30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
عمومی
روان ‌شناسی شناختی

روان ‌شناسی شناختی

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
33

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب روان ‌شناسی شناختی

انتشارات دوران منتشر کرد:
واژه ی شناخت دارای معانی ضمنی متعددی است این واژه همانند چتری است که همه ی فرآیندهای عالی ذهن را پوشش داده است انجمن روان شناسی آمریکا (APA) شناخت را چنین تعریف کرده است: «شناخت شامل تمام شکل های دانستن و آگاهی از قبیل ادراک فهمیدن به یادآوردن، استدلال، داوری، تصویرسازی و حل مسئله است». شناخت در بسیاری از کارهایی که افراد به صورت روزمره انجام می دهند دخیل است. در حقیقت همین فکر کردن ساده به اینکه روان شناسی شناختی چیست شناخت محسوب می شود. به عنوان یک پاسخ ساده، می توان گفت که شناخت شامل فکرکردن و دیگر فرآیندهای ذهنی است. روان شناسی شناختی مطالعه ی این موضوع است که افراد چگونه ادراک می کنند، می آموزند، به خاطر می آورند و فکر می کنند. یک روان شناس شناختی ممکن است به مطالعه ی این موضوع بپردازد که افراد چگونه شکل های مختلف را ادراک می کنند چرا برخی حقایق را به یاد می آورند و برخی را فراموش می کنند و چگونه زبان می آموزند اما پاسخ گسترده تر و پیچیده تر به این سؤال آن است که روان شناسی شناختی چنین مواردی است
ادراک ما از جهان پیرامون از طریق حواس خود و نحوه ی تفسیر احساسات با حواس. فرآیندهای توجه که به ما این امکان را می دهند تا به محرک های خاصی در محیط توجه کنیم. نحوه ی کارکرد حافظه که به ما امکان یادآوری اطلاعات و رویدادها را در زمان بازیابی آن ها می دهد.
فرآیندهای زبانی که به ما کمک می کنند اندیشه ها و نظرات خود را به دیگران منتقل کنیم. فرآیندهایی که به محاسبه قضاوت و تصمیم گیری ما کمک می کنند. فرآیندهای مغزی که همه ی فرآیندهای توصیف شده ی فوق را کنترل می کنند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی