در سنگر آزادی

(7)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2806

علاقه مندان به این کتاب
59

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
8

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب در سنگر آزادی

انتشارات ماهی منتشر کرد:
مقام رهبری مکتب اقتصادی اتریش از دهه‌ی 1930 به بعد به فریدریش فون هایک و دیگر اقتصاددان اتریشی، لودویک فون میزس، تعلق داشت. هایک یکی از ژرف‌اندیش‌ترین مدافعان آزادی فردی و اقتصادی دردو قرن گذشته بود. در سنگر آزادی گزیده‌ای از نوشته‌های این اقتصاددان و فیلسوف سیاسی برجسته‌ی قرن بیستم است. سه قسمت از این کتاب فصل‌هایی منتخب از دو کتاب معروف هایک، راه بندگی و بنیان آزادی، است، بقیه مقالاتی مستقل است.عزت‌الله فولادوند، مترجم کتاب، در گزینش این نوشته‌ها کوشیده است که تا حد امکان گستره و جنبه‌های گوناگون اندیشه‌ی بدیع و پربار هایک و شهامت وی در گفتار به خوانندگان نمایان گردد. فولادوند همچنین شرحی بر آثار و اندیشه‌های هایک نوشته و به کتاب افزوده است.
عزت‌الله فولادوند در 1314 در شهر اصفهان به دنیا آمد. پدرش قاضی دادگستری بود. او پس از گذراندن تحصیلات پایه در تهران، ابتدا برای ادامه‌ی تحصیل به انگلستان رفت، اما به علت برخی مشکلات دوباره به ایران بازگشت و دوره‌ی دبیرستان را به پایان رساند. سپس به پاریس رفت و دو سال در رشته‌ی پزشکی تحصیل کرد. پس از مطالعه‌ی کتابِ مسائل فلسفه اثر برتراند راسل پزشکی را رها کرد و برای تحصیلِ فلسفه عازم امریکا شد و دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای فلسفه را در دانشگاه کلمبیا گذراند. از اساتید او می‌توان به آرتور دانتو، رابرت کامینگ و سیدنی مورگن بسر اشاره کرد.
فولادوند از سال 1343 تا 1359 در سمت‌های مختلف در شرکت ملی نفت ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول به کار بوده است. در کنار فعالیت‌های شغلی به فعالیت‌های فرهنگی نیز پرداخت و در همان سال‌ها ترجمه‌هایی از او منتشر شد. ترجمه‌ی کتاب‌های فلسفه کانت و آگاهی و جامعه به‌ترتیب در دوره‌های هشتم و نهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده‌اند.
از ترجمه‌های او می توان به این کتاب‌ها اشاره کرد: گریز از آزادی (اریش فروم)، آلبرکامو (کانر کروز اوبراین)، خشونت (هانا آرنت)، به یاد کاتالونیا (جرج اورول)، جامعه‌ی باز و دشمنان آن (کارل پوپر)، فلاسفه‌ی بزرگ (برایان مگی)، راه فروبسته (هنری استیوارت هیوز)، زندگینامه‌ی فلسفی من (کارل یاسپرس) اخلاق در فلسفه‌ی کانت (راجر سالیوان)، آغاز فلسفه (هانس گئورگ گادامر).
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی