ارزش همه چیز (ساختن و ستاندن در اقتصاد جهانی)

(0)
مترجم:

2,400,000ریال

2,160,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
85

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ارزش همه چیز

انتشارات روزنه منتشر کرد :
کتاب ارزش همه چیز، کیفرخواستی است کوبنده علیه نظام مالی جهانی امروز. ماریانا متزوکاتو به‌دقت روش محاسبه‌ی ارزش اقتصادی را مورد مداقه قرار می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه نظریه‌ی اقتصادی جریان اصلی ناتوان از این بوده که تفاوت میان ارزش‌آفرینی و زه‌کشی ارزش را آشکار سازد. او استدلال می‌کند که تمایز مبهم میان این دو مقوله، این امکان را به بازیگران خاصی در نظام اقتصادی داده است که خود را به عنوان خالق ارزش جا بزنند، درحالی‌که در واقعیت آن‌ها فقط ارزش موجود را جیب به جیب می‌کنند یا حتی بدتر از آن، آن را از بین می‌برند.
این کتاب از مطالعات موردی (از دره‌ی سیلیکون تا بخش مالی و شرکت‌های بزرگ داروسازی) استفاده می‌کند تا نشان دهد چگونه مفهوم مبهم ارزش‌آفرینی، موجب خلط معنای میان رانت و سود، زه‌کشان و آفرینندگان ارزش و پاداش، و تحریف معیارهای اندازه‌گیری رشد و تولید ناخالص داخلی می‌شود. طی این فرآیند، نوآوری آسیب می‌بیند و نابرابری افزایش می‌یابد.
درسی که کتاب می‌دهد، ضروری و روشنگر است: برای نجات نظام اقتصادی از بحران اجتناب‌ناپذیر بعدی و تقویت رشد اقتصادی در درازمدت، نیاز داریم تا در سرمایه‌داری، نقش سیاست عمومی و اهمیت بخش عمومی بازنگری کرده و چگونگی سنجش ارزش را در جامعه‌ی خود بازتعریف کنیم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی