کوهستان تویی

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
206

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کوهستان تویی

نشر چشمه منتشر کرد:
غریزه برای بهتر کردن اوضاع کار می‌کند در حالی‌که قدرت تخیل‌تان اغلب می‌تواند اوضاع را بدتر کند. این معمولاً برای افراد گیج‌کننده است؛ غریزه کدام است؟ احساسات کدام است؟ ترس‌‌ها، تردیدها یا باورهای محدودکننده کدام‌اند؟ چگونه تفاوت را بدانیم؟
بسیار خب! غرایز شما در واقع احساسات نیستند پاسخ به احساسات هستند.
اگر بعد از گذراندن وقت با شخصی احساس خستگی عجیبی دارید یا احساس می‌کنید دیگر نمی‌خواهید او را ببینید، این غریزه‌ی شماست. اگر کاری که انجام می‌دهید به طرز غیرعادی شما را خسته می‌کند و هر ذره‌ از آن اجباری و نامطلوب است، این غریزه‌ی شماست.
این کتاب درباره‌ی خودیرانگری است. این‌که چرا این کار را می‌کنیم، چه وقت این کار را می‌کنیم و چه‌طور پایانش دهیم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب کوهستان تویی اثر بریانا ویست

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ کوهستان تویی از سایت گودریدز امتیاز 4.1 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ کوهستان تویی از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ کوهستان تویی:

کتاب کوهستانی تویی اثر بریانا ویست نویسندهٔ پرفروشی است که 101 مقاله‌اش طرز فکر بسیاری از مردم را تغییر داد. این کتاب در سال 2020 منتشر شد و بیش از 1 میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رفت. کتاب کوهستان تویی، کتابی دربارهٔ خودویرانگری است. این‌که چرا این کار را انجام می‌دهیم، چه زمانی آن را انجام می‌دهیم و چگونه می‌توانیم خودویرانگری را برای همیشه متوقف کنیم.

چرا باید کتابِ کوهستان تویی را بخوانیم؟

کتابِ کوهستان تویی شما را به اعماق چالش‌هایتان در زندگی می‌کشاند و به شما یاد می‌دهد چطور بر خود و چالش‌هایتان مسلط شوید. این کتاب گنجینه‌ای از خرد است که به شما غلبه بر الگوهای خودویرانگر و پذیرش رشد شخصی را یاد می‌دهد. با مطالعهٔ کتاب کوهستان تویی از خودویرانگری به خودسازی برسید.

جملات درخشانی از کتابِ کوهستان تویی:

«از آن‌جایی که آتش‌سوزی‌های جنگلی برای اکولوژی محیط زیست ضروری هستند ـ برای باز شدن بذرهای جدید که برای جوانه زدن و بازسازی جمعیت درختان نیاز به گرما دارند ـ ذهن ما نیز دوره‌هایی از فروپاشی مثبت یا پاک‌سازی را از سر می‌گذراند که از خلال آن ما رها می‌شویم و درکی جدید از خودمان به‌دست می‌آوریم. می‌دانیم که طبیعت در کرانه‌هایش، آن‌جا که اقلیم‌ها به هم می‌رسند، حاصل‌خیز و گسترده است. ما نیز با رسیدن به حالت‌های مرزی خود، یعنی نقاطی که در آن مجبور می‌ؤویم از منطقه‌ی امن‌مان دور شویم و دوباره همه‌چیز را از نظر بگذرانیم، تغییر می‌کنیم. آن‌جا که برای منحرف کردن حواس‌مان از مشکلات زندگی دیگر نمی‌توانیم به سازوکارهای مقابله‌ای خود تکیه کنیم به نظر می‌رسد به آخر خط رسیده‌ایم. واقعیت این است که این نوع بیداری زمانی اتفاق می‌افتد که سرانجام با مشکلاتی که مدت‌هاست وجود دارند کنار بیاییم. شکست اغلب فقط نقطه‌ی عطفِ پیش از پیشرفت است؛ لحظه‌ای که یک ستاره، قبل از تبدیل‌شدن به ابر نواختر، منفجر می‌شود. درست همان‌طور که وقتی دو صفحه‌ی زمین به هم فشار می‌آورند کوهستان تشکیل می‌شود، کوهستان شما نیز از نیازهای هم‌زیست اما متضاد به وجود می‌آید. کوهستان‌تان از شما می‌خواهد که دو وجهِ خودتان را با هم آشتی دهید: خودآگاه و ناخودآگاه‌تان را.»

«هدف انسان بودن رشد است و در هر بخش از زندگی بازتابی از این هدف می‌یابیم. گونه‌‌ها تکثیر می‌‌شوند و جهان دائماً در حال گسترش است. به همین ترتیب توانایی ما در درون و بیرون نیز می‌تواند دائماً گسترش یابد. اگر مشکلات خود را بپذیریم و آن‌ها را فرصت بدانیم، در می‌یابیم که همانند جنگل‌ها که برای گسترش به آتش نیاز دارند، آتشفشان‌ها که به انفجار نیاز دارند و ستارگان که به فروپاشی نیاز دارند انسان‌ها نیز برای تغییر اساسی و عمیق شدن به یک فروپاشی بزرگ نیازمندند. ظاهرشدن کوهستان در مقابل شما به این معنی نیست که مسیر بسته شده و شکست خورده‌اید. همه‌چیز در طبیعت ناکامل است و به دلیل همین بی‌نقص بودن است که امکان رشد وجود دارد. اگر همه‌چیز یک‌نواخت بود، بدون گسست‌ها، خطاها و شکاف‌ها، هیچ‌چیز نمی‌توانست رشد کند و تبدیل به بهتر از خود شود. نقص نشانه‌ی انسان بودن است و مهم‌تر از آن نشانه‌ی این‌که هنوز توان زیادی برای تغییر در درون خود دارید.»

خودویرانگری و آسیب‌های آن‌:

خودویرانگری امری ناخودآگاه و بسیار رایج است. خودویرانگری درواقع مکانیزم مقابله‌ای است که شما برای برآوردن نیاز یا احساسی نادیده گرفته شده به‌کار می‌برید. خودویرانگری از شما محافظت می‌کند و ناراحتی نادیده‌ گرفته‌شدن را تسکین می‌بخشد، اما مانند تمام مکانیزم‌های مقابله‌ای، خودویرانگری تنها تسکینی موقتی است و واقعاً نیازهای شما را برآورده نمی‌کند. شما ممکن است به اشکال مختلف دست به خودویرانگری بزنید. مثلاً با کمال‌گرایی که شکلی از خودویرانگری است ممکن است تمام تلاش‌هایتان را نابود کنید چون کمال‌گرایی شما را وادار می‌کند یا کاری را کامل انجام دهید و یا اصلاً دست به انجام آن نزنید؛ یا غرور، که با نگه‌داشتن شما در موقعیت‌هایی که دیگر کارساز نیست مانند پایان ندادن به ازدواج یا رابطهٔ سمی، از شما در برابر قضاوت محافظت می‌کنند. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها بفهمید آیا در مارپیچ خودویرانگری گرفتار شده‌اید یا نه. اما این راه‌ها چه هستند و چطور می‌توانید از خود در برابر خودویرانگری محافظت کنید؟

در کتابِ کوهستان تویی چه می‌خوانیم؟

شما در ذهن خود یک زندگی ساخته‌اید (خودانگاره) و این زندگی با زندگی واقعی شما همخوانی ندارد و در نتیجه شما به مرور شروع به خودویرانگری می‌کنید. یکی از دلایل دیگر تخریب خودتان می‌تواند این باشد که بین رسیدن به هدف مطلوب‌تان و تبدیل‌شدن به کسی که به آن هدف رسیده، تداعی منفی ایجاد کرده‌اید. به همین دلیل است که در برابر تلاش برای تغییر مقاومت می‌کنیم اما با تحلیل مضرترین عادت‌هایتان، ایجاد هوش هیجانی یا درک بهتر مغز و بدن، می‌توانید تجربیات گذشته را رها کنید، مسیر خود را تغییر دهید و از پتانسیل وجودی خود نهایت بهره را ببرید. بریانا ویست در کتابِ کوهستان تویی، چالش‌های بزرگ زندگی را به یک کوهستان تشبیه کرده است، به‌ویژه چالش‌هایی که غلبه بر آن‌ها به‌نظر غیرممکن می‌رسد. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد که برای بالا رفتن از این کوهستان، در واقع باید عمیقاً در تروماها و ترس‌هایتان به کاوش بپردازید و یاد بگیرید چطور انعطاف‌پذیر باشید و در نهایت بتوانید از این کوهستان صعود کنید. شاید بدانید کوهستان شما چیست؛ اعتیاد، وزن زیاد، روابط اشتباه، شغل سمی یا مشکلات مالی. شاید هم ندانید و احساس مبهم اضطراب، عزت‌نفس پایین، ترس یا نارضایتی‌ای کلی داشته باشید که به نظر می‌رسد به همه‌چیز سرایت کند. کوهستان، اغلب و دراصل، چالشی پیشِ روی ماست و نه مشکلی در درون‌مان. درنهایت، این صعود به کوهستان نیست که بدان خواهید رسید، بلکه تسلط بر خودتان و چالش‌های زندگی‌تان است.

فهرست مطالبِ کتابِ کوهستان تویی

• مقدمه 
• یک: کوهستان تویی
• دو: چیزی به نام خودویرانگری وجود ندارد!
• سه: انگیزه‌ها راهی برای خلاص شدن
• چهار: ساختن هوش هیجانی
• پنج: گذشته را رها کن
• شش: بناکردن یک آینده‌ی جدید
• هفت: از خودویرانگری تا تسلط بر خود

اگر از خواندن کتابِ کوهستان تویی لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب زندگی‌های پنهان درون‌گرایان اثر جن گراتمن روزنامه‌نگار و معلم است. او که خودش نیز درون‌گرا است تصمیم گرفت وبلاگی برای درون‌گرایان بنویسد و مشکلات خودش به‌عنوان یک درون‌گرا را در این وبلاگ توضیح دهد. این وبلاگ رفته‌رفته طرفداران بسیاری پیدا کرد و در نهایت او در کتاب زندگی‌های پنهان درون‌گرایان از مطالب این وبلاگ، مشکلات درون‌گرایان و زندگی پنهان آن‌ها گفت تا به تمامِ درون‌گرایان دنیا نشان بدهد که درون‌گرا بودن پدیده‌ای کاملاً عادی و طبیعی است.

• کتاب خودشناسی اثر آلن دو باتن روان‌شناس بریتانیایی و بنیان‌گذار مؤسسهٔ مدرسهٔ زندگی است. او در کتاب خودشناسی به بررسی موضوعات کلیدی و جامعه پرداخته و به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید با شناخت خود، زندگی و جامعه زندگی رضایت‌بخش‌تری را تجربه کنید.

دربارۀ بریانا ویست: نویسندهٔ کتاب کوهستان تویی

کوهستان تويي

بریانا ویست در سال 1992 در نیویورک به دنیا آمد و مدرک کارشناسی‌اش را در سال 2013 در رشتهٔ نویسندگی خلاق از کالج الیزابت تاون اخذ کرد. او نویسندهٔ کتاب‌هایی پرفروش و مقالاتی است که طرز فکر بسیاری از مردم در سراسر دنیا را تغییر داد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی