باورهای بد

(0)
نویسنده:

2,800,000ریال

2,520,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
108

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب باورهای بد

انتشارات فرهامه منتشر کرد:
این کتاب به باورهای خوب یا بد، نحوه شکل گیری آن ها و چگونگی اصلاح هرچه بهتر آن ها می پردازد. معرفت شناسی، زیرشاخه فلسفه که با باورها و توجیه آن سروکار دارد.، حوزه ای قدیمی است. با وجود این، تقریباً تا همین اواخر معرفت متمرکز بود.
در این شاخه، پرسش های علمی که تمرکز اصلی من است، اهمیت زیادی نداشت. دغدغه من در این کتاب، تحلیل معرفت نیست، بلکه این مسئله است که معرفت چگونه حاصل می شود و چه عواملی به باورهای خوب یا بد منجر می شوند.
به همین ترتیب، نمونه باورهایی که مطرح می کنم مواردی بی مناقشه – مثل اینکه فلان وزیر یا وکیل فکر می کند که دیگری اتومبیلی با مارک خاص دارد یا انباری در همین حوالی وجود دارد – که در بسیاری از مباحثات امروزی شاهدشان هستیم نیستند. در عوض، مثال های من – باورهایی درباره تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت های انسان ها، تکامل و ایمنی و اثربخشی واکسن ها – موارد بحث برانگیزی هستند که نباید بر سر آنها مناقشه باشد.
این نمونه ها به این دلیل انتخاب شده اند که اجماعی کارشناسانه در مورد آنها وجود دارد اما افراد زیادی هستند که این دیدگاه های تخصصی را نمی پذیرند. آیا عمل آنها عقلانی است؟ چه توضیحی برای این مخالفت ها وجود دارد؟ آیا باید تلاش کنیم تا نظر آنها را تغییر دهیم؟
اگر پاسخ مثبت است چگونه باید این کار را انجام دهیم؟ من از برخی پاسخ های بحث برانگیز به این پرسش های مطرح شده در مورد باورهای بحث آفرین دفاع خواهم کرد.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی