تنها روز سرد

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
35

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تنها روز سرد

انتشارات افراز منتشر کرد:
«یوسف عز الدین نویسنده و رمان نویس شناخته شده گرد در سال ١٩٦٦ میلادی در کردستان عراق زاده شد. وی از زندانیان سیاسی سال ۱۹۹۱ - ۱۹۹۰ در مدیریت امنیتی سلیمانیه معروف به «امنیت سرخ» بـوده است که بعدها به همراه تعدادی از هم نوردانش از سوی دستگاه امنیتی رژیم بعث با حکم تیرباران مواجه می شوند و دستور داده می شود که این حکم در تاریخ ۱۹۹۱/۰۳/۲۱ در ورزشگاه بزرگ شهر سلیمانیه به مقابل چشم مردم به اجرا گذارده شود.
در بعدظهر روز ۱۹۹۱/۰۳/۰۸ و تنها چند روز مانده به اجرای این حکم وی بر اثر قیام انقلابی و تسخیر این زندان مخوف توسط مردم بپاخواسته ی کرد و همچنین پیروزی زندانیان در سالن شماره ی یک آن پس از شکستن تمامی درهای سالن و یکی شدنشان با مردم به همراه تمامی دیگر زندانیان نجات می یابد و از زندان آزاد می شود.
عزالدین آثار برجسته ی زیادی را از زبان های ترکی عربی و گه گدار از انگلیسی به کردی ترجمه کرده و مجموعه آثاری روایی و پژوهشی نیز به زبان عربی نوشته که در بسیاری از مجله ها و سایت ها و رسانه های گوناگون به ویژه در رسانه های مغربی انتشار یافته است.
در ایران نیز برای نخستین بار و در سال ۱۳۸۳ داستانی بلند از او تحت عنوان «خرافات پدربزرگم از سوی نویسنده و مترجم بزرگ ایرانی استاد علی اشرف درویشیان ترجمه و منتشر شده است.»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی