رها نمی‌شود، حتی اتفاقات فصل پایانی کتاب.» - بوک‌لیست

چرا باید رمانِ سیب‌ها هرگز نمی‌افتند را بخوانیم؟

موریارتی در رمان‌های پیشین خود نیز به مشکلات خانوادگی پرداخته بود و این بار نشان می‌دهد که چقدر عشق ورزیدن حتی به اعضای خانواده نیز ممکن است گاهی سخت باشد و چقدر ممکن است یک اشتباه، شما را به دردسر بیندازد و آسیب‌رساندن به خانواده ممکن است اجتناب‌ناپذیر باشد.

خلاصهٔ رمانِ سیب‌ها هرگز نمی‌افتند‌:

به‌نظرتان شما برای حفظ خانوادهٔ خود دست به چه‌کاری می‌زنید؟ رمانِ سیب‌ها هرگز نمی‌افتند حول محور خانوادهٔ دیلانی می‌گردد؛ خانواده‌ای که همیشه با هم تنیس بازی می‌کردند اما بزرگ شدن فرزندان همه چیز را تغییر داد و چهار فرزند این خانواده در بزرگسالی حرفهٔ دیگری برای خود پیدا کردند. خانم و آقای دیلانی پس از بزرگ‌شدن بچه‌ها آکادمی تنیس خانواده را پس از پنجاه سال فروختند. آن‌ها قصد داشتند استراحت کنند و کمی هم از زندگی لذت ببرند. اعضای این خانواده عاشقانه یکدیگر را دوست دارند، فقط گاهی اوقات هم مانند بیشتر خانواده‌ها چشم دیدن یکدیگر را ندارند. همه‌چیز عادی پیش می‌رود تا این‌که مادر خانواده گم می‌شود و پدرِ سخت‌گیر خانواده مظنون اصلی داستان است. حالا فرزندان این خانواده بر سر دوراهی عجیبی قرار گرفته‌اند و زمانی که دختری به نام «ساوانا» به‌طور ناگهانی سروکله‌اش جلوی خانهٔ آن‌ها پیدا می‌شود همه چیز بیش از پیش پیچیده‌تر می‌شود.

اگر از خواندن کتابِ سیب‌ها هرگز نمی‌افتند لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب دروغ‌های کوچک بزرگ اثر دیگری از لیان موریارتی نویسندهٔ استرالیایی است. این کتاب قصهٔ انسان‌هایی است که از ترس آبرو سکوت کرده‌اند تا این‌که اتفاقاتی زندگی آن‌ها را به‌‌هم گره می‌زند و رازهایی که تاکنون در دل خود نگه داشته‌اند باعث وقوع یک قتل می‌شود. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و ساندی تایمز شد.

• کتاب راز شوهر رمان دیگری از لیان موریارتی نویسندهٔ استرالیایی است که پرفروش‌ترین کتابِ آمازون شد. این کتاب داستان یک خانوادهٔ پنج نفره و چالش‌هایی است که این خانواده مجبورند با آن روبه‌رو شوند. پدر خانواده در آستانهٔ 17 سالگی دخترش رازی دارد که اگر آن را فاش کند زندگی تک‌تک اعضای این خانواده دگرگون خواهد شد.

• کتاب آخرین سالگرد  اثر دیگری از لیان موریاتی نویسندهٔ استرالیایی است. این کتاب داستان دو خواهر است که شانسی دوباره برای پاک‌کردن گذشته‌شان به آن‌ها رو می‌کند. آن دو یک نوزاد رها شده را نزدیک خانه‌شان پیدا می‌کنند و نوزار را مانند بچه‌ٔ خودشان بزرگ می‌کنند ولی بعد از مرگ یکی از این دو خواهر، آن یکی خواهر تصمیم می‌گیرد رازی که خانواده‌شان سال‌ها درگیر‌ آن بوده است فاش کند.

• کتاب آنچه آلیس فراموش کرد اثر دیگری از لیان موریارتی نویسندهٔ استرالیایی است. این بار نویسنده به سراغ زنی 29 ساله رفته که به‌شدت عاشق شوهرش است و همچنین فرزند اولش را باردار است تا این‌که ناگهان بر اثر اتفاقی از هوش می‌رود و زمانی که بیدار می‌شود می‌بیند که 39 ساله است! او حالا مادر سه فرزند است و باید دههٔ گم‌شدهٔ زندگی‌اش را جبران کند.

دربارۀ لیان موریارتی: نویسندهٔ استرالیایی

سيب ‌ها هرگز نمي‌افتند

لیان موریارتی در سال 1966 به دنیا آمد. او نویسندهٔ استرالیایی است که تاکنون 9 رمان از او منتشر شده است. کتاب‌های او پرفروش‌ترین کتابِ نیویورک تایمز شده‌اند و با اقتباس از رمانش با نام «دروغ‌های کوچک بزرگ» سریالی با بازی نیکول کیدمن و ریس ویترسپون ساخته شد. رمان دیگرش با نام «Nine Perfect Strangers» در سال 2018 منتشر شد و با اقتباس از این کتاب نیز یک سریال تلویزیونی با بازی نیکول کیدمن پخش شد. موریاتی پس از پایان تحصیلاتش، در یک شرکت تبلیغات و بازاریابی مشغول به کار شد و سپس شرکت خودش را تأسیس کرد و بعد از آن کپی‌رایتر تبلیغاتی شد. در سال 2004 او مدرک کارشناسی ارشدش را از دانشگاه مک‌کواری در سیدنی اخذ کرد و اولین رمانش «سه آرزو» بخشی از فعالیت تحصیلی‌اش بود که پس از فارغ‌التحصیلی‌اش منتشر شد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی