پزشک جنگ

(0)
نویسنده:

2,590,000ریال

2,331,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
778

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پزشک جنگ

نشر نون منتشر کرد:
بیش از بیست و پنج سال، دیوید نات داوطلبانه پا به خطرناک‌ترین مناطق جنگی دنیا گذاشته است. از 1993 در سارایووی محاصره شده تا بیمارستان‌های مخفی شرق حلب در کنترل شورشی‌ها، در بغرنج‌ترین اوضاع در بیمارستان‌های صحرایی و بدون هیچ کدام از امکانات بیمارستان‌های آموزشی انگلیس، او با جراحی‌هایش جان‌های زیادی را نجات داده است. امروز دیوید نات را همه به عنوان با تجربه‌ترین جراح ترومای دنیا می‌شناسند.
پزشک جنگ داستان فوق العاده او است؛ از جراحی‌هایش در تقریبا تمام درگیری‌های بزرگ بعد از پایان جنگ سرد تا تقلاهایش برای بازگشتن به زندگی عادی پس از هر سفر. نقطه اوج قصه‌اش هم آخرین سفرهایش به سوریه جنگ زده است: داستان ناگفته تلاش‌هایش برای تأمین یک دالان بشر دوستانه و خارج کردن پنجاه هزار نفر از حلب محاصره شده. پزشک جنگ آمیزه‌ای است از خاطرات طبابت، روایت مسیر زندگی و داستان‌هایی واقعی و هیجان انگیز که نگاهی به یادماندنی به زوال آدمی در جنگ دارد. او از سال 2015 از طریق بنیادی که به همراه همسرش الی تأسیس کرده است دانش خودش را نیز در اختیار سایر پزشکان می‌گذارد و به آنها این هنر را می‌آموزد که چطور جان آدم‌هایی را که زندگیشان با گلوله و بمب تهدید می‌شود نجات دهند. (از متن کتاب)
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب پزشک جنگ اثر دیوید نات

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ پزشک جنگ از سایت گودریدز امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ پزشک جنگ از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب پزشک جنگ:

کتاب پزشک جنگ، سرگذشت به‌شدت گیرا و تکان‌دهندهٔ دیوید ناتِ جراح در خط مقدم جبهه‌های جنگی است. این کتاب اولین‌بار سال 2019 منتشر شد و پس از مدتی کوتاه به یکی از پرفروش‌ترین عنوان‌ها در سراسر دنیا تبدیل شد. نویسنده در این کتاب از سفرهای مختلف خود به پرخطرترین مناطق جهان  همچون افغانستان، لیبی، عراق، هائیتی، سوریه و غزه و نجات جانِ انسان‌ها می‌گوید.

واکنش‌های جهانی به کتابِ پزشک جنگ:

«دیوید نات شجاع، دلسوز و الهام‌بخش است. کتاب پزشک جنگ تمام ویژگی‌های شخصیتی دیوید نات را در خود جای داده است؛ کتابی فوق‌العاده که بی‌شک اشک شما را درخواهد آورد. دیوید نات بسیار جوانمرد است و کتابش باید در هر خانه‌ای باشد.» - آدام کی، نویسنده

«داستان‌های دیوید نات از شجاعت و همدلی در برابر مرگ نفس‌گیر است.» - گاردین

«پزشک جنگ یک کتاب فوق‌العاده است... اگر انسان‌های بیشتری مانند دکتر نات بر روی زمین داشتیم، دنیا قطعاً جای بهتری برای زندگی می‌شد.» - هنری مارش، نیو استیتمن

«کتاب پزشک جنگ یکی از وحشتناک‌ترین تداعی‌های جنگ مدرن است که خواهید خواند.» - ساندی تایمز

چرا باید کتابِ پزشک جنگ را بخوانیم؟

شاید برای بسیاری مسخره باشد که دکتری که در یک کشور جهان اول با درآمد ثابت و امن‌وامان زندگی می‌‌گذراند،  خود را در معرض خطرات مختلف قرار دهد تا جان دیگران را نجات دهد. روایت‌های دکتر نات از شجاعت و شفقتش در مواجهه با مرگِ قطعی بسیار نفس‌گیر و خواندنی است. او در این کتاب از اقدامات و فعالیت‌هایش برای نجات جان مردم صحبت می‌‌کند و توضیح می‌دهد چرا با کمال میل خود را در چنین مسیر خطرناکی قرار داد. او در این کتابِ هیجان‌انگیز شما را با خود به بیمارستان‌ها و ساختمان‌‌هایی می‌کشاند که در اثر گلوله باران نابود شده‌اند و از نجات جان بیماران با تجهیزات ابتدایی و کارکنان اغلب آموزش‌ندیده و کمبود خون و دارو می‌گوید.

دربارهٔ داستان‌های تکان‌دهندهٔ کتاب پزشک جنگ:

در اواخر سال 1993، جراح به نام و مشهور دیوید نات در اولین مأموریت بشر دوستانه خود از خانهٔ خود در لندن به بیمارستانی در سارایوو، منطقه‌ای جنگ‌زده سفر کرد. دو هفته پس از این سفر، پسر نوجوانی را با یک ترکش فلزی در شکم نزد او آوردند. یکی از خمپاره‌هایی که آن روزها بر سر شهر باریده بود او را زخمی کرده بود. او را بیهوش کردند، به اتاق عمل بردند و دکتر نات تصمیم گرفت شکمش را باز کند و آسیب وارده را بررسی کند. پس از ایجاد برش، صدای ناگهانی شدیدی شنیده شد و چراغ‌ها خاموش شدند. خمپاره‌ای مستقیماً به بیمارستان خورده بود و او در تاریکی مانده بود و سعی می‌کرد با فشردن آئورت پسر خونریزی را مهار کند. وقتی برق دوباره وصل شد، نات متوجه شد که تنهاست. بقیهٔ اعضای تیم ـ متخصص بیهوشی، پرستار و دستیار ـ‌ از اتاق فرار کرده بودند و در زیرزمین پناه گرفته بود و درهمین‌حال پسر مُرده بود.

در کتاب پزشک جنگ چه می‌خوانیم؟

هدف از زندگی چیست؟‌ این سؤالی است که اکثر ما در برخی مواقع از خود می‌پرسیم و دلیلش عمیق‌ترین آرزوهای روح انسان برای یافتن معنا به ‌هر طریقی است. از نظر دکتر نات نجات قربانیان بی‌گناه در جنگ همان جایی است که او درونی‌ترین حس و هدف خود را پیدا کرد. تاکنون کتاب‌های کمی از تجربیات پزشکان در شرایط سخت یا جبهه‌های جنگ منتشر شده است اما کتاب نات چیز دیگری است. درجایی‌که بیشتر مردم تلاش می‌کنند جان خود را نجات دهند، او مستقیماً به دل خطر می‌رود تا جان مجروحان را نجات دهد. در کتابِ پزشک جنگ دکتر نات از 25 سال فعالیت در برخی از خطرناک‌ترین مکان‌های جهان می‌گوید، او خشم خود را توصیف می‌کند و البته می‌گوید که بعداً توانست اقدامات همکارانش را درک کند. او به شما از تجربیاتش در این دوران و آموخته‌هایش می‌گوید و این‌که یاد گرفته چطور سرسخت باشد و چطور در چنین شرایطی از خودش مراقبت کند فقط بدین دلیل که اگر می‌مُرد نمی‌توانست به کسی کمک کند.

فهرست مطالب کتاب پزشک جنگ

مقدمه
۱. کارخانهٔ مهمات‌سازی
۲. دو لحظهٔ الهام‌بخش
۳. به سارایوو خوش آمدید
۴. مدیریت آسیب
۵. زیر آسمان‌های آفریقا
۶. به پرواز درآمدن
۷. مدرسهٔ جراحی تروما
۸. بازگشت به سوریه
۹. شهر تک‌تیرانداز
10. خط زندگی
11. لبهٔ تیغ
۱۲. طبیب، خودت را معالجه کن
۱۳. فرار از حلب

اگر از خواندن کتاب پزشک جنگ لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب خاطرات محرمانهٔ یک پزشک تازه‌کار خاطراتی بامزه، ترسناک و غیرمنتظره اثر دکتر آدام کِی است. این کتاب تصویری از روزهای خدمت این پزشک در خط مقدم سرویس سلامت ملی بریتانیا است و زندگی شخصی و حرفه‌ای یک پزشک جوان را روایت می‌کند که طی نودوهفت ساعت کار طاقت‌فرسا در هفته، تصمیماتی می‌؛یرد که منجر به مرگ و زندگی انسان‌ها می‌شود. 

• کتاب آسیب نرسان اثر هنری مارش جراح مغز و اعصاب است. او در این کتاب داستان‌هایی از زندگی، مرگ و تجربه‌اش به‌عنوان یک جراح مغز و اعصاب نوشته است و نتیجه و تجربهٔ سال‌ها کار به ‌عنوان پزشک را در قالب این کتاب خواندنی تعریف کرده است. این کتاب برندهٔ جایزهٔ پن اکرلی و ساوت بنک اسکایز شده است.

• کتاب وقتی نفس هوا می‌شود اثر پال کلانِثی رزیدنت جراحی مغز و اعصاب هندی-آمریکایی است که در روزهای آخر رزیدنتی‌اش متوجه می‌شود که به سرطان مبتلا شده است. او در این کتاب از رویارویی‌اش با این روزهای سخت نوشته است. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین زندگی‌نامه‌های سال 2016 شد و نامزد جایزهٔ پولیتزر در سال 2017 بود. 

دربارۀ دیوید نات‌: مشاور و جراح بریتانیایی

پزشک جنگ

دیوید نات جراح مشاور و متخصص جراحی عمومی و عروق اهل ولز در سال 1956 به دنیا آمد. او عمدتاً در بیمارستان‌های لندن کار کرده و پس از آن بیش از دو دهه به‌طور داوطلبانه در مناطق جنگی طبابت کرده است. او در جشن تولدش در سال 2012 عنوان افسر نشان امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد و در سال 2016 جایزهٔ بشردوستانهٔ رابرت برنز و جایزهٔ افتخار بریتانیا را دریافت کرد. این دکتر هم‌اکنون با همسر و دو دخترش در لندن زندگی می‌‌کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی