شفاگر جنون

(0)
نویسنده:

2,690,000ریال

2,421,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
378

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شفاگر جنون

نشز نون منتشر کرد:
شفاگر جنون داستان طنز و غم‌انگیز گروهی از دوستان جوان و تلاش بی‌پایانشان برای رسیدن به حس رضایت است.
عمَر، عابد و پیو سه هم خانه‌اند که از نقاط مختلف دنیا برای تحصیل به آمریکا آمده‌اند. عمر اهل استانبول و دانشجوی دکتری علوم سیاسی است. او خود را به‌سرعت با فرهنگ آمریکا وفق می‌دهد و عاشق خانم شکلات‌ساز روشن‌فکری به نام گِیل می‌شود که به خودکشی تمایل دارد. گیل اهل آمریکا و با فرهنگ خود بیگانه است و در تلاش برای یافتن هویت خود، از این شاخه به آن شاخه می‌پرد. عابد بیوتکنولوژی می‌خواند و نگران زندگی بی‌قیدانهٔ عمر، بازدید سرزدهٔ مادرش از خانه‌شان و وجههٔ کشورش است. او در تلاش است تا رابطه‌اش را با نامزدش در مراکش حفظ کند. پیو مکزیکی است و اگرچه از اجسام تیز وحشت دارد، دندان‌پزشکی می‌خواند و با خاندان پرجمعیت آلگره، نامزدش، و رفتارهای خود‌ آلگره درگیر است.
با گذشت زمان، رابطهٔ این دوست‌‌ها با یکدیگر تغییر می‌کند و تصوراتشان از خودشان، کشورهایشان و فرهنگ مسلط را به چالش می‌کشد. شفاگر جنون (با نام ترکی برزخ) یک سفر اکتشافی خواندنی دربارهٔ عشق، رفاقت، فرهنگ، ملیت، غربت و حس تعلق خاطر است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتابِ شفاگر جنون اثر الیف شافاک

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

رمان شفاگر جنون از سایت گودریدز امتیاز 3.7 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ شفاگر جنون از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی رمانِ شفاگر جنون:

شفاگر جنون اثر تحسین‌ شدۀ الیف شافاک نویسندهٔ سرشناس ترکیه‌ای- بریتانیایی است، نویسنده‌ای که با انتشار رمان «ملت عشق» به شهرت بسیار زیادی رسید. شفاگر جنون اولین بار سال 2004 منتشر شد. شفاگر جنون داستانی طنز، ماجراجویانه و غم‌انگیز از زندگی سه جوان است که از کشورهای مختلف به آمریکا مهاجرت کرده‌اند و سعی می‌کنند در سرزمینی که فکر می‌کردند هیچ محدودیتی ندارد به خواسته‌هایشان برسند.

واکنش‌های جهانی به رمانِ شفاگر جنون:

«شافاک در رمانِ شفاگر جنون پرتره‌ای فراموش‌نشدنی از آمریکای معاصر را با تمام مشکلات قومی، مذهبی و عجیبش به‌تصویر کشیده است. این رمان غم‌انگیز و درعین‌حال روشنگرانه است و به‌طرز دلخراشی شما را به خنده می‌اندازد. خواندن این رمان بسیار شیرین و دل‌انگیز و گاهی نیز تلخ بود.» - فرناندا ابرشتات، نویسنده

چرا باید رمانِ شفاگر جنون را بخوانیم؟

الیف شافاک در رمان‌هایش بینش‌‌های فرهنگی را گرد هم می‌آورد. او با داستان‌هایش از فرهنگ ترکیه، خاورمیانه و مردم این کشورها می‌گوید و عناصر تاریخی و معاصر را در هم می‌آمیزد. اگر به رمان‌های ماجراجویانه با لحنی طنز و انتقادی علاقمند هستید از خواندن شفاگر جنون لذت خواهید برد.

جملات درخشانی از کتابِ شفاگر جنون:

«با اینکه حالا متاهل و شادتر بود، هر از گاه دلش برای آن ایام تنگ می‌شد و کنار آمدن با موضوع به نوعی مبهم‌تر و دشوارتر از این‌ها بود. احساس می‌کرد پای عذاب‌وجدان در میان است. دلش برای تنهایی و بی‌عشقی قبل از ازدواج تنگ نمی‌شد، ولی برای زندگی دوران دانشجویی در پلاک ۸ خیابان پرل واقعا تنگ می‌شد. اما قضیه مهم‌تر از این‌ها بود. چون قسمت خطرناک اینکه به همسرت بگویی هر از گاه دلت برای دوران مجردی تنگ می‌شود نه درک نکردن همسرت، بلکه زیادی درک کردنش بود. یعنی گیل هم دلش برای زندگی دوران مجردی‌اش با دبرا الن تامپسون، هم‌خانه همشیگی‌اش، تنگ می‌شد؟ چون اگر تنگ می‌شد، قضیه واقعا مهم‌تر از این‌ها بود!»

خلاصهٔ رمانِ شفاگر جنون‌:

شفاگر جنون داستان سه جوان است که به‌تازگی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند و حالا هم اتاقی هم هستند. عمَر اهل استانبول است و دانشجوی علوم سیاسی و به‌سرعت با خانهٔ جدید و البته محیط جدید سازگار می‌شود و عاشق دختری روشنفکر به نام گِیل می‌شود. گِیل با این‌که آمریکایی است اما حس می‌‌کند به این سرزمین تعلق ندارد و در تلاش برای پیدا کردن جایگاهِ خود از شاخه‌ای به شاخهٔ دیگر می‌پرد و دائماً به خودکشی فکر می‌کند. عابد یکی دیگر از شخصیت‌های داستان، مدرک بیوتکنولوژی دارد و بسیار نگران رفتارهای لجام‌گسیختهٔ عمَر است و حالا مادرش سرزده به آمریکا آمده و برای او دردسر تازه‌ای درست شده است. او در این میان تلاش می‌کند رابطه‌اش با دوست‌دخترش که در مراکش زندگی می‌کند را نیز حفظ کند. پیو یک اسپانیایی است که به‌رغم ترسش از وسایل تیز در رشتهٔ دندان‌پزشکی تحصیل می‌کند و با دوست دختر مکزیکی‌-آمریکایی‌اش و همچنین اقوام این دختر به‌شدت مشکل دارد. با گذشت زمان، روابط این سه نفر با یکدیگر تغییر می‌کند و دوستی آن‌ها و تصورات‌شان از کشور و وطن به چالش کشیده می‌شود. الیف شافاک از میان زندگی این سه جوان سعی می‌کند از عشق، دوستی، فرهنگ، ملیت، مهاجرت، تبعید و تعلق بگوید. این رمان داستان دوستی میان این سه جوان و تلاش‌‌های بی‌پایان آن‌ها برای رسیدن به خوشبختی و اهداف‌شان است.

اگر از خواندن کتابِ شفاگر جنون لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• ملت عشق  اثر مشهور و خواندنیِ الیف شافاک نویسندهٔ مشهور ترکیه‌ای- بریتانیایی است. این کتاب تا به امروز بیش از 500 بار فقط در ترکیه تجدید چاپ شده است و رکورد پرفروش‌ترین کتاب تاریخ ترکیه، به این کتاب تعلق دارد. این کتاب که با نام «چهل قاعدهٔ عشق» نیز شناخته می‌شود، از زبان شمس تبریزی نوشته شده و نویسنده طی داستانی، از ارتباط معنوی شمس و مولانا و حوادث آن زمان می‌گوید.

• سه دختر حوا رمان دیگری از الیف شافاک نویسندهٔ بریتانیایی-ترکی است. این کتاب داستان زندگی زنی است که میان عشق و باورهایش قرار می‌گیرد و نمی‌داند کدام درست و کدام غلط است. او شروع به جست‌وجو برای درک مفهوم زندگی و عشق می‌کند و به ماجراهای عجیبی کشیده می‌شود.

• جزیرهٔ درختان گمشده رمان دیگری از الیف شافاک نویسندهٔ به‌نام بریتانیایی-ترکی است. این کتاب داستان یک دختر ملسمان و یک پسر مسیحی است که عاشق هم شده‌اند و مخفیانه با هم ملاقات می‌کنند اما آغاز جنگ روابطِ این دو نفر و زندگی بسیاری از مردم را دگرگون می‌کند.

دربارۀ الیف شافاک‌: نویسنده و دانشمند علوم سیاسی

شفاگر جنون

الیف شافاک در سال 1971 به‌دنیا آمد. او رمان‌نویس، مقاله‌نویس، سخنران، دانشمند علوم سیاسی بریتانیایی-ترکیه‌ای است که برندهٔ جوایز زیادی شده است. شافاک هم به زبان ترکی و هم انگلیسی می‌نویسد و تاکنون 19 کتاب از این نویسنده منتشر شده، که در این میان ۱۲ عنوان از آثار او رمان هستند. او  در بسیاری از کشورها نویسندهٔ پرفروشی محسوب می‌شود و آثارش تاکنون به 55 زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده‌اند. شافاک دکترای علوم سیاسی دارد و در دانشگاه‌های مختلفی در ترکیه، ایالات متحده و بریتانیا و همچنین کالج سنت‌آن و آکسفورد تدریس کرده است. او را بیشتر به‌خاطر رمان‌هایش در سراسر دنیا می‌شناسند و در ایران با انتشار رمانِ «ملت عشق» به شهرت رسید، این کتاب پس از انتشار در میان 100 رمان برتر فهرست بی‌بی‌سی قرار گرفت. رمانِ «جزیرهٔ درختان گمشده» از این نویسنده نیز در فهرست نهایی جایزه کاستا، جایزهٔ RSL و جایزهٔ زنان برای ادبیات داستانی قرار گرفت. رمانِ دیگر او با عنوان «ده دقیقه و 38 ثانیه در این دنیای عجیب» در فهرست نهایی جایزه بوکر قرار گرفت و کتابِ سالِ بلک‌ول شد. فایننشال تایمز او را «برجسته‌ترین رمان‌نویس زنِ ترکیه» نامید. او در آثارش به‌طور برجسته‌ای شهر استانبول را نشان می‌دهد و به موضوعاتی مانند فرهنگ شرقی و غربی، نقش زنان در جامعه و مسائل حقوق بشر می‌پردازد و با بسیاری از رسانه‌ها از جمله رسانه‌های حقوق زنان، حقوق اقلیت‌ها و آزادی بیان همکاری می‌‌کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی